یادداشت
گفتگو و گزارش

بازدید معاون اجرائی رئیس جمهور از نهضت ملی مسکن و پتروشیمی گچساران+تصاویر

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌ جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌ جمهوری به منظور سفر دو روزه و بازدید از پروژه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد وارد شهر گچساران شد و مورد استقبال استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسوولان ارشد این استان قرار گرفت.

بازدید معاون اجرائی رئیس جمهور از نهضت ملی مسکن و پتروشیمی گچساران+تصاویر

اَفتونیوز| محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌ جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌ جمهوری به منظور سفر دو روزه و بازدید از پروژه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد وارد شهر گچساران شد و مورد استقبال استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسوولان ارشد این استان قرار گرفت.

بازدید معاون رئیس جمهور از پتروشیمی گچساران/ ۳۳ میلیون یورو تجهیزات حساس داخلی‌سازی شد

در بازدید معاون رئیس‌جمهور اعلام شد مجتمع پتروشیمی این شهرستان ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سفر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری خواهد رسید.

بازدید معاون رئیس جمهور از پتروشیمی گچساران/ ۳۳ میلیون یورو تجهیزات حساس داخلی‌سازی شد

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از پتروشیمی گچساران گفت: این طرح بزرگ یک پروژه جهادی و انقلابی است، که در آن توانگری دانش ایرانی به چشم می خورد.

سیدعلی احمدزاده استاندار هم در بازدید محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور از پتروشیمی گچساران اظهار کرد: محصولات شرکت و ظرفیت اسمی (سالیانه) این مجتمع تولید یک میلیون تن اتیلن و ۱۸۴ هزار تن سیتری پلاس است.

وی بیان کرد: علاوه بر محصولات تولیدی یاد شده این کارخانه به عنوان مواد اولیه صنایع پتروشیمی دهدشت و صنایع پلیمر گچساران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: می توان از مازاد تولید این واحد که در حدود ۴۰۰ هزارتن در سال است، به عنوان مواد اولیه برای دیگر طرح های پتروشیمی در سایر شهرستان ها استفاده کرد.

احمدزاده عنوان کرد: یک هزار و ۲۸۲ میلیون یورو برآورد هزینه تمام شده این طرح است.

وی برآورد بودجه ارزی مورد نیاز این طرح اقاصادی را ۴۸۵ میلیون یورو اعلام کرد و افزود: تاکنون ۲۱۶ میلیون یورو ارز در این طرح صرف شده است.

استاندار میزان صرفه جویی این طرح را ۲۶۹ میلیون یورو اعلام کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این طرح مهم اقتصادی در سفر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد با اشتغالزایی ۷۰۰ نفر به بهره برداری خواهد رسید.

حیدریان، مدیرعامل پتروشیمی گچساران اظهار کرد: مجتمع پتروشیمی این شهرستان بیش از ۹۷درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در زمینه تامین قطعات مورد نیاز پتروشیمی دارند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی گچساران افزود: سالانه یک میلیون تن اتیلن در این مجتمع تولید و به عنوان خوراک برای پنج پتروشیمی بزرگ در کشور ارسال می‌شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی گچساران خاطرنشان کرد: شرکت پتروشیمی گچساران برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و توجه ویژه به تولید داخل و بومی سازی در بخش‌های مختلف از تجهیزات ساخت داخل استفاده کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۳ درصد از تجهیزات بکار رفته در پتروشیمی گچساران تولید داخلی است، خاطرنشان کرد: طراحی، تامین تجهیزات و ساخت ایستگاه پمپاژ آب خام شرکت پتروشیمی گچساران از سوی متخصصان داخلی با ظرفیت ۲ هزارو ۵۰۰ متر مکعب بر ساعت از سوی پیمانکار ایرانی در حال انجام و مراحل پایانی است.

حیدریان گفت:در ساخت پتروشیمی گچساران بیش از ۲۶۹ میلیون یورو صرفه جویی ارزی و همچنین ۳۳ میلیون یورو تجهیزات حساس برای نخستین بار داخلی سازی شده است.

رفع مشکل زمین نهضت ملی مسکن از دغدغه‌های مهم دولت است

معاون اجرایی رییس جمهور در سفر به گچساران و در بازدید از طرح ملی مسکن با اشاره به اینکه موضوع اقدام و نهضت ملی مسکن از دغدغه‌های مهم دولت است گفت: تعهدات دولت که ساخت یک میلیون مسکن در سال است تحقق پیدا خواهد کردو این مسیر همچنان ادامه دارد.

معاون اجرایی رئیس جمهور از طرح ۲۸۸ واحدی اقدام ملی مسکن گچساران بازدید کرد.

منصوری با بیان اینکه در شهرستان گچساران در حوزه اقدام ملی مسکن در برخی از شهر‌ها از جمله دوگنبدان اقدامات خوبی انجام شده، است، ابراز داشت: اما در برخی نقاط از جمله یاسوج به دلیل کمبود زمین عقب افتادگی وجود دارد.

محسن منصوری اطهار داشت: برای رفع مشکل زمین حتما جلسه‌ای با حضور سازمان برنامه و بودجه برگزار و اعتبار خرید زمین اختصاص داده خواهد شد و این مشکل به زودی رفع می شود.

معاون اجرایی رییس جمهور تصریح کرد: تمامی ادارات باید در واگذاری زمین به نهضت اقدام ملی مسکن همکاری کنند.

معاون اجرایی رئیس جمهور در ادامه سفر ۲ روزه به استان کهگیلویه و بویراحمد، وارد مجتمع پتروشیمی گچساران شد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 ناشناس 1402/2/9 14:26:40

    جناب افتو نیز چرا ننوشتی معاون رئیس جمهور انگشت به دهان ماند از پیشرفت،چرا نگفتید که رکورد زده پتروشیمی به همت بزرگ مردی چون دکتر احمدزاده

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها