یادداشت
گفتگو و گزارش

مصدق رضایی مدیر پروژه زنجیره ارزش گیاهان دارویی استان خبر داد؛


زنجیره ارزش گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد افزایش می یابد/ امنیت خاطر کشاورزان با خرید محصولات تضمین می شود(+تصاویر)

با حمایت شرکت توسعه و تجارت زرفام کیش مجری اشتغال زایی بنیاد علوی، پروژه توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی و افزایش سطح زیر کشت اجرایی گردید.

زنجیره ارزش گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد افزایش می یابد/ امنیت خاطر کشاورزان با خرید محصولات تضمین می شود(+تصاویر)

اَفتونیوز| مصدق رضایی، مدیر پروژه توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی استان کهگیلویه وبویراحمد در گفت و گوی اختصاصی با اَفتونیوز اظهار داشت،

با حمایت شرکت توسعه و تجارت زرفام کیش مجری اشتغال زایی بنیاد علوی، پروژه توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی و افزایش سطح زیر کشت اجرایی گردید.

وی اشاره کرد، در این پروژه که مبتنی بر حمایت کشاورزان در قالب قرار داد در مزرعه شروع به فعالیت کرده است، سطح 200هکتار از اراضی استان تحت پوشش کشت گیاهان دارویی رفته است.

پس از تسهیلگری کارشناسان طرح، نسبت به اعتماد سازی و شبکه بندی کشاورزان، تعداد 350 کشاورز در 90 روستای شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، گچساران و لنده متقاضی کشت گیاهان دارویی مانند " گلرنگ " " یولاف" " کاسنی " "همیشه بهار " آویشن " رزماری " " بادرنجبویه " چای ترش "  "گل محمدی" و " نعنا فلفلی " شده اند.

رضایی خاطر نشان کرد، پس از شناسایی و شبکه بندی و توانمندسازی کشاورزان نیز از اهداف این طرح بوده که از طرق بازدید از مزارع الگویی، برگزاری دوره های آموزشی، بازدید از کارخانجات و کارگاه های تولید فراوردهای گیاهان دارویی و همچنین تولید محتوا آموزشی در کنار نظارت و آموزش در مزرعه توسط کارشناسان و متخصصان گیاهان دارویی در طول دوره کاشت، داشت و برداشت صورت می پذیرد.

این کارشناس حوزه گیاهان دارویی در ادامه افزود، با هدف تولید گیاهان دارویی، تامین نشا و بذر استاندارد برای کشاورزان نیز برنامه ریزی شده است که با ارائه تسهیلات قرض الحسنه، کشاورزان می توانند هزینه های تامین نهاده های کشاورزی را بپردازند و روند تولید گیاهان دارویی را اجرایی کنند.

در نهایت خرید تضمینی محصولات تولید شده از طرق کشت قرار دادی نیز در این طرح حائز اهمیت است و با حضور تعداد 7 شرکت واسط و کارخانه های خرید گیاهان دارویی، قرار داد خرید تضمینی تدوین و کشاورزان نسبت به فروش محصولات خود دغدغه ی و نگرانی ندارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد، در کنار روند تولید گیاهان دارویی،  با هدف تکمیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی در استان، راه اندازی مرکز تخصصی گیاهان دارویی،  مرکز تحقیق و توسعه، کارگاه های خشک کن گیاهان دارویی، ایجاد گلخانه های کوچک مقیاس تولید نشا و حمایت از گلخانه های موجود، کمک به افزایش ضریب مکانیزاسیون از طریق حمایت از خرید ادوات کشاورزی، راه اندازی کارگاه های تولید عرقیات، اسانس و نوشیدنی ها نیز از دیگر از موارد مهم پروژه توسعه زنجیره ارزش گیاهان دارویی در استان است که در دستور کار قرار گرفته شده و اجرایی خواهد شد.

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها