-
نخبه کشی در کهگیلویه؛ نقض بدیهیترین اصل منطق در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
حسن کریمی -
از پایان تاریخ تا دموکراسیِ محتضَر
محسن خرامین -
نا-ظفرمندیِ توسعه: اربابِ مردم یا نمایندۀ آنها؟
حسین موسوی -
روابط عمومی؛ تجلی فهم، تفسیر و راهبریِ اجتماعیِ
صیاد خردمند -
تأملی بر اقدامات پوپولیستی دولتها در استان کهگیلویه و بویراحمد
حسن کریمی -
چگونگی ایجاد تعلیمات عشایری از آغاز
سید ساعد حسینی -
تاجگردون؛ وکیل یا ولینعمت؟
یادداشت مخاطبان -
به اعماق برگرد «شیوا»
امراله نصرالهی -
وقتی شایستهسالاری قربانی تبعیض و روابط میشود
حسن کریمی -
دهن کجی شبکه دنا به جامعه ورزش استان و مردم کهگیلویه
سید ابوصالح دانشفر
- گفتگو و گزارش
- 0
- جمعه , 1 اردیبهشت 1402 -PM -12:28
بلاتکلیفی پیر پروژه کهگیلویه و بویراحمد در سفر ریاست جمهوری/ جاده دهدشت_ پاتاوه پس از ۲۹ سال افتتاح نمی شود؟
۲۹ سال پیش کلنگ احداث جاده ملی پاتاوه به دهدشت به زمین زده شد ولی هنوز در تابلوی زمان بندی این پروژه بزرگ شاهد وعدههای بی سرانجام مدیران هستیم، بعد از گذشت ۱۸ ماه از سفر رئیس جمهوری هنوز خبری از آهنگ افتتاح و بهره برداری رسمی نیست که این موضوع سبب نگرانی مردم از دولت و مسئولان استانی شده است.

اَفتونیوز| جاده پاتاوه به دهدشت سال ۷۳ در سفر مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه و بویراحمد کلنگزنی شد و سرانجام بعد از نزدیک به سه دهه، کورس مدیران دولت قبل برای انجام مصاحبه با رسانهها با محتوای تکمیل این پروژه تمام شد ولی هرگز این وعدهها محقق نشد و همچنان مردم را منتظر گذاشتند.
جاده پاتاوه - دهدشت ۱۳۶ کیلومتر طول داشته و قرار است استان خوزستان را به مرکز کشور وصل کند که با بهرهبرداری از آن شاهد کاهش ۲۰۰ کیلومتری مسافت بنادر جنوبی به مرکز کشور هستیم.
خروج شهرستان کهگیلویه و بخشی از شهرستان بویراحمد از بن بست اقتصادی و بهرهمندی ۱۰۰ روستای مستقر در مسیر این جاده، از جمله مهمترین دستاوردهای احداث این جاده است.
ساخت محور پاتاوه - دهدشت تحولات شگرف ملی و محلی زیادی را در پی خواهد داشت چنان که با اتمام ساخت این مسیر، فاصله بندر امام خمینی(ره) تا اصفهان ۲۷۰ کیلومتر و زمان عبور از مسیر نیز به مدت چهار ساعت کاهش خواهد یافت.
این مسیر علاوه بر کارکرد ملی آن پنج بخش مهم و پرجمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد شامل بخش کبگیان در شهرستان دنا، شهرستان مارگون، بخشهای چاروسا و دیشموک در کهگیلویه و بخشی از شهرستان لنده را از بن بست جادهای و محرومیت خارج میکند.
مهرماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به همراه برخی از اعضای هیئت دولت وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد و تکمیل و بهره برداری از پیر پروژه کهگیلویه و بویراحمد را با اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان تکلیف کرد زیرا این پروژه بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
بعد از گذشت ۱۸ ماه از سفر رئیس جمهوری هنوز خبری از آهنگ افتتاح و بهره برداری رسمی نیست که این موضوع سبب نگرانی مردم از دولت و مسئولان استانی شده است.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ریزش تونل در مسیر جاده پاتاو به دهدشت را دلیل تاخیر بهره برداری رسمی از این پروژه عنوان کرده در حالی این ریزش مربوط به سال ۹۹ بوده و همین جای سوال است که چگونه مسئولان در ریزش برداری یک تونل بعد از دو سال عاجز ماندهاند.
عیسی شهامت این را هم گفت: این پروژه بر روی گذر محلی افتاده و اگر تونل دچار مشکل نشده بود این محور در مرحله اتمام بود و البته این پروژه به علت معارض در تقاطع دهدشت و سوق و تقاطع گندی خوری متوقف شده است.
اما جالب اینجاست که جاده پاتاوه به دهدشت به عنوان یکی از مهمترین و اولویتدارترین پروژههای عمرانی و از مصوبات سفر رئیس جمهوری است که بررسی شرایط نشان میدهد مورد بی مهری و کم توجهی قرار گرفته تا جایی که در این مدت ۱۸ ماهه، نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد تنها یک بازدید در آستانه نوروز امسال، از این پروژه داشته است.
حق این بود اگر مدیریت ارشد استان تدبیر لازم را داشتند باید از همان ابتدا و درست بعد از سفر رئیس جمهور یک برنامه زمانبدی برای تکمیل پروژه جاده پاتاوه به دهدشت تدوین میکرد و ضمن نظارت مستمر ماهانه بر روند عملیات اجرایی پروژه، به تسریع در روند ساخت کمک میکرد.
مدل نظارت باید بازدید اول و پایان هر ماه و مدل برنامه ریزی نیز نقطه به نقطه باشد یعنی اول هر ماه مشخص شود پروژه هم اکنون در این وضعیت قرار دارد و تا پایان ماه باید این عملیات و اقدامات انجام شده تا به فلان نقطه برسیم و در پایان نیز ارزیابی از فعالیتها انجام شود.
باید گفت تمامی مصوبات سفر رئیس جمهوری همچون جاده پاتاوه به دهدشت حال و روز خوشی ندارند حتی سد تنگ سرخ که مورد بازدید رئیس جمهور قرار گرفت و در همان روز وزیر نیرو وعده آبگیری تا پایان سال ۱۴۰۱ را داده بود نیز قیچی کردن روبان قرمز را ندید و پروژه هم نیمه فعال شد.
از سرگیری فعالیت اجرایی کارخانه بیواتانول باشت نیز از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور در مهرماه ۱۴۰۰ به استان کهگیلویه و بویراحمد که تنها در حد حرف و روی کاغذ باقی ماند زیرا مسئولان استانی شناخت دقیق و درستی از توسعه و راه رفع گیر و دارهای مشکلات یکی پس از دیگری را نمیدانند.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 نقره داغ ۹۳۰ خودروی متخلف در کهگیلویه و بویراحمد
- 2 وجود ۹۱۲ خانواده دارای فرزند چندقلو در کهگیلویه و بویراحمد
- 3 هزار کنتور برق در کهگیلویه و بویراحمد تا پایان امسال هوشمند میشود
- 4 کاهش بارندگی و آسیب جدی به مزارع کهگیلویه و بویراحمد
- 5 گره کور بلوار جمهوری یاسوج با ورود دستگاه قضایی باز شد
- 6 پیام تبریک نادر منتظریان به فرمانده جديد سپاه استان
- 7 ۶ مجروح در پی تیراندازی در عروسی
- 8 نبود بالگرد مشکل جدی مهار آتشسوزی جنگلهای کهگیلویه و بویراحمد است
-
احترام به مردم به شیوه شبکه دنا! / از غیب شدن مجری تا عدم حضور شهردار یاسوج!
-
مدیرکل میراث فرهنگی: اشیا تاریخی به درستی نگهداری نمیشوند/ برای تکمیل موزه نیاز به اعتبار داریم/ کاروانسرا و بافت تاریخی دهدشت احیا میشوند
-
حضور دو نماینده سابق و اسبق بویراحمد در مراسمهای عمومی/ فعالیتهای انتخاباتی «روشنفکر» و «زارعی» شروع شد؟!
-
کار جالب یک مرکز درمانی در راستای مسئولیت اجتماعی/ «درمانگاه صدرا» جور شهرداری یاسوج را کشید!
-
کمانه سیاست تهاجمی تاجگردون به خودش/ آقای تاجگردون! از صف اول نمایشها بترسید نه از جوانان گچساران و باشت!
-
پیشرفت طرح صنایع پلیمر گچساران از ۴۴ درصد عبور کرد/ جزییات
-
توضیحات فرماندار لنده در خصوص احیای معدن فسفات قیام
-
تشریح جزئیات تسهیلات ودیعه مسکن در کهگیلویه و بویراحمد
-
انتصاب عضو هیئت مدیره شرکت معدنی و صنعتی «گهر زمین»/ عکس و سوابق
-
معاون سیاسی استاندار: استادیوم قلعهرئیسی حدود ۹۰ درصد پیشرفت داشته اما هنوز افتتاح نشده است/ عمر مفید پروژه های نیمه تمام استان در حال از دست رفتن است/ پارسائی: آمده ام به ورزش استان خونی تازه تزریق کنم
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!