یادداشت
گفتگو و گزارش

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دنا در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه سی سخت


معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است‌.

امید آزاده در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه شهر سی سخت با گرامیداشت ياد و خاطره استاد شهید مطهری و تبریگ هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است

معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است‌.

اَفتونیوز| به گزارش روابط عمومی مدیریت اموزش و پرورش شهرستان دنا، امید آزاده در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه شهر سی سخت با گرامیداشت ياد و خاطره استاد شهید مطهری و تبریگ هفته بزرگداشت مقام معلم  گفت: معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است. معلمی در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت لایزال الهی نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است. در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیغمبر اکرم (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است:

اقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرأ و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم. (علق: ۱ـ ۵)

بخوان به نام پروردگارت که جهانیان را آفرید. انسان را از خون بسته سرشت بخوان! و پروردگارت کریمترین است همان که آموخت با قلم، آموخت به انسان آنچه را که نمی دانست.

وی با بیان جایگاه معلم و اهمیت آن  گفت: شرافت و مرتبت معلم زمانی اهمیت دارد که بتواند شان خداوند و پیامبران را در وجود خود محقق سازد و پیوند انسان به هدف متعالی خلقت یعنی عبادت را برقرار سازد. لذا در این تعریف شهید مرتضی مطهری یکی از آن معلمان راستین است که اولاً با نگاه ترکیبی به همه معارف بشری نظر می کند و ثانیا تمامی تلاشهای علمی و عملی را مقدمه ای برای عبادت می داند و در این راه به مرحله سوم دینداری راه می یابد و با شهادت، عبادت عملی و علمی خود را کامل می سازد. و از این رو صمیمانه ترین سپاس های خود را به شما فرزانگان عاشقی که شمع وجود گرانقدر خویش را در طبق اخلاص نهاده و نهال نوپای امروز را به امید فردایی شکوفاتر با عصاره ی جان آبیاری می نمایید، تقدیم می داریم.

 

مدیر آموزش و پرورش دنا در پایان به تشریح برنامه های ستاد بزرگداشت هفته مقام معلم برای تکریم شان و منزلت معلمان پرداخت و مهمترین این برنامه ها رو به شرح ذیل اعلام کرد.

 

۱_ غبار روبی گلزار شهدای گمنام و برگزاری زیارت عاشورا در گلزار شهدای گمنام شهر سی سخت و پاتاوه روز دوشنبه تاریخ دوازدهم اردیبهشت.

۲_ شرکت حداکثری فرهنگیان دانش آموزان در نماز جمعه شهر سی سخت و پاتاوه روز جمعه مورخ پانزدهم اردیبهشت.

۳_ سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه در شهر سی سخت که بنده امروز در خدمت شما عزیزانهستم و شهر پاتاوه توسط مسئول نمایندگی آموزش و پرورش آقای ربانی در روز جمعه مورخ پانزدهم اردیبهشت.

۴_ استقرار میز خدمت در نماز جمعه و پاسخگویی به سوالات مطرح شده

۵_ برگزاری جشن بزرگ هفته بزرگداشت مقام شامخ معلم با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، فرهنگیان و دانش آموزان در تاریخ هفدهم اردیبهشت.

۶_ تجلیل از فرهنگیان نمونه شهرستان در روز هفدهم اردیبشهت

۷_ تجلیل از بازنشستگان سال های گذشته شهرستان در طول هفته.

۸_ عیادت و سرکشی از فرهنگیان و بازنشستگان شهرستان دنا که در بستر بیماری هستند.

۹_ برگزاری مسابقات ورزشی ویژه فرهنگیان در طول هفته معلم.

۱۰_  تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و به خصوص خانواده ی شهدای فرهنگی و دانش اموزی.

۱۱_ برپایی نمایشگاه های علمی، آموزشی وفرهنگی، هنری

۱۲_ برگزاری پویش بوسه بر دستان معلم

 

گفتنی است تجلیل از امام جمعه و اعضای ستاد نماز جمعه شهر سی سخت و استقرار میز خدمت مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دنا از برنامه های امروز مراسم نماز جمعه شهر سی سخت بود.

 

 

روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دنا



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها