یادداشت
گفتگو و گزارش

معاون سیاسی استاندار :


هیچ نگرانی برای احداث «سد آبریز» نداریم

معاون سیاسی - امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مردم کهگیلویه بزرگ خواست هیچ نگرانی برای احداث سد آبریز نداشته باشند.

هیچ نگرانی برای احداث «سد آبریز» نداریم

اَفتونیوز| "سیدجواد هاشمی مهر" در گفت و گویی تاکیدکرد که هیچ نگرانی برای احداث سد آبریز وجود ندارد و مردم کهگیلویه بزرگ بدانند که اعتبارات لازم از سوی دولت  برای احداث سدآبریز در ردیف بودجه سال جاری پیش بینی شده است.

وی بدون اشاره به جزئیات دیگر چگونگی اجرایی شدن سدآبریز در کهگیلویه بزرگ با وجود مخالفت های شدید مسوولان ملی و استانی خوزستان و همچنین تدوین شدن سند تالاب شادگان در این استان بدستور رئیس جمهور ، خاطرنشان کرد: خبرهای مهمی هست که از رسانه ها می خواهیم بگذارند در زمان عملیاتی شدن اطلاع رسانی شود و البته آقای رئیسی در سفری که بزودی به استان کهگیلویه و بویراحمد خواهند داشت این اخبار خوش را خودشان به مردم خواهند گفت.

 عملیات احداث سد مارون ۲ معروف به سد آبریز با هدف انتقال آب به ۳۰ هزارهکتار از زمین‌های تشنه شهرستان‌های کهگیلویه و چرام مورد تاکید وزیر وقت نیرو ( دکتر اردکانیان ) در سفر مهرماه سال ۹۸ به این استان بود.

 با ساخت این سد، آب بصورت ثقلی از یک تونل به طول چهار هزار ۹۰۰ متر به لوله‌هایی به طول هفت هزار و ۴۰۰ متر انتقال و با احداث تونلی به طول شش هزار و ۴۵۰ متر آب به دشت‌های شهرستان‌های کهگیلویه و چرام انتقال می‌یابد.

مطالعات فاز اول و دوم این طرح از سوی منابع آب اجرایی شده است. این سد با ارتفاع ۱۵۰ متر و بصورت آر سی سی اجرا می‌شود. 

 براساس تخصیص وزارت نیرو ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب از این سد به دشت‌های کهگیلویه و چرام منتقل خواهد شد. سد آبریز که برای آبیاری بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‌های کهگیلویه و چرام پیش بینی شده است شکوفایی و توسعه بخش کشاورزی در این مناطق را در پی خواهد داشت.

 سد آبریز با توجه به تولید ۲۸ هزار مگاوات برق هم برای دولت و هم برای مردم منطقه سودآوری زیادی دارد.

 سد آبریز در محدوده روستای آبریز در شمال شرقی شهرستان کهگیلویه احداث می‌شود.

ایلنا



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها