یادداشت
گفتگو و گزارش

اَفتونیوز گزارش میدهد؛


سیر تا پیاز نیروگاه سیکل ترکیبی پادوک

کنار هم گذاشتن شواهد و مصاحبه ها می توان نتیجه گرفت آنچه رخ داده در زمانی بوده است که به صورت یکباره مسئولین شهرستانی و استانی به سکوت درباره اصلاح خط مرزی و نیروگاه پادوک پرداختند و شاید اگر بزرگواری هشداری نمیداد مسئولین این اصلاح خط مرزی را همواره مسکوت نگه می داشتند و توضیحی به مردم در این باره نمی دادند.

 سیر تا پیاز نیروگاه سیکل ترکیبی پادوک

اَفتونیوز| مجوز نیروگاه سیکل ترکیبی پادوک در سال ۹۵ همزمان با سفر ریاست جمهوری وقت به استان اخذ شد و در سال ۹۶ کلنگ زنی شد ،بعد از کلنگ زنی این پروژه به عنوان بزرگ ترین پروژه صنعتی بعد از انقلاب کهگیلویه معرفی شد .طی بازه های زمانی نماینده فعلی و سابق بر لزوم نیروگاه و پیگیری آن تاکید داشتند و طبق آمارهای ارائه شده این نیروگاه قادر به تامین برق کل استان و حتی فراتر بود . در روزهای ابتدایی اردیبهشت ۱۴۰۰ بدون هیچ توضیحی به افکار عمومی تجهیزات این نیروگاه بارگیری شد و فقط خبر بارگیری تجهیزات در رسانه های محلی منعکس شد.

دارا کریمی نژاد فرماندار وقت کهگیلویه در ۱۴۰۰/۲/۸ ضمن توضیحاتی گفت برخی تجهیزات نیروگاه سیکل ترکیبی پادوک جهت تغییر در راندمان و افزایش قابلیت به تهران ارسال و تا ۲ ماه آینده به محل نصب عودت داده می شوند.

رسانه وابسته به نماینده کهگیلویه در تاریخ ۳خردادماه ۱۴۰۰ با تیتری تحت عنوان خط بطلانی بر شایعات گفت با رایزنی های استاندار و نماینده کهگیلویه بانک ملت به عنوان بانک عامل جهت تامین منابع مالی نیروگاه سیکل ترکیبی پادوک معرفی شد.

نماینده کهگیلویه بزرگ در تاریخ ۱۴۰۰/۶/۷ در گفت و گو با فارس گفت از آغاز نمایندگی تا به حال ۲۰ تا ۳۰ جلسه برای پیگیری این پروژه برگزار و اقداماتی انجام شد وی ادامه داد در حالی که هنوز مشکل منابع ارزی حل نشده ساخت توربین محلی از اعراب ندارد.

همزمان با بارگیری تجهیزات نیروگاه پادوک و بعد از آن شایعاتی جهت تغییر مرز بین کهگیلویه و گچساران منتشر شد که دارا کریمی نژاد فرماندار وقت در ۶ شهریور ۱۴۰۰ در این مورد گفت : این شایعه از اساس کذب محض است و با کسانی که به این مسئله دامن زده و در پی ایجاد تنش و فتنه هستند قطعا برخورد خواهد شد و هشدار داد که آخرین بار باشد که حرف از جابجایی مرز زده می شود ! وی با اشاره به نیروگاه سیکل ترکیبی گفت : این نیروگاه جزء پروژه های اثر گذار شهرستان و به نام کهگیلویه است و برای اجرای آن پیگیری لازم صورت می گیرد.

در تاریخ ۷ شهریور ۱۴۰۰ طرح  آبرسانی به عشایر زنگوا در منطقه پادوک با حضور نماینده ،فرماندار ،شورای تامین کلنگ زنی شد و دارا کریمی نژاد در این مورد گفت: ۱۵۰ هکتار این منطقه متعلق به کهگیلویه است.

بعد از این تاریخ ها هیچ مصاحبه ای راجع به وضعیت نیروگاه پادوک و تغییر مرز از مسئولین شاهد نبودیم و همه چیز در سکوت کامل رسانه ای و عدم شفافیت مسئولین بود تا اسفند ۱۴۰۱ جناب بزرگواری خطاب به مسئولین شهرستانی گفت: هشداری از سر دلسوزی، چند شب قبل خبر دادند که خانمی از عشایر طایفه زنگوایی روبروی پادوک قبل از رودخانه خیرآباد تصادف کرده ولی امداد دهدشت حاضر نشده که امدادرسانی کنند به دلیل اینکه تصادف در منطقه گچساران واقع شده است و بنده قبلا هشدار داده بودم که از صدها سال قبل حدود مرزی کهگیلویه و گچساران رودخانه نازمکان و خیرآباد است تمام کسانی که در این تغییرات مرزی دخالت داشته اند مخصوصا دستگاه های امنیتی و فرماندار فعلی دهدشت باید بداند که این برگ ننگین در کارنامه او ثبت و ضبط خواهد شد.

فرماندار کهگیلویه عبدالعزیر موسوی در تاریخ ۶ اسفند ۱۴۰۱ به این هشدار بزرگواری واکنش نشان داد و گفت: اولا شما جایگاهت چیست که هشدار می دهی، همان کسی که در فضای مجازی قلم می زند خود او ،اول خائن است .اگر چند سال قبل خیانتی انجام شده و آن کسی که قبلا لکنت زبان گرفته بود و الان زبان باز کرده ،خود او از کسانی است که در این مسئله خیانت کرده است و شریک است ، وی ادامه داد :سال ۹۸ مسئولین وقت آمدند و این کار انجام شده مگر می شود بخشی از شهرستان جدا شده و فرماندار ،استاندار ،نماینده و معاون سیاسی اطلاعی نداشته باشند؟

با کنار هم آوردن صحبت های مسئولین شهرستان پی می بریم که این اصلاح خط مرزی انجام شده و قطعی است اما اینکه چرا حاضر به شفاف سازی نیستند باید خود پاسخ دهند.

اگر اصلاح خط مرزی در سال ۹۸ انجام شد چه دلیلی داشت نماینده ۲۰ تا ۳۰ جلسه برای پیگیری پروژه ای در جغرافیای شهرستان دیگر برگزار کند ؟

اگر این اصلاح خط مرزی در سال ۹۸ انجام شد چرا مسئولین ارشد شهرستان در سال ۱۴۰۰ کلنگ زنی در جغرافیای شهرستان دیگر داشتند؟

اگر این اصلاح خط مرزی در سال ۹۸ انجام شد به چه دلیل فرماندار سابق کهگیلویه در سال ۱۴۰۰ به صراحت چنین چیزی را محال دانست و حتی برخورد با شایعه سازان را لازم دانست؟

با کنار هم گذاشتن شواهد و مصاحبه ها می توان نتیجه گرفت آنچه رخ داده در زمانی بوده است که به صورت یکباره مسئولین شهرستانی و استانی به سکوت درباره اصلاح خط مرزی و نیروگاه پادوک پرداختند و شاید اگر بزرگواری هشداری نمیداد مسئولین این اصلاح خط مرزی را همواره مسکوت نگه می داشتند و توضیحی به مردم در این باره نمی دادند.

این موضوع نیاز به شفاف سازی نماینده، فرماندار فعلی و فرماندار سابق همراه با مستندات دارد و قطعا باید پاسخگوی سوالات مردم و رسانه ها باشند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 5 نظر

  • 1 محمد 1402/2/13 14:39:54

    من یکی از کسانی بودم که مسئله طرح جابجایی را روزی که فرماندار کریمی و موحد آمدند پادوک مطرح کردم ، حتی کریمی بنده را تهدید کرد ، و از نیروی انتظامی خواست که نسبت به مطالبه ام از موحد جلوگیری کند ، موحد هنگامی که دید من با همراهانش بحث میکنم فورا خودش را به ماشین رساند ، شاهدهای من حدود ۱۲ نفر نیروی انتظامی به همراه فرمانده آنها و حتی یکان امداد و افراد محلی هستند

    پاسخ
  • 2 کهگیلویه 1402/2/10 13:24:7

    و اما در مورد نماینده های شهرستان کهگیلویه باید بگم هیچ شرایط نماینده بودن را ما در این چند نماینده در این چند سالی که مسئولیت داشتند ندیدیم به دلیل اینکه وضعیت شهرستان روز به روز بدتر شده چه از لحاظ اقتصادی و چه از لحاظ کار و رفاه اجتماعی مردم فرهنگ اجتماعی هم که بماند من موندم این نماینده ها اگه احیانا یه از دوستان یا همکاران مثلاً از استانهای نیمه شمالی کشور بیاد و شبی در شهرستان مهمان باشد وضعیت موجود شهرستان را ببیند چه حرفی برای توجیه دارد مثلاً میخواد بگه تو شهرستان ما تازه انقلاب شده هنوز درگیر کارهای پس از انقلابیم مثلاً میخواد بگه تازه جنگ تحمیلی تمام شده چرا بعد از چهل سال وضعیت شهرستان ما هنوز طوریست که یک کارخانه نباید داشته باشه و منابع این منطقه را بصورت بی رحمانه غارت میکنن و می برن در کارخانه های بیرون از شهرستان و حتی بیرون از کشور بدون از اینکه حتی یک زره ای برای این شهرستان سود داشته باشد اما شماهای که تریبون دار و قلم دارید در فضای رسانه و مطبوعات و شمایی که فقط دنبال باج گیری هستید و دنبال این هستید که یکی را خراب و یکی را بالا ببرید برای اینکه امتیازی بگیرید این را بدانید شما هم به سهم خود به این منطقه خیانت کردید

    پاسخ
  • 3 کهگیلویه 1402/2/10 13:13:31

    منطقه پادوک بخاطر دعوای روستای خیرآباد پادوک و عشایر ها پادوک بر سر زمین های که احالی روستا ادعا میکنند که نسق زمین ها را دارن و زمین ها مال آنهاست از نظر قانونی کشور ما اگه نسق زمین را داشته باشن ربطی نداره که طرف کجا باشه مرز شهرستان کجا باشه اون زمین متعلق به افرادی است که سند زمین را دارن مرز منطقه ای که شهرستان ها و استان‌ها برای مدیریت اون مناطق مئعین کردن ربطی به مالکیت شخصی ندارد

    پاسخ
  • 4 جلیل جباری 1402/2/10 0:31:21

    سلام.آقای موحد در طی این بیست سال،یک خصوصیت بدون تغییر داشته است و آن این است که،پاسخگوی سوالات مردم نیست.اصلا مردم برایش مهم نیستند.چند ماه مانده به انتخابات،با روشهائی که فقط از موحد بر می آید، شروع میکند و......

    پاسخ
    • 4 - 1 ابریز پاسخ به : جلیل جباری 1402/8/2 15:15:15

      خیانت پشت خیانت فاطمه زهرا شرشو کوتاه کن

سایر اخبار
برگزدیدها