یادداشت
گفتگو و گزارش

توضیحات معاون استاندار در خصوص استخدام های حاشیه ساز در کهگیلویه و بویراحمد

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سازمان اداری و استخدامی کشور مجوزی را صادر کرده و بر اساس همین مجوز و بعد از ارزیابی‌ و ساز و کارهای مشخص اسامی ۱۰ نفر را برای طی فرایند قانونی و اداری برای بکارگیری به تهران ارسال کرده‌ایم و هنوز هیچ پاسخی در باره صلاحیت این افراد دریافت نکرده‌ایم و این اقدام بر اساس مجوز طرح شهید زین‌الدین بوده است و هیچ‌گونه کار خلاف قانونی در آن انجام نگرفته است.

توضیحات معاون استاندار در خصوص استخدام های حاشیه ساز در کهگیلویه و بویراحمد

اَفتونیوز| استخدام در ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد همواره محل مناقشه است و مردم، تحصیل‌کردگان و فارغ‌التحصیلان این استان همواره از مسوولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد این توقع و انتظار را دارند که عدالت، قانون و اصل شایسته‌سالاری را در استخدام‌ها مدنظر قرار دهند. اخیراً بحث استخدام ۱۰ نفر در استانداری کهگیلویه و بویراحمد داغ شده و پیرامون آن اظهار نظرهای متعددی انجام می‌گیرد و می‌گویند که معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با همکاری مدیرکل حوزه استانداری اسامی را مشخص کرده‌اند و همچنین برخی می‌گویند که باید سهمیه هر ۹ شهرستان در این ۱۰ نفر استخدامی مشخص شود.

مراد علی پیوند برای شفاف سازی موضوع توضیحاتی را ارائه داده است.
پیوند با رد اینکه این افراد با هماهنگی مدیرکل حوزه استانداری انتخاب شده‌اند، گفت: بر اساس مجوزی با عنوان «طرح شهید زین‌الدین» که قرار است جوانان مومن، نخبه، متخصص، انقلابی و تحول‌خواه به کار گرفته شوند، به استانداران این اجازه داده شده است که ۱۰ نفر به صورت قرارداد کار معین بر اساس تبصره ذیل ماده ۳۲ قانون مدیریت خدمات کشوری به تشخیص استاندار در جایگاه‌های مدیرکل، معاون مدیرکل، فرماندار و بخشدار پس از احراز شایستگی‌های لازم در کانون ارزیابی مرکز آموزش مدیریت دولتی، بکار گرفته شوند.
وی افزود: همانطور که در مجوز نیز ذکر شده است انتخاب ده نفر از این نیروها به تشخیص استاندار است و ما به همین منظور ۴۰ نفر را شناسایی کردیم و بعد از ارزیابی‌های انجام گرفته ۳۰ نفر مشخص کرد که در مراحل بعد از بین این ۳۰ نفر، مدارک ۱۳ نفر را برای استعلام و انجام فرایند قانونی به تهران ارسال کردیم که هنوز پاسخی در باره صلاحیت یا رد آنها به ما نرسیده است.
معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در صورت تأیید صلاحیت این افراد ادله کافی برای انتخاب آنها وجود دارد، گفت: این افراد از بین جوانان مومن و انقلابی انتخاب شدند و برای انتخاب آنها ویژگی‌ها و ملاک‌های را در نظر گرفتیم.
پیوند گفت: مومن و انقلابی بودن، تخصص، دارای مدارک کارشناسی ارشد به بالا، داری مدرک تحصیلی مرتبط با جایگاه‌ها از جمله شرایطی است که استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر اساس مجوز برای انتخاب این افراد در نظر گرفته است و او شخصاً بر این مسئله نظارت دارد.
وی با بیان اینکه طبق مجوز این اختیار استاندار است و ما نمی‌توانیم اختیار را از استاندار سلب کنیم و منطقی هم نیست، تاکید کرد: هیچ فردی از بین آشنایان و اقوام استاندار در این لیست وجود ندارد و به اصطلاح‌ تا ۲۰ نسل از قوم و خویش استاندار و بنده در این لیست نیست. حتی هیچ کدام از هم‌طایفه‌ای و هم منطقه‌ای بنده و استاندار در بین اسامی نیستند. این در حالی است که هنوز استعلامات حراستی و مراحل قانونی کار مانده و «نه به باره و نه به داره» و این افراد بعد از یک ساز و کار تعریف شده و دقیقی انتخاب شدند و اینطور نیست که سلیقه‌ای انتخاب شده باشند.
پیوند گفت: جالب توجه است کسانی به این طرح معترض‌اند که خودشان از همین طریق استخدام شدند و اکنون نتوانستند نظرات خود را اعمال کنند. 
وی با اشاره به جذب ۱۰ نفر نخبه از بین نخبگان بومی استان، گفت: طبق این مجور ۱۰ نفر نخبه از بین نخبگان بومی استان جذب خواهند شد که آئین نامه دارد و بنیاد ملی نخبگان حتماٌ باید این افراد را تأیید کنند و قانون مصوب مجلس است و استانداری در آن دخالتی ندارد.
معاون استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: ۸۰ نفر دیگر از طریق آزمون استخدام استانی انتخاب می‌شوند که برای این موضوع استان کهگیلویه و بویراحمد یک طرح تحول در حوزه نیروی انسانی آماده و ارسال کرده‌ایم که از طرف سازمان استخدامی بازگشت داده شد. با سازمان سنجش مذاکره کردیم که این آزمون در خردادماه برگزار شود.
وی تصریح کرد: در مرحله دوم پست‌های خالی شناسایی شد و در مرحله سوم دستگاه‌هایی که باید به آنها نیرو تخصیص داده شود، مشخص شدند و مرحله چهارم آزمون است که اواخر خرداد آزمون از طریق سازمان سنجش و به صورت واضح و روشن برگزار خواهد شد.
پیوند_ معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه‌ها و افراد نباید بر اساس اختلاف شخصی مطلبی را بنویسند و یا بیان کنند. سازمان اداری و استخدامی کشور مجوزی را صادر کرده و بر اساس همان مجوز نه کم و نه زیاد نیروها بکار گرفته می‌شود.
 

منبع : کبنانیوز



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 9 نظر

  • 1 امیر 1402/9/10 17:20:18

    برای رانت بازی و استخدام افراد خاص لطفاً اسم از شهدا سو استفاده نکنید، این افراد اگر نخبه هستن عیارشون توی آزمون سنجش مشخص میشه در رقابت با بقیه، نیازی به ایجاد طرح های جدید نیست

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1402/2/25 12:2:54

    چطور از بین این همه جوان نیروهای انقلابی را استاندار و معاونش تشخیص دادن مردم و با این حرفاشون مسخره کردن

    پاسخ
  • 3 ناشناس 1402/1/29 14:46:14

    گوینده قبلا از همین تابلو انقلابی اسفاده کرد و بورسیه شد اکنون نوبت انقلابی های بعدی است

    پاسخ
  • 4 بهره عنا 1402/1/28 23:31:36

    جناب اقای پیوند با فرمایشات خودتون قانع شدید که بخواهید مردم قانع کنید فکر میکند مردم حالو هستن انقلابی انقلابی در واقع عینقلابی هستیدوهستند

    پاسخ
  • 5 حق 1402/1/28 21:49:9

    بسم الله، طبق آیات قرآن کریم فقط خداوند می داند مومنان واقعی چه کسانی هستند، برعکس این فلسفه بافی ها شخص چه شاه باشد چه استانداری نمی تواند تعیین کننده نخبگان باشند و متاسفانه حق مردم مظلوم و جوانان نخبه واقعی که آزمون مشخص کننده واقعی آنهاست به راحتی ضایع می شود، سبحان الله روزی خداوند بهتر و مبارک تر است تا اینچنین روزی بدست آوردن، اگر راست می گویید و از خدا می ترسید تمام فارغ تحصیلان مرتبط رادعوت کنید و آزمون برگزار کنید نخبه های واقعی نفرات برتر آزمون هستند... واقعا حیف. و صد حیف در این استان بی درو پیکر ما..

    پاسخ
  • 6 ناشناس 1402/1/28 18:8:27

    استاندار چطور این افراد را شناسایی کرد فراخوان زدید؟؟

    پاسخ
  • 7 ناشناس 1402/1/28 18:7:28

    خیلی خوب اسامی افراد و مدارکشان را منتشر کنید اگر شرایط نخبگی را دارند حرفی نیست

    پاسخ
  • 8 بویراحمد 1402/1/28 18:3:43

    شاخص انقلابی و مومن چیست همه کارشناسی ارشد دارند آیا اطلاع رسانی شده و یا صرفا هر کی را استاندار دوست داشت بایست استخدام کند آیا اطلاع رسانی شده ؟ یا توصیه نمایندگان مجلس

    پاسخ
  • 9 کای بنگرو بنگرویی 1402/1/28 17:24:1

    کاکا جونی دروغ وای اشکاری نده .😟😟 په ای نخبه ها سیچه مو ازمون شرکت نیکنن که اِستاندار انتخابشو ایکنه ومنت اینه سر کولشو . نخبه وفرهیخته خو نباید منت کشی کسیه کنه خوش هرجا خواست ازمون ایده وسر افراز در ایایه. جوانان انقلابی ونخبه ومتغهد وفرهیخته وچابلوس ودروغگو وثنا گو وکذا وکذا وکذا....🧟‍♂️🧛‍♀️🧛🧛🧛

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها