یادداشت
گفتگو و گزارش

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد


توزیع ۱۱۵۰ دستگاه پنل خورشیدی بین عشایر استان

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد از توزیع ۱۱۵۰ دستگاه پنل خورشیدی بین عشایر استان خبر داد .

توزیع ۱۱۵۰ دستگاه پنل خورشیدی بین عشایر استان

اَفتونیوز| فضل الله آذرفرد روز گذشته در حاشیه توزیع دستگاههای پنل خورشیدی بین عشایر گفت : ما قصد داریم ظرف دو سال آینده کلیه عشایر استان مجهز به پنل خورشیدی شوند که برای اینکار با برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته  از طریق شرکت توزیع نیرو برق تفاهم نامه برقرار شد و انشالله تا دو سال آینده  کلیه عشایر استان مجهز به پنل خورشیدی خواهند شد .

آذرفرد مقدار توزیع شده پنل خورشیدی توزیع شده در سال گذشته را ۱۱۵۰ دستگاه  اعلام کرد و افزود : امسال نیز قصد داریم به همین میزان دستگاه پنل خورشیدی توزیع کنیم که این اقدام  در راستای حمایت از عشایر  عزیز بوده که  کمک به رفاه و آسایش  مد نظر است .

وی با اعلام اینکه  با این دستگاههای پنل خورشیدی چند روشنایی به همراه شارژ موبایل تامین خواهد شد بیان کرد : عزیزان عشایری که فاصله با شبکه برق کمتر از دو کیلومتر فاصله داشته باشند نسبت به برق رسانی اقدام خواهیم کرد و در مکان هایی که تمرکز عشایر زیاد است سعی می کنیم از نیروگاههای در مقیاس کوچک خانگی کار برق رسانی را انجام می دهیم .

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: قیمت این دستگاههای پنل خورشیدی ۱۲ میلیون تومان است که از این مبلغ ۱ میلیون تومان عشایر پرداخت می کنند و ۱۱ میلیون تومان هم سازمان امور عشایر به شکل یارانه پرداخت می کند .

فضل الله آذر فرد گفت : ما دستگاه خدمت رسان هستیم که کار توزیع آرد بصورت ماهیانه ، توزیع سوخت ،اجرای پروژه های عمرانی اجرای آب شرب پایدار ، تامین و آبرسانی سیار ،کمک به بهسازی چشمه ها و قنات های عشایری و بازگشایی جاده های عشایری را در برنامه کاری داریم .

آذرفرد به پروژه های مهم امورعشایر اشاره کرد و گفت : ۸ طرح بزرگ عمرانی در سطح استان در دست مطالعه داریم که پروژه های آبرسانی را به شکل ثابت دنبال می کنیم و اگر مطالعات جواب دهند قطعا طرح های بزرگی در بحث تامین آب انجام می شود .

وی اضافه کرد : پروژه های بسیار خوبی را سال گذشته به بهره برداری رساندیم از جمله پروژه آبرسانی شرق گچساران ،ملا طهماسب بهمئی ،زیلایی ، شبلیز ، دل یک آبریز کهگیلویه که سعی داریم با استفاده از اعتبارات ملی این گونه طرح ها توسعه پیدا کند.

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد : خوشبختانه دولت کنونی به عشایر نسبت به دیگر دولت ها بیشتر بوده است که مشاهده کردیم در سفر اول رئیس جمهور محترم به استان اولین بازید ایشان از منطقه عشایری گرگو بویراحمد بوده است .

فضل الله اضافه کرد : علاوه بر این مورد سفرهای متعدد مسئولان کشوری را داشتیم از جمله فراکسیون امور  عشایر ،رئیس سازمان امور عشایر کشور ،کمیسیون کشاورزی مجلس و مسئولان رده بالا برای برای شنیدن مشکلات عشایر طی این یکی دو سال به استان سفر کردند که ماحصل این رفت و آمدها و اعتبارات خیلی خوبی که بر حال قول دادند   پرداخت کنند از اعتبارات  متمم سفر ریاست محترم جمهور هست که ۲۵۰ میلیارد تومان است که تا الان فقط ۴ میلیارد تومان تخصیص داده شده و مابقی را قول دادند  انشالله تخصیص بدهند .

آذرفرد گفت : از جمله خروجی های دیگر این سفرها اعتبارات محرومیت زدایی بود که ۱۶۰ میلیارد تومان مصوب داشتیم که قول دادند تا یکی دو ماه آینده این اعتبارات در اختیار ما قرار گیرد .

وی گفت : در سفر دوم هیات دولت به استان ، ما پروژه های پیشنهادی را تحویل معاونت عمرانی استانداری دادیم قطعا پی گیری می کنیم که سهم عشایر از این سفر ویژه باشد چرا که سهم زیادی و حدود ده درصد از جمعیت استان عشایر که یک قشر تولید کننده هستند که واقعا نیاز به حمایت دارند .

آذرفرد گفت : استاندار  محترم نگاه ویژه  به عشایر دارند که حداقل ده بار تاکنون از مناطق مختلف عشایری بازدید داشتند و تاکید خاصی روی کاهش مشکلات عشایر دارند که جای تقدیر دارد .



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها