یادداشت
گفتگو و گزارش

درجلسه کارگروه بررسی وضعیت کشتارگاه های طیور کهگیلویه و بویراحمد مصوب شد؛


کشتارگاه های طیور نسبت به دستورالعمل های بهداشتی دامپزشکی متعهد باشند.

کشتارگاه های طیور موظف شدند کلیه دستورالعمل های بهداشتی دامپزشکی را رعایت نمایند

کشتارگاه های طیور نسبت به دستورالعمل های بهداشتی دامپزشکی متعهد باشند.

اَفتونیوز| به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ؛ در سال مهار تورم و رشد تولید و در راستای حمایت از صنعت کشتارگاهی جلسه بررسی مشکلات بهداشتی و اقتصادی کشتارگاه های طیور استان به ریاست دکتر احسان عسکری ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ، مدیران کل و کارشناسان دامپزشکی ، جهادکشاورزی ، بازرسی ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی  ، مدیران کشتارگاه های صنعتی طیور استان و ... در سالن جلسات شماره 2 استانداری تشکیل گردید .

دکتر سید مختار رجائی فر ، مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد
در این نشست گفت :  با توجه به نیاز مبرم جامعه به فرآورده های خام دامی و بالطبع آن گوشت طیور می بایست تمامی کشتارگاههای طیور همراه با استانداردها و پروتکل های ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور نسبت به روز رسانی خطوط کشتار خود اقدام و به اهداف از پیش تعیین شده دست یابند.

وی با انتقاد از وضعیت مدیریتی کشتارگاه ها گفت : باتوجه به اینکه تمدید پروانه های کشتارگاههای طیور مستلزم رعایت آیتم های متعدد بهداشتی و داشتن خط 2 تخلیه اتوماتیک  اندرونه  است از معاونت اقتصادی استانداری خواست با در نظر گرفتن تسهیلات لازم کشتارگاه های طیور را در رفع مشکلات و خرید تجهیزات یاری نمایند تا با هم افزایی بخش تولید و حاکمیتی بتوان با بالا بردن بهره وری در راستای مهار تورم و رشد تولید اقدام نمائیم.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان این نکته که استحصال محصولات بهداشتی  در کشتارگاه ها ، خط قرمز سازمان دامپزشکی است و  در این خصوص   با هیچ کس مسامحه ای ندارد، گفت: کلیه مشکلات و معضلات را بصورت جداگانه به مدیران کشتارگاه ها اعلام که در صورت عدم رفع نواقص در بازه زمانی مشخص نسبت به تعطیلی آنها از طریق مجاری قضایی اقدام خواهد شد.

دکتر سید علی معتمدی پور ،  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم با تاکید بر عملی کردن مصوبات این کارگروه گفت: با متخلفانی که این مصوبات را نادیده بگیرند برخورد قانونی می شود.

دکتر عسکری ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه مطالبات مجموعه دامپزشکی مطالبات آحاد جامعه می باشد ، در راستای بروزرسانی و برطرف نمودن مشکلات مالی و اعتباری آنها قول مساعد داد و افزود : در بازه زمانی مشخص در صورتی که ضوابط بهداشتی و اجرایی مدنظر دامپزشکی رعایت نشود تصمیمات جدی اتخاذ خواهیم کرد.

در این  جلسه مدیران کشتارگاه های طیور استان نسبت به بیان دیدگاه های خود پرداختند و همگی متعهد شدند که ضوابط و مقررات سازمان دامپزشکی را در خصوص کشتارگاه طیور و تولیدات آن رعایت نمانید.
سه کشتارگاه صنعتی  طیور در شهرستان های بویراحمد و گچساران با ظرفیت کشتار 10 هزار قطعه در ساعت فعال است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها