یادداشت
گفتگو و گزارش

در ماجرای لوله های آهنی روستای « موشمی سفلی» حق با کیست‌؟ مردم یا اداره راهداری؟

در یکی از روستاهای بخش چاروسا شهرستان کهگیلویه موردی عجیب رخ داده که نیازمند شفافیت و روشنگری اداره راهداری است.

در ماجرای لوله های آهنی  روستای « موشمی سفلی» حق با کیست‌؟ مردم یا  اداره راهداری؟

اَفتونیوز|  در یکی از روستاهای  بخش چاروسا شهرستان کهگیلویه موردی عجیب رخ داده که نیازمند شفافیت و روشنگری  اداره  راهداری است.

اهالی روستای "  موشمی سفلی" از توابع بخش چاروسا مدعی اند، برخی از نیروهای اداره راهداری کهگیلویه در این روستا مرتکب تخلف شده اند، موضوع از این قرار است که بعد از احداث جاده و پل های بتنی در این روستا، برخی افراد لوله های قدیمی که به جای پل در این روستا استفاده میشده را بدون رضایت مردم  با خودرو های اداره راهداری بارگیری کرده و به مکان نامعلومی منتقل کرده اند.

یکی از اهالی روستای موشمی در این  خصوص به اَفتونیوز گفت، بعد  از ۱۶ سال جاده روستا جاده جهت زیرسازی و آسفالت به پیمانکاری به اسم ( و_ ف) واگذار شد.

پیمانکاز پل بتنی زده شده را بعد از ۴ یا ۵ ماه  نصف و نیمه رها کرده  و ۲ تیکه لوله که در سالیان قبل  با هزینه شخصی مردم برای جاده  خریداری شده بود با هماهنگی اداره با جرثقیل بارگیری شد.

وی اضافه کرد، فردی یکی از این لوله ها را با لودر و جرثقیل مربوط به اداره راه بارگیری کرد و برد که یپگیری کردیم و گفتیم نباید لوله جا به جا شود و ما از جیب شخصی خود هزینه کردیم و این لوله ها نباید برده شود وی گفت: قصد استفاده از لوله در روستای " تنگ چویل " را داریم بعد از چند روز با تعدادی از بچه های روستا به تنگ چویل رفتیم و اصلا چنین چیزی در تنگ چویل وجود نداشته و اصلا این لوله به تنگ چویل انتقال داده نشد و معلوم نیست لوله به کجا انتقال داده شد و انتظار پیگیری داریم.

«نجفی» از پرسنل حراست راهداری استان گفت: چنین قضیه ای توسط شخصی بیان شد اما دیگه اطلاعی ندادند که چه شد و ماجرا به کجا ختم شد.

به او گفتم اجازه بار شدن هیچ چیزی را ندهید به طور کلی اگر این جابه جایی توسط اداره راه رخ دهد نیاز به هماهنگی هایی دارد و نباید مردم روستا بدون هماهنگی اجازه ی جابه جایی لوله ها را بدهند اگر لوله ها جهت عبور و مرور برای این روستا خریداری شده باید مشخص شود به چه دلیل و به کجا برده می شوند و حضور رئیس، معاون یا نماینده راهداری در محل ضروری است.

اگر این لوله ها با هزینه شخصی مردم خریداری شده هیچ شخصی اجازه جابه جایی را ندارد اما چون اطلاعاتی به صورت دقیق نیست قضاوتی نمیکنم فقط روند را به صورت کلی بیان کردم.

«علی دیانتی» رئیس اداره راهداری کهگیلوی ضمن رد  این قضیه گفت: دو لوله ی ۶ متری و یک لوله ۳متری در این روستا در یک دره جهت تردد مردم قرار دادیم و بعد از احداث پل و برقراری تردد مردم ،تصمیم بر استفاده از این لوله ها در رودخانه سمه دیمشوک داشتیم و لوله ها را جابه جا کردیم و لوله ها متعلق به اداره راه بوده است.

وی افزود :طبق کدام سند ادعا می شود این لوله ها با هزینه شخصی خریداری شده؟ مدعی هستیم یکی از لوله ها که متعلق به اداره راه بوده توسط فردی که شناسایی شده برده شده و از طریق مجرای قانونی در حال پیگیری هستیم.

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها