یادداشت
گفتگو و گزارش

مدیرعامل ایمیدرو در چشمه بلقیس چُرام:


تکنولوژی استخراج فسفات چُرام در ایران وجود ندارد/ چند سال دیگر تمام واحدهای فسفات چُرام راکد می‌شود

معاون وزیر صمت و ریاست هیأت عامل ایمیدرو تاکیدکرد که تکنولوژی استخراج فسفات معدن چُرام در ایران وجود ندارد.

تکنولوژی استخراج فسفات چُرام در ایران وجود ندارد/ چند سال دیگر تمام واحدهای فسفات چُرام راکد می‌شود

اَفتونیوز| "وجیه الله جعفری" در حاشیه بازدید از معدن فسفات چُرام در چشمه بلقیس این شهرستان در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: نوع فسفات معدن چُرام متفاوت از فسفاتی است که در جاهای دیگر وجود دارد.

وی با تاکید براینکه تکنولوژی استحصال و استخراج فسفات این معدن در ایران وجود ندارد، خاطرنشان کرد: کار استخراج فسفات معدن چُرام نیز زمان‌بر است.

بگفته معاون وزیر صمت و ریاست هیأت عامل ایمیدرو، حرکتی که در خصوص معدن فسفات چُرام شروع شده یک حرکت بسیار جدی و روی ریل جدیدی از کار قرار گرفته‌ که البته باید به آن سرعت و شتاب دوچندانی داد.

جعفری، از حفاری سه هزار متری در این معدن هم خبرداد و خاطرنشان کرد:  در حال حفاری سه هزار متر هستیم تا با تعیین وضعیت داخل زمین، بتوانیم طراحی‌های لازم آن را انجام دهیم.

وی گفت: برای مهار تورم، باید تولید را افزایش داد و برای تولید، باید بسترهای آن را فراهم کرد و بطورحتم فراهم شدن زیرساخت ها و جذب سرمایه‌گذاران بخشی از این بسترها است که در پروژه اکتشاف و استخراج معدن فسفات چُرام ، سرمایه‌گذار پای کار آمده و باید زیرساخت ها را برای او  فراهم کرد.

بگفته معاون وزیر صمت تا چند ماه آینده، آب، برق و گاز آن پروژه ملی معدن فسفات چُرام در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز فراهم  می‌شود.

جعفری قول داد همه کمک خود را می‌کند تا این پروژه به سرانجام برسد و هرچه ظرفیت تولیدی در معدن فسفات چُرام بالاتر رود اشتغال بیشتری هم به دنبال خواهد داشت.

معاون وزیر صمت و ریاست هیأت عامل ایمیدرو با تشریح مزایای استخراج فسفات و گستردگی صنایع وابسته به آن، یادآور شد: باید بدانیم که کارخانه‌های وابسته به فسفات باید برای یک بازه زمانی بلند مدت، پیشتیبانی ماده اولیه خود را داشته باشد.

جعفری تاکید کرد: چنانچه کار را بر اساس بُنیاد درست بنا نگذاریم، چند سال دیگر تمام واحدهای این مجموعه راکد خواهند شد.

ایلنا



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها