یادداشت
گفتگو و گزارش

گزارش؛


پارک های گچساران؛ نیازمند بهبهود و بازپیرایی

به نظر میرسد فضای شهری گچساران نیازمند بازپیرایی و بهبهود پارک های کنونی است و از طرفی ضرورت دارد شهرداری و شورای شهر گچساران در جهت نگهداری از ظرفیت های کنونی شهر با روش های بهتر و نوین تری، حفظ و نگهداری پارک های کنونی را در دستور کار قرار دهد.

پارک های گچساران؛ نیازمند بهبهود و بازپیرایی

اَفتونیوز| امروزه نقش و اهمیت فضاهای تفریحی باز مثل پارک های شهری بر هیچ کسی پوشیده نیست و در شهرها به مروز زمان به دلایل مختلف مثل وضعیت اقتصادی مردم و ساعات کاری امکان خروج از شهر جهت تفریح کمتر شده و این فضاهای شهری می توانند مکان های مناسبی جهت گذران اوقات فراغت مردم یک شهر و کاهش فشارهای روحی باشند.

از طرفی ساخت پارک های بزرگ و زیبا هزینه های بسیاری را می طلبد که با توجه به وضعیت مالی شهرداری ها ممکن است برای ساخت یک پارک بزرگ سال ها زمان نیاز باشد.

در سطح شهر گچساران فارغ از پارک های محله ای و پارک های مناطق شرکت نفت، چهار پارک بزرگ و زیبا داریم که گویا فقط ساخت پارک ها مهم بوده اما برنامه ای جهت نگه داری آن ها در دستورکار نیست.

پارک های لاله، مهرورزی، نفت و شهر در ادوارهای گذشته هزینه ی زیادی بابت ساخت دربرداشتند اما این روزها قسمت هایی از این پارک ها به جهت آسیب دیدن چمن، عدم روشنایی غیرقابل استفاده یا به عبارت ساده تر به متروکه تبدیل شده اند.

 در بحث نظافت این مکان ها و استقرار سرویس بهداشتی ها نیز کوتاهی های بسیاری به چشم می آید.

حال که این فضا در شهر موجود است و می توان با اندک تغییراتی با هزینه ی کم زمینه ی استفاده از این محیط ها توسط شهروندان مهیا شود چه دلیلی برای این کوتاهی وجود دارد.

پارک شهر با این قدیم زیاد و حس نوستالژی که برای فرزندان گچساران دارد نباید به این راحتی فراموش شود.

این عدم رسیدگی به پارک ها و فضای سبز در پارک های محله ای هم دیده میشود اما در پارک های ذکر شده در بالا این قضیه قابل دیدتر است.

در هر صورت، به نظر میرسد فضای شهری گچساران نیازمند بازپیرایی و بهبهود پارک های کنونی است و از طرفی ضرورت دارد شهرداری و شورای شهر گچساران در جهت نگهداری از ظرفیت های کنونی شهر با روش های بهتر و نوین تری،  حفظ و نگهداری پارک های کنونی را در دستور کار قرار دهد. 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 ناشناس 1402/2/7 2:27:27

    واقعا وضعیت پارک های گچسران جای تاسف داره اکثر پارک ها شده پاتوق معتادان... رسیدگی به پارک ها افتضاحه

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها