یادداشت
گفتگو و گزارش

یادداشت مخاطبان؛


پاشنه ی آشیل انتخابات در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون

برای مردم سئوال است که تیم فعلی اجرایی انتخابات که خود عضو ستاد انتخابات نماینده ی فعلی و کاندیدای دور آینده و از اعضای اتاق فکر فعلی نماینده هستند، چگونه می توانند مجریان مطمئنی برای به سرانجام رساندن این مسئولیت خطیر؛ یعنی برگزاری بی طرفانه ی انتخابات باشند؟!

پاشنه ی آشیل انتخابات در حوزه  انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون

اَفتونیوز| یادداشت ارسالی:  رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام فرمودند: «این انتخابات آخر سال خیلی مهم است.انتخابات می تواند مظهر قوّت ملی باشد. اگر انتخابات درست برگزار نشود، این ضعف کشور و ضعف ملّت را نشان می دهد، ضعف دولت را، ضعف مسئولین را، ضعف آحاد مردم و ضعف کشور را نشان می دهد.»

معظمُ له فرمودند: «انتخابات ابزار قوّت کشور است؛مسئولین از همین حالا راهبردهای" مشارکت، امنیت،سلامت و رقابت"انتخابات را مشخص کنند.»

همه ی آگاهان سیاسی می دانند که پیش زمینه ی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و رقابت عادلانه این است که مردم برای حضور در این صحنه، به سلامت انتخابات اعتماد داشته باشند و زمینه ی رقابت صحیح و منصفانه از سوی مسئولین اجرا مهیّا باشد.

حال سئوال این است که آیا بسترهای این رقابت و حضور مردم در این مشارکت و سرنوشت سیاسی، مطابق با فرمایشات رهبری در استان و خاصّه در حوزه ی انتخابیه ی بویراحمد، دنا و مارگون فراهم شده است؟

با نگاهی هر چند گذرا به آرایش و چینش عوامل اجرایی انتخابات از حوزه ی استانداری تا فرمانداری و بخشداری ها، قطعا" و یقینا" می توان گفت که هنوز ملزومات چنین مشارکتی و جامه ی عمل پوشاندن به فرمایشات رهبری حتّی در حداقل سطح فراهم نشده است.

برای مردم سئوال است که تیم فعلی اجرایی انتخابات که خود عضو ستاد انتخابات نماینده ی فعلی و کاندیدای دور آینده و از اعضای اتاق فکر فعلی نماینده هستند، چگونه می توانند مجریان مطمئنی برای به سرانجام رساندن این مسئولیت خطیر؛ یعنی برگزاری بی طرفانه ی انتخابات باشند؟! سوای اینکه بعضی از همین مجریان فعلی، نسبت های فامیلی نزدیک با نماینده دارند، جمع کردن چنین تعارض منافعی با برگزاری انتخابات بی طرفانه چگونه قابل جمع است؟!

بدیهی است مردمی که در مقطعی شاهد بداخلاقی های انتخاباتی، آرای شائبه دار و حتّی بر چوبه ی دار کشیدن آدمک یکی از کاندیداها در ملاعام بوده اند، این بار با هیچ قیمتی زیر بار کارهای خارج از ضابطه و اصول و قواعد انتخاباتی نخواهند رفت  و قبل از هر چیز بسترهای لازم حضور مردم در انتخابات سالمِ مورد نظر رهبری به ویژه در بخش مجریان و عوامل اجرایی انتخابات باید فراهم شود.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 15 نظر

  • 1 سید صالح 1402/2/9 19:38:10

    سلام . اگر بدنبال برگزاری انتخابات مد نظر رهبری است ، نظر رهبری این است که یک مجلس یکدست اصولگرا و مطیع رهبری تشکیل شود.

    پاسخ
  • 2 سیاسی بیکار 1402/2/8 15:38:45

    اول قول به خرامین داد بعد خرامین‌فهمید که گولش میزنه بعد خرامین جدا شد بعد بندر به خرامین پیام‌داد برو بسلامت بعد خرامین‌ اعلام‌حضور در انتخابات کرد بعد بندر پست پیشنهاد داد بعد خرامین قبول نکرد بعد بندر ترسید بعد بندر افتاد به التماس بعدبندر افتاد به تمنا بعد خرامین ماند که بماند ... خلاصه مفید گویا

    پاسخ
    • 2 - 1 سیسخت پاسخ به : سیاسی بیکار 1402/2/18 1:25:46

      متاسفم برای این قلم حاج مهدی از خانواده معظم شهدا هست کدام نماینده ما داریم که حتی عمویش شهید شده واقعا بی احترامی حدی داره درود بر دکتر روشنفکر مرد عمل

    • 2 - 2 ناشناس پاسخ به : سیاسی بیکار 1402/2/9 16:49:17

      ای وااای ای واویلا چقدر جامعه بد شده و دروغ و ریا رواج‌پیدا کرده خداوند نگهدار خرامین باشد من ۵ سال پیش دانشجوی ایشان بودم انسان باسواد و متدینی است

    • 2 - 3 ناشناس پاسخ به : سیاسی بیکار 1402/2/9 12:30:40

      عالی گفتی داستان نماینده و دکترخرامین را دمت گرم

  • 3 لوداب 1402/2/8 4:53:39

    فرماندار دنا پسر دایی نماینده ی فعلی . بخشدار مرکزی دنا هم طایفه ای نماینده ی فعلی بخشدار پاتاوه هم طایفه ای نماینده ی فعلی معاون فرماندار دنا هم طایفه ای نماینده ی فعلی بخشدار لوداب هم طایفه ای نماینده ی فعلی فرماندار بویراحمد همونیکه بند پوتین پاسداریش را با هیچ چیزی عوض نمی کند😜😜😜اتاق فکر نماینده ی فعلی معاون سیاسی فرماندار بویراحمد رئیس ستاد و هم طایفه ای نماینده ی فعلی معاون فرماندار مارگون هم طایفه ای نماینده ی فعلی به نظر شما استاندار با این افتضاحات نباید عزل بشه؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
    • 3 - 1 بخشداری پاسخ به : لوداب 1402/2/8 10:42:50

      قطعا باید این افراد عوض شوند البته اگر خود نماینده تایید صلاحیت شود

  • 4 خردمند 1402/2/8 2:14:1

    یاداشت ارسالی از کِی؟ رسانه اگر بی غرض و بی مرض باشد ، هیچ ابایی از ذکر منبع و مأخذ خبرش ندارد! در ثانی ، میتونی سوگند بخوری که دوره‌های قبل از زمان آقایان حاج مسعود حسینی بگیر تا سید باقر موسوی و ستار هدایت خواه و غلام‌محمد زارع هم همینجور نبوده است و چینش مدیران و عوامل اجرایی بر همین سبک و سیاق نبوده است!؟ چطور شده که الان صدایتان درآمده و عده‌ای الان و فقط این دور دارند «وای ننه من غریبم بازی» در میارند!!!؟

    پاسخ
    • 4 - 1 حرف حق زدی در همه ادوار همین جور بوده خواهشا ما را عصبانی نکنید که بدتر میشه پاسخ به : خردمند 1402/2/18 1:22:9

      حرف حرف زدی در همه ادوار همین جور بوده خواهشا مارا عصبی نکنید که متعصب تر بشیم

  • 5 ...... 1402/2/7 23:56:0

    ما به این آقایون وابسته نماینده فعلی مارگون اعتماد نداریم

    پاسخ
    • 5 - 1 سیسخت پاسخ به : ...... 1402/2/18 1:26:59

      بی خود حرف نزن اول فکر کن بعد پیام بزن

  • 6 ناشناس 1402/2/7 23:41:34

    مطالبه ی مردم از وزارت کشور تغییر تیم فعلی که همه از اعضای ستاد انتخاباتی یک نفر هستند،می باشد؛چرا که با وجود چنین افرادی برگزاری انتخابات سالم معنی ندارد.

    پاسخ
    • 6 - 1 مارگون مطلع پاسخ به : 1402/2/8 2:5:11

      طبق برنامه ریزی انجام‌شده تیم‌نماینده در فرمانداری ها و بخشداری ها برنامه ها دارند از رای مردم‌ناامید شده اند و ناچارا به دستکاری روی آورده اند

  • 7 ناشناس 1402/2/7 23:39:28

    کاملا" مطلب درستی است عوامل انتخابات همه جز اتاق فکر نماینده ی فعلی هستند؛در راستای فرمایش رهبری باید تغییرات در عوامل اجرایی صورت پذیرد و افراد بی طرف به این منصب ها گماشته شوند تا سلامت و امنیت انتخابات تضمین شود جدای از این الان مثلا" افرادی مثل فرماندار دنا که رابطه ی نزدیک دایی-خواهرزادگی با نماینده ی فعلی دارد،چگونه می تواند یک عامل بی طرف برای برگزاری انتخابات باشد؟!

    پاسخ
    • 7 - 1 سیسخت پاسخ به : 1402/2/18 1:23:30

      درود بر حاج مهدی مرد عمل ما سیسخت ها حمایت ۹۸ درصدی داریم

سایر اخبار
برگزدیدها