یادداشت
گفتگو و گزارش

اَفتونیوز گزارش میدهد؛


«بی آبی» پردردترین حرف این روزهای مردم روستاهای «بی منجگان» و «برج بهمنی»

روستاهای بی منجگان و برج بهمنی در حومه غربی شهر دهدشت با مشکل بی آبی مواجه اند

«بی آبی» پردردترین حرف این روزهای مردم روستاهای «بی منجگان» و «برج بهمنی»

اَفتونیوز| تعدادی از ساکنان روستاهای «بی منجگان» و برج بهمنی در حومه غربی شهر دهدشت  خبر قطع آب شرب این روستاها را به این پایگاه خبری اطلاع دادند.

یکی از اهالی روستای “ بی منجگان ” در گفت و گو با اَفتونیوز گفت، با شروع فصل گرما بصورت هفتگی و ماهانه شاهد قطعی آب هستیم،  وی در ادامه گفت، انتظار داریم این مشکل را یکبار برای همیشه حل کنند، فایده‌ای ندارد که پمپ را تعمیر کنند، دوباره سه روز بعد آب قطع می‌شود. هر هفته همین مشکل را داریم، حتی شده که تا ۱۰ روز آب قطع باشد. یا مشکل برق دارند، یا می گویند پمپ خراب است. هر روز یک مشکلی است،

وی در ادامه خاطر نشان کرد، این مشکل صرفا منحصر به روستای ما نیست و کل حومه غربی با این مشکل روبه رو هستند و  نزدیک ۷ هزار نفر از این آب رودخانه خیرآباد استفاده می‌کنند، اما مسئولان فکر نمی‌کنند که مشکل ۷ هزار نفر انسان را حل کنند.

یکی از اهالی  روستای “برج بهمنی ”  به خبرنگار اَفتونیوز گفت قطعی  چند روزه این مایه حیاتی اصلا توجیه پذیر نیست، وی در ادامه گفت: متاسفانه مسئولان در این حومه سکونت و تردد ندارند که پیگیر برطرف کردن مشکلات بی آبی مردم باشند در با شروع فصل گرما مردم این منطقه روزهای زیادی را با رنج بی آبی سپری می کنند.

آب‌شرب روستاهای حومه غربی شهرستان کهگیلویه در حال حاضر از طریق سد کوثر تأمین می‌شود اما بخاطر طعم‌ بسیار تلخ آن متأسفانه این آب قابل شرب نیست و تنها برای مصارف خانگی از قبیل شست و شو حمام کردن و سایر موارد استفاده می‌شود، نکته قابل توجه این است که همین آب نیز به درستی در دسترس مردم نبوده و بطور مداوم با قطعی چندین روزه مواجه می‌شود و این عامل سبب اعتراض و گلایه بیش از پیش اهالی روستاهای حومه غربی شده است.

حومه غربی شهرستان کهگیلویه شامل روستاهای فیلگاه،  ده ملاملک، چهاب، کوشک، امیرالمؤمنین، آب‌تلخک، صنوگان، پیر بادامی، بویری، آبکاسه، علی آباد، کلگه‌برون، تنگ صولک، سرماهور، نهضت‌آباد، اکبر آباد، بی‌منجگان، برج بهمنی، پوزه کوهبرد، روشن آباد، حسین آباد، محمدآباد و روستاهای دیگر با جمعیتی بالغ بر 7 هزار و 500 نفر جمعیت ده هاست  که از داشتن آب‌شرب سالم محروم اند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 سپهر 1402/2/20 23:31:34

    احسنت سپاس از اطلاع رسانی مشکلات مردم بی پناهی که صدایشان به جایی نمی رسدـ

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها