یادداشت
گفتگو و گزارش

تاکید مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد بر مدیریت اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد به یگان حفاظت ادارات کل استان‌بر انجام اقدامات پیشگیرانه و آمادگی لازم برای مدیریت و اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع تاکید کرد.

تاکید مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد بر مدیریت اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع

اَفتونیوز| جلسه هم اندیشی فرماندهان یگان حفاظت ادارات استان در راستای قانون و حفاظت از جنگل ها و مراتع با حضور مدیرکل ،مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه و فرمانده یگان حفاظت در اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان ،وسایر فرماندهان یگان حفاظت ادارات تابعه در اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این جلسه سعید جاوید بخت مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: جنگل‌ها و مراتع،  سرمایه ارزشمند استان محسوب می شوند و تخریب این منابع موجب نابودی اکوسیستم و پوشش گیاهی خواهد شد. در چنین شرایطی وظیفه همگانی است تا در زمینه حفظ و حراست از منابع طبیعی تلاش کنیم و با اقدامات مناسب و برنامه‌ریزی دقیق از تخریب منابع طبیعی و حریق احتمالی در جنگل‌ها و مراتع جلوگیری به عمل آید.

جاوید بخت در ادامه موضوع برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی برای نیروهای حفاظتی، بهره‌برداران و ساکنان بومی و محلی همچنین تشکل‌های مردم‌نهاد، دهیاری‌ها و شورای روستا را امری ضروری و لازم دانست و نقش و مشارکت رسانه‌های خبری به‌ویژه صدا و سیما را در امر اطلاع رسانی بسیار موثر خواند.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان  خط ارتباطی ۱۳۹ و ۱۵۰۴ را یک ظرفیت مناسب برای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و پیشگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: این خط های ارتباطی از سوی یگان حفاظت  منابع طبیعی وآبخیزداری استان به مردم اعلام شده تا دوستداران و علاقه‌مندان منابع طبیعی و محیط زیست بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن هرگونه آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع و یا هرگونه تخریب و تصرف منابع طبیعی از سوی  افراد سودجو را به این سامانه اعلام کنند.

در ادامه فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی وآبخیزداری  استان  در این جلسه با معرفی وضعیت مناطق بحرانی افزود؛  آموزش لازم و کافی به مردم این مناطق جهت پیشگیری از اطفاء حریق و جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی در سطح مراتع داده شد.

در ادامه جلسه سرهنگ نوروزی معاونت پیشگیری از جرم نیروی انتظامی استان اقدامات اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان را در زمینه حفاظت ازعرصه های طبیعی  و تلاش مضاعف در خصوص اقدامات پیشگیرانه و موضوعات آموزشی و فرهنگی در تقویت فرهنگ طبیعت دوست همشهریان را مفید و موثر دانست.

وی خواستار فعال نمودن اکیپ های تحت عنوان ، تیم های واکنش سریع جهت مقابله و مهار به موقع حریق های احتمالی را در استان عنوان کرد و خواستار همکاری و همراهی همه اعضای ستاد پیشگیری و استفاده از ظرفیتهای موثر و توانمند سمن ها و انجمن های مردم نهاد در این زمینه شد.

در ادامه جلسه سایر فرماندهان یگان حفاظت ادارات تابعه  به نقطه نظرات وآمادگی های لازم  خود درراستای پیشگیری حریق پرداختند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها