یادداشت
گفتگو و گزارش

اطلاعیه استانداری کهگیلویه و بویراحمد؛


اطلاعیه استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تغییر نام استان

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص حواشی تغییر نام استان اطلاعیه ای را منتشر کرد.

اطلاعیه استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تغییر نام استان

اَفتونیوز| اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل

استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص حواشی تغییر نام استان اطلاعیه ای را منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است، 

بسمه تعالی

به استحضار مردم فهیم و آگاه استان کهگیلویه و بویراحمد می رساند

در جریان مراسم کلنگ‌زنی عملیات گازرسانی به مجموعه روستاهای منطقه تنگ تامرادی و سپیدار استاندار محترم با توجه به اسامی برخی روستاهای گردشگردی این منطقه که نام آنها بسیار طولانی و تلفظ آنها برای غیر بومی ها و گردشگران ثقیل می باشند از فرماندار و بخشدار می خواهند تا با هماهنگی مردم هر روستا نسبت به ساماندهی اسامی ساده با حفظ هویت زیست بوم منطقه اقدام نمایند.

استاندار بیان کردند که اسم استان ما بخاطر طولانی بودن خواندن و تلفظ آن برای برخی غیربومی ها سخت و ثقیل است.

در این جلسه هیچ گونه صحبتی مبنی بر تغییر نام استان مطرح نشده و پخش مطالبی از طرف ایشان در برخی سایت ها مبنی بر اعلام نظر یا ضرورت تغییر نام استان از اساس نادرست و کذب می باشد.

 

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل

استانداری کهگیلویه و بویراحمد



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 3 نظر

  • 1 احسان 1402/2/18 8:51:7

    حیف حیف برای مردم بدبخت و بیچاره این استان که یه عده بیسواد سکاندار شدند..استاندار و نماینده بیسواد و پرادعا ...آخه غیربومی چه سگیه که بخواد بگه یا نه..ما کهگیلویه و بویراحمدی ها رو در استان های دیگه مثله سگ باهامون برخورد میکنن..حالا برا غیربومی ها احترام قائل میشین..

    پاسخ
  • 2 خردمند 1402/2/17 19:56:33

    مگه میشه جَور بی سوادی شماها را کهگیلویه و بویراحمد بکشد. این مشکل شماهاست که نمیتوانید بگویید: کهگیلویه و بویراحمد ، هر شخص حقیقی یا حقوقی درخواستی مبنی بر تعویض نام استان را بدهد ، هویت و اصالت این مردم را به چالش کشانده است و مردم غیرتمند استان بر سر نام استانشان که نماد و معرف هویت ، اصالت و فرهنگ آنان است با احدی معامله نخواهند کرد! نمایندگان استان باید مواظب این دسیسه باشند! نام زیبای استان ، کباب و کنجه نیست که آن را برای عده‌ای ، راحت‌الحلقوم کرد! واژه کهگیلویه و بویراحمد شناسنامه و کارت هویت ماست ، لطفاً با شناسنامه این مردم بازی نکنید ، هرکس که مشکل تلفظ دارد خواه از مسئولین باشد یا افراد عادی ، خواه از تهران آمده باشد یا از درون استان ، برود و حداقل یکی دو واحد «کهگیلویه و بویراحمد» شناسی پاس کند و یا اینکه صد مرتبه از روی این دو کلمه بنویسد ، قطعاً مشکلشان حل خواهد شد ، صورت مسئله را پاک نکنید لطفاً...!!!

    پاسخ
    • 2 - 1 ناشناس پاسخ به : خردمند 1402/2/18 0:59:31

      کهگیلویه و بویراحمد نماد و هویت تاریخی و باستانی و ریشه و اصالت ماست به نظر بنده ده دقیقه در مورد شخصیت بزرگ سرداری به نام گیلویه و رشادتها و دلاوریهای آن شخصیت تاریخی و تاریخ ساز مطالعه بفرمایید البته اگر سواد داشته باشید

سایر اخبار
برگزدیدها