یادداشت
گفتگو و گزارش

روایت یک فرماندار از توزیع ناعادلانه اعتبارات در کهگیلویه و بویراحمد

فرماندار بویراحمد توزیع اعتبارات شهرستانی را عادلانه ندانست و گفت: حق این بوده که شاخص هایی از جمله مرکز استان، مهاجرت پذیری مضاعف، روزانه و فزاینده در توزیع اعتبارات لحاظ شود.

روایت یک  فرماندار از توزیع ناعادلانه اعتبارات در کهگیلویه و بویراحمد

اَفتونیوز| شهرام مهدوی مطلق اظهار داشت، در خصوص بودجه شهرستان بویراحمد به جد معتقد هستم حق شهرستان بیش از این بوده و باید شاخص‌هایی همچون مرکز استان، مهاجرت پذیری مضاعف، روزانه و فزاینده و محرومیت وافر در سر رودهای لحاظ شود.

وی عنوان کرد: واقعیت امر به شاخص جمعیت حقیقی شهرستان توجه نمی‌شود و هنوز براساس جمعیت سال 95 برآورد و برنامه ریزی می‌شود و جمعیت امروز بیش از دوسوم جمعیت سال 95 است.

مهدوی ابراز کرد: بخش دور افتاده و وسیعی مثل لوداب و روستاهای دورافتاده‌ای در بخش‌های سپیدار،کبگیان و حتی دهستان دشتروم و ... و در عین حال ظرفیت بی نظیر کشاورزی و دام پروری و یک اشکال اساسی در برنامه ریزی بودجه‌ای شهرستان بوده که امیدواریم در سال جدید در سازمان برنامه و بودجه استان اصلاح شود و ماهم پیگیر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بودجه شهرستان بویراحمد از محل منابع استانی، توازن و نفت بیش از 185میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 38درصد افزایش بودجه رسمی داشتیم و تاکنون نزدیک به 50 درصد آن تخصیص یافته است.

مهدوی مطلق یادآور شد: علاوه بر این از محل سفر رئیس جمهوری و متمم آن حدود یک هزار میلیارد تومان برای پروژهای بزرگی مثل آب شرب شهر یاسوج، سد تنگ سرخ، جاده پاتاوه به دهدشت، جاده یاسوج به سی سخت، پل‌های مهریان و سوم و چهارم بشار، نقاط حادثه خیز در محورهای یاسوج، شیراز و اصفهان و بابامیدان،چ و جاده‌های دسترسی روستایی اختصاص یافته است.

فرماندار بویراحمد خاطرنشان کرد: در حوزه عمرانی در یکسال اخیر از بهمن 1400 تا بهمن 1401 بیش از 250پروژه در شهرستان افتتاح شده که بیشترین حجم آن در سال جاری و بالغ بر 122 پروژه است.

وی با اشاره به اخلال در خدمات‌رسانی و رفتن شهر در خاموشی در برف زمستان گذشته، افزود: واقعیت امر زیر ساخت‌های حوزه برق شهرستان و خاصه شهر یاسوج با پایه‌ها و سیم‌های قدیمی بسیار ضعیف و یکسری ناهماهنگی‌های بین بخشی هم مزید علت شد و شهر به خاموشی رفت و متعاقب آن خدمات دیگر نیز تحت‌الشعاع قرار گرفت.

مهدوی مطلق ادامه داد: برای رفع این نقیصه و عدم‌تکرار آن تاکنون بیش از 340کیلومتر سیم به کابل انجام شده و‌ در حال حاضر فقط حوزه شهرک جهاد و انقلاب‌ها و گرنه کل شهر یاسوج سیم به کابل شده و یا عملا در حال انجام بوده و کار به صورت مستمر در سطح کل شهرستان در حال پیگیری و اقدام است./تسنیم



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها