یادداشت
گفتگو و گزارش

توجیهات استانداری در خصوص حواشی کم کاری در حوزه نهضت ملی مسکن قانع کننده نبود / عذر بدتر از گناه!

انتقاد رئیس جمهور از برخی استان‌ها آخری جدول نهضت ملی مسکن از جمله کهگیلویه و بویراحمد نقل محافل شده و اما معاون استاندار در توجیه گفته آمار بروز را ارسال نکرده بودیم

توجیهات استانداری در خصوص حواشی کم کاری در حوزه نهضت ملی مسکن قانع کننده نبود / عذر بدتر از گناه!

اَفتونیوز|  سیداحسان عسکری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: آمار ارائه شده در جلسه شورای مسکن کشور پیرامون طرح نهضت ملی مسکن در استان کامل نبود و اطلاعات صحیح و کامل آن به وزارت کشور ارسال شد.

 وی با اشاره به اینکه براساس اصل ۱۲۳ قانون اساسی دولت موظف به تامین مسکن برای مردم است، عنوان کرد: به همین منظور در ابتدای شکل‌گیری دولت سیزدهم قانون مسکن ابلاغ شد.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت مسکن در ازدواج جوانان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی افزود: تعداد واحدهای مسکونی که برای استان طی چهار سال دولت سیزدهم پیش‌بینی شده ۴۰ هزار واحد است که باید طی چهار سال احداث شود.

وی با اشاره به فعال بودن پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان به اطلاعات ارائه شده در جلسه شورای مسکن که با حضور رئیس جمهور ارائه شد اشاره و عنوان کرد: در این نشست اعلام شد که کهگیلویه و بویراحمد در میان ۱۰ استان با عملکرد ضعیف در طرح نهضت ملی مسکن است که اطلاعات کامل و درست آن به تازگی ارسال شد. 

عسکری افزود: در این رتبه بندی شاخص‌هایی مانند مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن مد نظر بود که تمام واحدهای طرح مسکن مهر دولت نهم و دهم در استان احداث و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه استان فاقد پروژه طرح اقدام ملی مسکن که در دولت گذشته کلید خورد است، می باشد گفت: پروژه اقدام ملی مسکن در استان وجود ندارد اما در شاخص‌های طرح نهضت ملی مسکن در این خصوص برای استان نمره منفی در نظرگرفته بودند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه استان در بدترین شرایط طرح نهضت ملی مسکن در رتبه پانزدهم کشور قرار دارد گفت: حوزه عمرانی متولی طرح مسکن است اما با توجه به اینکه بانک‌ها که ابزار و بازوی کار طرح نهضت ملی مسکن هستند در حوزه اقتصادی تعریف شدند به همین منظور جلسه ای با بانک ها به منظور همکاری بیشتر برگزار شد.

به گفته عسکری تفاهم‌نامه‌هایی میان وزارت راه و شهرسازی و بانک‌ها در جهت تسریع در پرداخت تسهیلات مسکن ملی منعقد شده است که این تفاهم نامه تاکنون به جزء بانک سپه به هیچ کدام از بانک‌های استانی ابلاغ نشده است که باید پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی با تاکید بر اینکه بانک‌ها نهایت همکاری را در طرح نهضت ملی مسکن داشته باشند، گفت: بخشی از مشکلات طرح نهضت ملی مسکن در سطح وزارتخانه ها است که دستگاه های متولی مسئول پیگیری و رفع آنها هستند.

در ادامه راستا مدیرکل راه و شهرسازی گفت: تاکنون ۹ هزار و ۴۵۱ نفر از متقاضیان دریافت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در بخش شهری و روستایی به بانک معرفی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هم به ارائه گزارشی از طرح مسکن روستایی پرداخت و گفت: سهیمه مسکن روستایی استان در فاز اول دو هزار و ۷۰۰ واحد است که برخی از بانک‌ها به ۱۰۰ درصد تعهد خود در این زمینه عمل کردند و استان در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی رتبه یازدهم کشور را در اختیار دارد.

 روح‌الله عمادی عنوان کرد: از مجموعه یک هزار و ۱۱۵ واحد روستایی که در سیل مانسون سال گذشته دچار خسارت شدند ۷۰۰ واحد جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند.

صحبت های مسولان کهگیلویه و بویراحمد در حالی در پایگاه اطلاع رسانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد انتشار یافت که بیشتر شبیه توجیه و جوابیه ای بود تا جو افکار عمومی  را قبل از سفر ریاست جمهوری  آرام کند و گرنه خود مسولین از شرایط نابسامان  حوزه مسکن ملی اطلاع کافی دارند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 مصطفی 1402/1/30 0:49:2

    جناب دکتر عسکری عزیز، یکی از مدارک لازم جهت ارائه به بانک جهت اخذ تسهیلات مسکن، داشتنِ پروانه ساخت از شهرداری می باشد که بنده، شخصاً پس از مراجعه به شهرداری و از همه مهمتر، سازمان تامین اجتماعی و اخذ نظریه مسئولین مربوطه، اظهار نمودند که با توجه به مصوبه بیستم اسفند۱۴۰۱نمایندگان مجلس، مبلغ قابل پرداخت به تامین اجتماعی بابت۲۰۰متر زیربنا حداقل۷۰میلیون تومان می باشد که نسبت به قبل از تبدیل شدن آن به قانون توسط نمایندگااااااان (طرفدار )!!!!!!ملت بیش از۱۰۰برابر لحاظ گردیده، حال بنظر جنابعالی با این افزایش تعرفه، چه انتظاری هست که ملت، قدرت ساخت مسکن داشته باشند. پس دوست عزیز، لطفاً مشکلات مسکن رو بصورت ریشه ای حل نمائید نه صرفاً آمار و ارقام

    پاسخ
  • 2 سوسن 1402/1/29 9:5:11

    بقران همش دروغه، جناب عسکری این پروژه ها رو با ذکر آدرس بگو بریم ببینیم. هیچ اقدامی نشده. فقط مسکن های قدیمی رو میخوان به خورد تهران بدن

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها