یادداشت
گفتگو و گزارش

سد خرسان مزار ۱۳ شهید و حرم سه امام زاده را زیر آب می‌برد/ موضع بنیاد شهید و اداره کل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد چیست ؟

اکنون پرسش این است که اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بعنوان متولی صیانت و حفاظت از امام زاده ها چرا در مورد سد خرسان ۳ کوچکترین اظهار نظری نمی کنند.

سد خرسان مزار ۱۳ شهید و حرم سه امام زاده را زیر آب می‌برد/ موضع بنیاد شهید و اداره کل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد چیست ؟

اَفتونیوز| سد خرسان ماه‌هاست  به سرتیتر اخبار تبدیل شده است، سدی که محیط زیست استان  با اجرای آن طرح متحمل خسارات فراوان میشود تا جایی که درختان چند هزار ساله بلوط زیر آب می روند، علاوه بر این، گورستان عیلامی ها که پیش از این باستان‌شناسان موفق به کشف ۱۴۰ اثر تاریخی- فرهنگی در محدوده سد و نیروگاه شده‌اند با آب‌گیری سد  به طور کامل غرق خواهد شد.

اما میراث فرهنگي کهگیلویه بویراحمد در این خصوص اعلام کرد، بحث سد و حوزه مطالعاتی آن مربوط به وزارت خانه هاست و دو وزارت خانه نیرو و میراث فرهنگی برای بررسی مسائل تاریخی پژوهشکده میراث فرهنگی کشور را وارد مطالعات می کنند و در حوزه اختیارات آنها نیست.

گفته می شود علاوه بر پیامدهای مخرب بر اکوسیستم با احداث سد خرسان ۳ مزارستان ۱۲ شهید و حرم مطهر سه امامزاده به زیر آب خواهند رفت.

اکنون پرسش این است که اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بعنوان متولی صیانت و حفاظت از امام زاده ها در استان، چرا کوچکترین اظهار نظری در خصوص سد خرسان ۳ نمی کنند؟!

زیر آب رفتن قبور ۱۳ شهید و سه  امام زاده برای پروژه ای که مجوز زیست محیط زیستی ندارد موضوع کوچکی نیست و انتظار می‌رود سازمان های نامبرده موضع صریح و شفافی در این خصوص اتخاذ می‌کردند اما تاکنون از این امر غافل بوده اند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها