یادداشت
گفتگو و گزارش

ملک‌حسینی؛ شهید بیت علم و اجتهاد

«شهید سید عبدالهادی ملک حسینی» فرزند برومند مرحوم حضرت آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی (رضوان الله تعالی علیه) متولد سال ۱۳۳۵ می باشد.

ملک‌حسینی؛ شهید بیت علم و اجتهاد

افتونیوز - سیدعلی حمیده کیش شاه قاسمی
وی ضمن آموختن بزرگترین درسهای زندگی خود از محضر پدر بزرگوارشان در سال ۱۳۵۴ و در سن ۱۹ سالگی به مدرسه عالی بازرگانی تهران راه یافت و در رشته اقتصاد به تحصیلاتش ادامه داد.

شهید به معنی واقعی یک انسان عارف و خود ساخته و عالم بود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی به عنوان یک بسیجی گمنام به غرب کشور (جبهه ی بازی دراز) جهت دفاع از میهن عزیمت کرد. 

آنگاه  که وقت اعزام به خدمت سربازی رسید، به رغم اینکه بدلیل شرایط خود می توانست در سنگرهای دیگری به کشور خدمت نماید، ولی در کمال رشادت ، شجاعت و پاکی ، سنگر سربازی  و خدمت در خط مقدم، در نیروی زمینی ارتش آن هم لشکر ۲۳ تکاوران نوهد را انتخاب نمود.

عاقبت در روز دوم مردادماه ۶۱ در خط مقدم نبرد ،در حالی که دوش به دوش سربازان تحت امرش در حال نیرد با دشمن و مقابله با پاتک آنها و پاسداری از مناطق آزاد شده عملیات رمضان بود، بعد از ادای نماز ظهر به فیض شهادت نائل گردید و به پیروی از مولایش امام حسین (ع) سرش را در راه اسلام و قرآن فدا نمود.

آقای سیدمحمدنیک نژاد در یاداشتی در خصوص شهید عزیز و چگونگی اطلاع و حضور در تشیع جناز اش برای بنده نوشته است: 

فردای آن روز در تششیع جنازه‌اش شرکت کردیم، بعد از تشییع و تدفین، به مجلس یادبودش رفتیم، مشاهده کردیم تا آقا با جگر سوخته، قلم به دست گرفته و با آن خط زیبایش که شهره ی آفاق بود، سوزش قلب خود را در غم شهادت فرزند بی‌نظیرش با آن ادبیات محیرالعقول با مطلع این بیت حافظ به رشته تحریر درآورده است، آنچنان که فصحا و بلغای عالم را به تحیّر وا می‌دارد و سنگدل‌ترین انسان‌ها را به گریه و زاری.             *قرّه العین من آن میوه دل یادش باد   که خود آسان بشد و کار مرا مشکل کرد.*  

یاداشتی که قرار است ضمن چاپ در کتاب شهیدان شاه قاسمی، ان شاءالله امسال در سالروز شهادت شهید در رسانه های و گروههای مجازی نیز منتشر خواهد شد.

*روحش شاد و یادش تا ابد گرامی باد.*



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها