یادداشت
گفتگو و گزارش

رئیس جدید دانشگاه آزاد یاسوج معارفه شد(+تصاویر)

مراسم معارفه رئیس جدید دانشگاه آزاد یاسوج پیش از ظهر امروز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت برگزار شد

رئیس جدید دانشگاه آزاد یاسوج معارفه شد(+تصاویر)

اَفتونیوز| مراسم معارفه رئیس جدید دانشگاه آزاد یاسوج پیش از ظهر امروز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت  برگزار شد

حجت الاسلام امیری در این مراسم بیان کرد: در دو سال گذشته از فضایل اخلاقی اکرامی رئیس سابق دانشگاه آزاد فیض بردم؛ اکرامی قلب رئوفی داشت و زمان زیادی را برای رسیدگی به مشکلات دانشگاه می گذاشت.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج خطاب به رئیس جدید این دانشگاه بیان کرد: از پیشقدم خواستاریم روحیه انقلابی که در اکرامی بود  در شما نیز ادامه داشته باشد و این روحیه جهادی باعث پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد شود.

حجت الاسلام قلندری نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: یک مدیر در عین خصوصیات زیادی که باید داشته باشد، زبان رسایی نیز داشته باشد، یک مدیر خوب کسی است که با تمأنینه صحبت کند همچنین یک مدیر خوب باید دلسوزانه عمل کند و در جاهایی باید چشم پوشی کند.

رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: فردای قیامت لحظه به لحظه مسئولیتمان باید پاسخگو باشیم و اگر متوجه مشکلات نباشیم مدیر موفقی نیستیم و باید در آخرت پاسخگو باشیم.

در ادامه این نشست بنیانیان مشاور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور بیان داشت: وقتی اینجا آمدیم و محبوبیت اکرامی را دیدیم حیف دیدم که چنین فرد شایسته ای را دیگر در  دانشگاه آزاد اسلامی کهگبلویه و بویراحمد نداریم.

وی افزود: حرف های بومی و غیر بومی حرف های جاهلیت است و امروز می بینید که در غرب افرادی را از کشور ما می برند و در غرب به آنها مسئولیت می دهند البته بومی و غیربومی بودن معایب و محاسنی دارد.

بنیانیان عنوان داشت: درِ دانشگاه به سمت دستگاه های اجرایی باید باز شود.

مشاور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور بیان کرد: مسئله ای که باید به آن فکر کنیم اثر بخشی یک دانشگاه است.

اکرامی رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در این مراسم بیان داشت: امروز بسیاری از شخصیت ها به ما افتخار دادند و در این جلسه حضور دارند.

وی افزود: من لایق توصیف نیستم و خود را عاجز می دانم در انجام تکلیفی که خداوند به من داده است اما مسئولیت را امانتی می دیدم که باید تمام وقت و زندگی ام را وقف آن کنم.

وی گفت: بر اساس سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی و منویات مقام معظم رهبری ماموریت ها و وظایفی را برای خود تعریف کردیم.

اکرامی ادامه داد: بنده خلاصه ای از اقدامات را به صورت مختصر بیان می کنم، می دانید که دانشگاه در مقطعی با کاهش دانشجو رو به رو شد، بدهی های معوق گریبانگیر دانشگاه آزاد اسلامی شد.

وی عنوان کرد: قدم اول افزایش ظرفیت دانشگاه بود؛ می گفتند دانشگاه آزاد اسلامی جزیره فراموش شده ای است اما امروز دانشگاه آزاد اسلامی زنده شده است و تعداد دانشجویان آن از ۸۶۰۰ دانشجو داشت که امروز ۱۱ هزار و ۵۰۰ دانشجو دارد،  رشته هایی بودند که تعطیل شدند اما دوباره فعال شده اند.

اکرامی ادامه داد: با مشکل مکان برای دانشگاه در برخی شهرستان ها مواجه هستیم؛ گامی دیگر پایش اساتید حق تدریس است؛ در بحث رشته های جدید تلاش کردیم ۶ رشته زیر گروه پزشکی را وارد دانشگاه آزاد اسلامی استان کنیم. 

وی ادامه داد: مدارک را آماده کردیم که مجوز وزارت علوم را بگیریم تا دانشجوی خارجی جذب کنیم.

پیشقدم رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان نیز در این برنامه خاطر نشان کرد: بنده از زحمات اکرامی در این دانشکاه تشکر می کنم امید است بتوانیم از تجربیاتش در دانشکاه آزاد استفاده کنیم.

وی افزود:  همه تلاش  خود را می کنم با همان انرژی و صداقتی که در استان کهگیلویه و بویراحمد است دانشگاه را به جلو ببریم و سعی کنیم دانشگاه را به سمت تعالی بیشتر سوق دهی کنیم.

پیشقدم عنوان کرد: ماموریتی که تهرانچی رئیس دانشگاه آزاد کشور به بنده دادند تا در حوزه های مسائل فرهنگی همچنین جلوگیری از زیان دهی دانشگاه آزاد اسلامی قدم بردارم  همچنین مهارت محور کردن دانشجویان این دانشگاه را در دستور کار خود قرار دهم.

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: مهارت آموز کردن دانشجویان پرهیز از هر گونه  حاشیه است.

صبح زاگرس 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها