یادداشت
گفتگو و گزارش

مسئولان استانی و دومین آزمون رسمی ولایت مداری

اگر قرار باشد فرمان ولی بر زمین نماند و بی کم و کاست عملی گردد، قاعدتا" مسئولان اجرایی فعلی که اعضای ستاد یک کاندیدا هستند، باید تغییر کنند و مجری انتخابات باید نیروی نظام جمهوری اسلامی باشد تا بتواند انتخابات سالمِ رقابتی همراه با صیانت،امنیت و مشارکت مردم برگزار کند و بلاشک وجود افراد بی طرف در مناصب اجراست که می تواند سلامت انتخابات را تضمین کند و موجبات بالا رفتن اعتماد عمومی و به تبع آن مشارکت بالا،خوب و مطمئن را فراهم سازد.

 مسئولان استانی و دومین آزمون رسمی ولایت مداری

اَفتونیوز| یادداشت مخاطبان: بعد از بیانات رهبری در دیدار نمایندگان مجلس و نهی از دخالت نمایندگان در امور اجرا به جهت پیامدهای مترتب بر آن و عدم نمره ی قبولی به جهت دخالت های بی حد و حصر از سوی نمایندگان در امر اجرا و گاها "توجیه این موضوع از سوی  بعضی از مسئولین ارشد اجرایی و تعبیر آن به " مشاوره دادن "و  نگاه ناظران رسمی و عمومی مبنی بر دخالت آشکار نمایندگان و پیش رفتن این موضوع تا سرحدِ یقه گیری و لیوان و موبایل پرت کردن نمایندگان بر سر سهمیه ها،حالا مسئولین اجرایی استان در معرض دومین آزمون رسمی ولایت مداری قرار دارند.

شیوه ی برگزاری انتخابات اسفند ۱۴۰۲ آن قدر برای امنیت کشور و پشتوانه ی ملّی مهم است که رهبر فرزانه و دوراندیش انقلاب از همان آغازین روزهای سال جدید،راهبردهای آن را دقیق و هوشمندانه مشخص و مسئولان امر را به  برنامه ریزی دقیق برای این موضوع جهت مشارکت خوب ،مطمئن و سالم مردم در این آزمون سیاسی امر فرمودند.

رهبری فرمودند:《هر چه که ما ضعیف شویم دشمنان ما تهاجم شان، فشارشان بیشتر خواهد شد. اگر می خواهید جلو فشار دشمن گرفته شود، باید قوی باشیم؛ یکی از ابزارهای قوّت کشور همین است. مسئولینی که مرتبط هستند، راهبرد مشارکت را، راهبرد امنیت انتخابات را، راهبرد سلامت انتخابات را و راهبرد رقابت انتخابات را از همین حالا مشخص کنند.》

 

"مشارکت،امنیت،سلامت و رقابت" ؛ این ها کلیدواژه هایی هستند که آن رهبر خردمند برای برگزاری یک انتخابات سالم و موفق و جهت مقابله با فشار دشمن، مسئولین اجرایی و کارگزاران نظام را با ذکاوت خاص خود،ملزم به رعایت دقیق چارچوب آن کرده اند.

مسئولان استان می بایست تکلیف خود را در بحث ولایت مداری روشن کنند و این می تواند آزمون بزرگی و شاید هم به نوعی اتمام حجتی باشد برای کسانی که قصد دارند به فرمایش ولی امر مسلمین عمل کنند و یا بر عکس به درخواست های خلاف و خارج از قانون برخی کاندیداها تمکین کنند.

بر همه روشن است که اگر قرار باشد فرمان ولی بر زمین نماند و بی کم و کاست عملی گردد، قاعدتا" مسئولان اجرایی فعلی که اعضای ستاد یک کاندیدا هستند، باید تغییر کنند و مجری انتخابات باید نیروی نظام جمهوری اسلامی باشد تا بتواند انتخابات سالمِ رقابتی همراه با صیانت،امنیت و مشارکت مردم برگزار کند و بلاشک وجود افراد بی طرف در مناصب اجراست که می تواند سلامت انتخابات را تضمین کند و موجبات بالا رفتن اعتماد عمومی و به تبع آن مشارکت بالا،خوب و مطمئن را فراهم سازد.

مردم نیز با تبعیت از ولی امر مسلمین مطالبه گر و پیگیر اجرای دقیق رهنمودها و راهبردهای رهبری هستند و این حق مردم است که بدانند آیا برای صیانت از آرای آنان،مجریانی بر مسند هستند که اعتماد آنان را جلب و زمینه ی مشارکت حداکثری، مطمئن و سالم را فراهم کنند؛ وگرنه اظهر من الشمس است که مجریانی که دست شان در دست فلان نماینده است،نمی توانند مجریانی بی طرف تلقی شوند.

به هر حال این دومین آزمون رسمی ولایت مداری در عمل برای مسئولین اجرایی استان است که اگرچه در آزمون رسمی اولی بیشتر با گفتار درمانی و نه در عمل سعی در اقناع سازی مردم داشتند و موفق هم نشدند، اما هم مردم به عنوان ناظرین تیزبین جامعه و هم نهادهای رسمی نظارتی با دقّت و حساسیت، عملکرد مسئولان را زیر ذره بین نظارت دارند و پیگیر هستند که آیا مسئولان اجرایی در این آزمون بزرگ ،نمره ی قابل قبولی خواهند گرفت.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 9 نظر

  • 1 ناشناس 1402/2/12 18:41:22

    مردم منتظر تغییرات اساسی در ترکیب مجریان انتخابات به نفع مردم متناسب با فرمایش رهبری اند.

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1402/2/12 18:35:57

    مردم به تیم فعلی اجرایی برای انتخابات اعتمادی ندارند. با بودن کسی مثل معاون سیاسی فرماندار بویراحمد و فرماندار دنا احتمال هر نوع تخلفی به شدّت بالاست.

    پاسخ
  • 3 ناشناس 1402/2/12 18:34:2

    استاندار ضعیف است و باید عزل شود و نیروی تازه نفس و بی طرف باید سکان مدیریت عالی استان را در دست بگیرد و عوامل اجرایی انتخابات همه باید عوض شوند تا انتخابات با معیارهای مورد نظر رهبری برگزار شود.

    پاسخ
  • 4 ناشناس 1402/2/12 18:28:44

    معاون سیاسی خواهر زاده ی آقای نماینده که در جریان مشاجرات مدیرکل سابق بیمه ی سلامت و شهردار و رئیس دانشگاه یاسوج،طرفِ دایی و هم ولایتیش را گرفت؛این آقا چگونه می تواند مورد اعتماد باشد و دخل و تصرف و اعمال نظر در انتخابات به نفع نماینده ی فعلی نکند؟

    پاسخ
  • 5 ناشناس 1402/2/12 18:24:45

    حالا مثلا" فرماندار دنا که پسر دایی آقای نماینده است،می خواهد انتخابات بی طرفانه برگزار کند،خنده دار است !!!!!!!!

    پاسخ
  • 6 ناشناس 1402/2/12 18:23:16

    مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری،فرماندار بویراحمد و معاون سیاسیش،فرماندار دنا و معاونش همه از اعضای ستاد نماینده ی فعلی و اتاق فکر او هستند؛این افراد چگونه می توانند انتخابات سالم مورد نظر رهبری را برگزار کنند؟!

    پاسخ
  • 7 علی 1402/2/12 16:11:6

    فقط نادر منتظریان

    پاسخ
  • 8 محمد 1402/2/12 14:37:35

    در این شرایط جریان نزدیک به دولت باید با تمام قدرت جلوی این اشفتگی را بگیرند

    پاسخ
  • 9 میلاد 1402/2/12 14:36:13

    سلام ولایت پذیری کجا بود مگه ولی فقیه جامعه به کرات نفرمودند نماینده ها در انتصابات دخالت نکنند ولی کجا عمل کردند الان فرماندار دنا کیه چ نسبتی با نماینده دارد همچین چیزی مگر داشتیم جایی تعجب و حیرت هست

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها