یادداشت
گفتگو و گزارش

پایش سرمی بیماری مشمشه در جمعیت اسب های متمرکز باشگاهی و سوار کاری گچساران

با هدف مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام، کارشناسان دامپزشکی گچساران ، تست مشمشه را در جمعیت اسب های متمرکز باشگاهی و سوار کاری این شهرستان انجام دادند

پایش سرمی بیماری مشمشه در جمعیت اسب های متمرکز باشگاهی و سوار کاری گچساران

اَفتونیوز|  تست سرمی مشمشه بر روی  اسب های  پرورشی و سوارکاری شهرستان گچساران  با هدف مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی انجام گرفت.

 

بیماری مشمشه  نوعی بیماری کشنده باکتریایی و یکی از بیماری های مشترک بین انسان و دام است که از تک سمی های آلوده به انسان منتقل می شود؛ این بیماری با درگیر کردن دستگاه تنفس در انسان می‌تواند کشنده باشد.

 

 سالانه  تست این بیماری بر روی جمعیت اسب شهرستان صورت می گیرد و نمونه های خون أخذ شده برای انجام تست های لازم به آزمایشگاه دامپزشکی ارسال می شود و نتیجه آن به باشگاه های سوارکاری اعلام می گردد که چنانچه تست اسبی مثبت باشد، نسبت به معدوم سازی آن و ایجاد شرایط قرنطینه ای و ضد عفونی نواحی آلوده و ممنوعیت تردد هرگونه اسب اقدام میگردد.

 

مهمترین راه کنترل و ریشه کنی این بیماری شناسایی و حذف حیوانات آلوده خواهد بود افرادی که اسب از خارج از شهرستان خریداری می کنند، می بایست برای جلوگیری از انتقال این بیماری به شهرستان، اسب آن ها توسط شبکه دامپزشکی شهرستان مبدا مورد آزمایش قرار گیرد و مجوز سلامت دریافت کنند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها