-
واکنش فعال اجتماعی به خبر شکایت موحد از وزارت نفت/ چه اتفاقی برای امید و اعتماد عمومی میافتد؟!
رفعت کاظمی
-
پشت پرده حاشیه سازی ها علیه هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد/ لطفا ما را متفاوت ببینید
محمد رخ فیروز
-
آقای استاندار زمان خداحافظی فرا نرسیده است؟
محمد نجفی نژاد
-
یاسوج فاقد المانهایی با موضوعات ادبی و فرهنگی است
یادداشت مخاطبان
-
سعدی؛ جامعهشناسی شاعر
امراله نصرالهی
-
از زندگی تا مرگ؛ در سوگ برادر/ «جمال» همه دار و ندار ما بود
محمد طاهر اکوانیان
-
انتخابات در کهگیلویه و مسئولیت جامعه (قسمت دوم)
نوروز پرندوار
-
استاندار؛ تنگ پیرزال؛ سقوط مرگبار
حسین بویراحمدی اصل
-
صبر استراتژیک جمهوری اسلامی نباید نقطه ضعفی در قبال دشمن باشد
سید علی کشاورز
-
سکوت برهها، زوزهی مرگ/ فاجعهی مدیریتی یا خطای انسانی؟؟!
یعقوب درویشیان
- کاسبی با سلامت شهروندان با کلینیکهای غیرمجاز در یاسوج/ به نام زیبایی به کام سودجویان
- ابتلای بیش از ۴۰ نفر از اهالی روستای«رودریش» به یک بیماری/ «دیشموک» در تسخیر « تب مالت»
- عشایر «دیلگون» بویراحمد خطاب به مدیرکل امور عشایر استان/ آقای «آذرفر» جادههای ما توجه میخواهند
- بلوطهای بخش پاتاوه ایستاده جان میدهند/ منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد کجاست؟
- جوانان کهگیلویه وبویراحمدی در گیرو دار مشکلات ازدواج
- تلههایی که در کهگیلویه و بویراحمد جان میگیرند
- عکس| خورشیدگرفتگی آمریکای شمالی از نگاه ایستگاه فضایی بینالمللی
- ساخت سد، آری یا خیر؟
- مصائب ناتمام مدارس دیشموک/ سازمان نوسازی مدارس کجاست؟
- فاجعه زیست محیطی اطراف یاسوج و آشنایی با دهیاران بیتدبیر+ تصویر
اَرابههایمرگ همچنان در جادههای کهگیلویه و بویراحمد میتازند / شوتیها عامل ۳۰ درصد مرگهای جادهای استان
سرپرست پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز نگرانی خود از نبود ایستگاههای ایست و بازرسی برای مقابله با سرعت های غیرمُجاز برخی رانندگان که به آنها "شوتی" میگویند، بر ضرورت راه اندازی این ایستگاه ها در محورهای پُر تردد استان تاکیدکرد.
اَفتونیوز| سرهنگ "حسن دانایار" گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در مسیر قاچاق کالا از بنادر جنوبی به استانهای مرکزی و تهران قرار دارد و روزانه خودروهای شوتی با سرعتها و سبقتهای غیر مُجاز با عبور کاروانی در جادههای کم عرض و پر پیچ و خم استان، ساز مرگ را به خوبی کوک کردهاند.
وی با بیان اینکه اَرابههای مرگ، جادههای استان کهگیلویه و بویراحمد را به تسخیر خود در آوردهاند و حتی بر تعداد آنها روز به روز افزوده میشود، اظهار داشت: متاسفانه شوتیها در ایام مُختلف سال، عابران پیاده و سرنشینان خودروهای دیگر را در جادهها به کام مرگ میکشانند.
سرپرست پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عزادار شدن خانوادههای زیادی به دلیل همین خودروهای شوتی، خاطرنشان کرد: نبود جایگاه ایست و بازرسی دائمی در جادههای این استان به چالش اساسی در زمینه عبور روزانه صدها خودروی شوتی از جنوب به شمال شده و این خودروها، با انتقال کالاهای قاچاق، راه فلج کردن اقتصادملی را نیز هموار میکنند.
دانایار افزود: بر اساس آخرین آمارها، ۴۲ درصد از تصادفهای استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل سرعتهای غیرمجاز خودروهای شوتی و حامل بار قاچاق انسان و یا کالا است.
بگفته این فرمانده نظامی در استان کهگیلویه و بویراحمد، آمار ۳۰ درصد تصادفات مُنجر به فوت در محورهای جادهای این استان مربوط به خودروهای شوتی و حمل تبعه افغان بوده که در چندین مورد ۱۷ نفر و یا بیشتر در این خودروها مخفی شده بودند.
دانایار، نبود ایست و بازرسی دائمی را از چالشهای جدی در جادههای این استان ذکر و یادآورشد: ۴۲ درصد تصادفات استان ناشی از سرعت غیرمجاز رانندگان است.
سرپرست پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در مسیر قاچاق کالا از بنادر جنوبی به استانهای مرکزی و تهران قرار دارد و میزان تردد خودروهای حامل بار قاچاق از استان به ویژه در محور یاسوج _ اصفهان بالا است.
بگفته دانایار، اگر گلوگاهی ثابت در یکی از محورهای پرتردد استان از جمله محور یاسوج _ اصفهان برای این خودروها تعیین شود قطعا مسیر خود را تغییر و بدون شک از تعداد این خودروها کاهش مییابد.
وی افزود: این استان چند ورودی و خروجی دارد و البته محور خروجی جاده یاسوج _ اصفهان است که بیشترین آمار جرح و فوت تصادفات استان کهگیلویه و بویراحمد در این محور روی میدهد.
سرپرست پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حدود یک چهارم تصادفات این استان در جاده یاسوج به اصفهان رخ میدهد و بیشترین نقاط حادثه خیز را دارد، تصریح کرد: در استانی که کریدور شمال به جنوب محسوب میشود ایجاد گلوگاه دائمی ایست و بازرسی از ضروریات است که امیدواریم هرچه سریعتر این مهم تحقق یابد.
دانایار مُعتقد است: برای برخورد با پدیده قاچاق در مسیرهای استان کهگیلویه و بویراحمد راهی بهجز ایجاد گلوگاه دائمی نیست و با بررسی دیگر استانها متوجه میشویم که این استان نسبت به سایر استانها با وجود مسیر ترانزیت بودن کالای قاچاق، از ایستهای بازرسی دایمی کمتری برخوردار است.
بگفته او، ایجاد این گلوگاهها در استان، بدون شک سد محکمی در مقابل این پدیده خواهد بود.
نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.
- 1 فرماندار مارگون: ساخت استخر شنا در دستور کار قرار گرفت
- 2 صحبت های مدیرعامل شرکت نفت گچساران نزد معاون رئیس جمهور
- 3 اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه برگزار میشود
- 4 دومین پایگاه اورژانسهوایی کهگیلویه وبویراحمد در گچساران راه اندازی می شود
- 5 بوکسور هماستانی به اردوی تیم ملی بوکس دعوت شد
- 6 خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
- 7 توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
- 8 پوشش بیمه خدمات درمان ناباروری به یک هزار و 391 زوج نابارور در استان کهگیلویه وبویراحمد
- آتشسوزی پژو 405 در تونل 5 بابامیدان - یاسوج حادثه آفرید/ ۵ فوتی و 2 مصدوم
- اداره ای در حد یک تابلو/میراث فرهنگی لنده نمره صفر گرفت؟
- مدیر کشوری هماستانی عزادار شد/ زمان و مکان مراسم
- استعفای مدیر عامل اتحاد کهگیلویه پس از برد تیمش
- پارسیان نژاد می رود خرم روز می آید
- سیر تا پیاز سد سقاوه از زبان فرماندار مارگون
- سه فرد گرفتار در ارتفاعات کوه سیاه لنده نجات یافتند
- فیلم خواب یک افعی گرزه در پارک ملی دنا
- تاجگردون عضو موسس فراکسیون مستقلین مجلس شد
- بهادر رفت/ مدیرعامل جدید شرکت گاز استان منصوب شد
نظرات ارسالی 0 نظر
شما اولین نظر دهنده باشید!