یادداشت
گفتگو و گزارش

بازدید معاون رئیس جمهور از پروژه های مهم مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد

محسن منصوری به همراه استاندار و جمعی از مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد از پروژه تصفیه خانه آب شهر یاسوج بازدید کردند و در جریان روند تکمیل این پروژه بزرگ آبی قرار گرفتند.

بازدید معاون رئیس جمهور از پروژه های مهم  مرکز استان  کهگیلویه و بویراحمد

اَفتونیوز| محسن منصوری به همراه استاندار و جمعی از مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد از پروژه تصفیه خانه آب شهر یاسوج بازدید کردند و در جریان روند تکمیل این پروژه بزرگ آبی قرار گرفتند.

حضور معاون اجرایی رئیس جمهور در جمع کارگران کارخانه قند یاسوج

محسن منصوری از کارخانه قند یاسوج که به همت ستاد اجرایی حضرت امام(ره) در حال نوسازی ماشین‌الات است و قرار است در سفر دور دوم دولت به بهره‌برداری برسد بازدید کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور سپس در آستانه روز کارگر در جمع کارگران کارخانه قند از تلاش‌های شبانه‌روزی آنها در بازگشت این واحد راکد به چرخه تولید قدردانی کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: بازگشت کارخانه قند یاسوج به چرخه تولید اتفاق بزرگی برای استانی است که مشکل اشتغال دارد.

وی با اشاره به دیدار روز گذشته کارگران با مقام معظم رهبری افزود: ایشان در دیدار روز گذشته نکات مهمی پیرامون جامعه کارگری مطرح شد.

منصوری بیان کرد: دولت در روابط کار و کارگر، معیشت کارگران و ارتقاء جایگاه کارگران حمایت‌ها و اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در سخنان ابتدای سال فرمودند یکی از نقاط قوت دولت فعال کردن کارخانه‌ها و واحدهای نیمه کاره است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه کارخانه قند سال‌ها راکد مانده بود، افزود: بازگشت این کارخانه به چرخه تولید اتفاق بزرگی برای استانی که مشکل اشتغال دارد است.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های ستاد اجرایی استان در بازگشت کارخانه قند به چرخه تولید گفت: ستاد در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: کارخانه قند سال‌ها از تولید خارج شده بود اما ستاد احرایی پای کار آمده و صدای تولید به زودی از کارخانه تولید بلند می‌شود.

سید علی احمدزاده اظهار داشت: به همت ستاد اجرایی، مسئولان و کارگران امیدها در کارخانه قند زنده شده و جمع زیادی از کارگران به کار بازمی‌گردند و نیروهای جدید اضافه می‌شود.

دکتر احمدزاده خاطرنشان کرد: کار و تلاش در کارخانه قند یاسوج به طور جهادی در حال انجام است و به زودی خبرهای خوبی از این کارخانه به اطلاع مردم رسانده می‌شود.

 

بازدید معاون رئیس جمهور از پروژه تصفیه خانه آب شهر یاسوج

 محسن منصوری به همراه استاندار و جمعی از مدیران ارشد کهگیلویه و بویراحمد از پروژه تصفیه خانه آب شهر یاسوج بازدید کردند و در جریان روند تکمیل این پروژه بزرگ آبی قرار گرفتند.

 معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری بر حمایت دولت از طرح های زیرساختی به ویژه در حوزه آب گفت و به حمایت دستگاه های مالی از جمله سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل و بهره برداری نهایی این دست پروژه ها تأکید کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این بازدید گفت: یاسوج از جمله شهرهایی است که روان آب های زیاد دارد اما عدم هدایت درست منابع آبی برای مصارف مردم، باعث شده یکی از شهرهای دارای تنش آبی این استان باشد.

سید علی احمدزاده بیان کرد: به واسطه جمعیت رو به افزایش مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قطعاً تولید آب گذشته، پاسخگوی نیاز مردم نیست و همین هم باعث شده مستمراً قطعی هایی را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در راستای رفع مشکلات اساسی به ویژه در حوزه زیرساخت در سال های اخیر قریب به ۳۵ میلیارد تومان بودجه تخصیص داد و این پروژه را با بیش از ۷۰ درصد در همین دو سال به پیش برد و اکنون در یک قدمی بهره برداری قرار داده است.

استاندار گفت: با بهره برداری از این پروژه و البته به سرانجام رسیدن مخازن بزرگ ذخیره آب در دو نقطه مرکز استان به زودی مشکلات آب آشامیدنی در یاسوج و مناطق حاشیه ای آن تا حد بسیار زیادی مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان هم در این بازدید گفت: این پروژه از سال ۱۳۹۶ و با هدف رفع تنش آبی شهر یاسوج کلید خورد.

امید صالحی افزود: این پروژه طبق آنچه در افق طرح پیش بینی شده است، در فاز نخست قرار است ۲۰۰ لیتر آب بر ثانیه برای جمعیت ۶۰ هزار نفری فراهم کند.

صالحی گفت: تا چهار  سال پس از کلنگ زنی این پروژه تنها ۱۰ میلیارد تومان تخصیص و پیشرفت پروژه کمتر از ۲۰ درصد بود اما از سال ۱۴۰۰ به بعد با تزریق ۳۵ میلیارد تومان بودجه به این پروژه، اکنون فاز اول آن در آستانه افتتاح قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هم اکنون همه تجهیزات مکانیکی و ابزار دقیق مجموعه نصب و راه اندازی شده و با تکمیل آبگیر در روزهای آتی شاهد تکمیل نهایی فاز اول این مجموعه خواهیم بود.

 صالحی بیان داشت: برای تکمیل نهایی این پروژه نهایتاً ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

 

 طرح‌های گردشگری قابل توجهی در استان کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار قرار دارد

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: طرح‌های گردشگری قابل توجهی در کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار قرار دارد که باید نسبت به اتمام کار توجه شود و کارها ناتمام رها نشود.

محسن منصوری همراه با استاندار کهگیلویه وبویراحمد در بازدید از طرح تله کابین مهریان اظهار داشت: مجموعه استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد کمک کند تا مشکلات مربوطه حل و فصل شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: زمین مورد نیاز برای طرح‌ها واگذار شود و برای اجرای طرح‌ها زمان در نظر گرفته و در صورت عدم اجرای کار زمین واگذار شده پس گرفته شود.

مشاور طرح تله کابین تنگ مهریان هم گفت: این طرح به طول پنج و نیم کیلومتر پیش‌بینی شده است.

باقری افزود: فاز اول ۲۰۰ میلیارد تومان که توسط سرمایه گذار تامین می‌گردد و در فازهای بعدی تا ۷۰۰ میلیارد تومان قابل افزایش است.

به گفته باقری، تله کابین در تنگ مهریان در فاز اول به طول هزار متر به مرحله اجرا خواهد رفت و پل معلق در فاز دوم با اعتبار ۶۵۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود.

 

وی ابراز داشت: ورزش‌های ابی، سورتمه، فضاهای رفاهی در این پروژه در نظر گرفته شده است.

باقری خاطرنشان کرد: اگر در واگذاری املاک منابع طبیعی تسهیل صورت بگیرد روند اجرایی پروژه سرعت خوبی می‌گیرد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها