یادداشت
گفتگو و گزارش

اَفتونیوز گزارش میدهد؛


چالش‌های انتخاباتی در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها؛ بخش دوم حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون/ بیم افکار عمومی از احتمال عدم صیانت از آراء

حال با ارتباط نزدیکی که بین بخشداران و فرمانداران این حوزه انتخابی با نماینده کنونی مجلس وجود دارد، بیم آن می‌رود، شک و شبهه‌ای در انتخابات مجلس در اذهان عمومی به وجود بیاید. هر چند نزدیکی به نمایندگان فی‌نفسه امری مذموم نیست؛ اما این نزدیکی می‌تواند موجب انتقاداتی در افکار عمومی شود و حتی با صحت کامل انتخابات، شاهد نارضایتی‌هایی در بین افراد واجد رأی باشیم. بنابراین بهتر است از هم‌اکنون چاره کار اندیشیده شود.

چالش‌های انتخاباتی در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها؛ بخش دوم حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون/ بیم افکار عمومی از احتمال عدم صیانت از آراء

اَفتونیوز| با توجه به این‌که به فضای انتخابات نزدیک می‌شویم، دغدغه‌های انتخاباتی نیز رنگ و بوی بیشتری می‌گیرند. از طرف دیگر، نگرانی‌ها از وضعیت موجود نیز افزایش می‌یابد. افتونیوز بر اساس رسالت خود، چندی پیش چینش فرمانداران و بخشداران حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ را بررسی کرد و در گزارش حاضر نیز به بررسی فرمانداران و بخشداران حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون می‌پردازد.

واضح است که چیشن فرمانداران و بخشداران می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر شیوه برگزاری انتخابات داشته باشد. تا اسفند ماه نیز زمان برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم کمتر از ۱۰ ماه باقی مانده است. هر چه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم؛ دغدغه‌هایی همچون مشارکت در انتخابات، صیانت از آرا و امنیت انتخابات بیشتر می‌شوند. مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی خود بر این موارد تأکید کرده بود. اَفتونیوز نیز بر همین اساس، ایجاد بستر برای انتخابات سالم را یکی از اهداف خود قرار داده است. همچون کهگیلویه بزرگ که چینش فرمانداران و بخشداران، سمت و سوی خاصی به طرف نماینده کنونی دارد، در بویراحمد نیز وضعیت تفاوت چندانی ندارد. در این حوزه انتخابیه نیز فرمانداران و بخشداران هر کدام به نحوی با نماینده کنونی مجلس نزدیکی‌هایی دارند. همین موضوع نگرانی‌هایی را در افکار عمومی به وجود آورده است که لازم است تا پیش از برگزاری انتخابات این موضوع حل شود.  

شهرام مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد که در ابتدای کار در چندین  مورد نقد این رسانه قرار گرفت اهل بویراحمد سفلی و گفته می شود  در انتخابات گذشته از مشورت‌دهندان به اتاق فکر نماینده بود و  گفته می‌شود مهدوی مطلق با پیگیری نماینده قرار بود معاون سیاسی استاندار شود، اما در نهایت به عنوان فرماندار انتخاب شد. حتی در روز معارفه مهدوی مطلق، بنر او و روشنفکر را سر چهارراه‌ها نصب کردند. مهدوی نیز از روشنفکر در جلسه معارفه تشکر ویژه کرد.اگرچه باید جانب انصاف را رعایت کرد و گفت مهدی مطلق عملکرد قابل دفاعی نسبت به سایر فرمانداران استان داشته است. از سوی دیگر، معاون فرماندار که مسئولیت انتخابات را بر عهده دارد، از اعضای ستاد نماینده، برخی از پرسنل فرمانداری، از بستگان نزدیک نماینده، و معاون برنامه‌ریزی فرماندار نیز همگی از اعضای ستاد نماینده، متولیان برگزاری انتخابات هستند.

در سایر شهرستان‌های این حوزه انتخابیه نیز وضعیت به همین صورت است؛ مختار اندرخور فرماندار مارگون، اظهار نظر عجیب اخیر او  در خصوص میزان آسفالت در دو سال اخیر دست مایه  طنز فضای مجازی شد، او عضو ستاد و برنامه‌ریز انتخابات نماینده و درخشان‌زاده فرماندار دنا نیز از نزدیکان نماینده و عضو اصلی برنامه‌ریز و اتاق فکر نماینده بودند.  

کافی است نگاهی به بخشداران داشته باشیم تا این پازل تکمیل شود؛ علی اکبری‌تبار بخشدار مرکزی بویراحمد از نزدیکان نماینده است و گفته می‌شود با هماهنگی و حمایت او منصوب شده است.گفته می شود اکبری‌تبار در زمان انتصاب اش به عنوان بخشدار استخدام دولت نبود و این در نوع خود از ابهام و پرسش بزرگ محسوب می‌شود که استاندار و سایر مسولان می بایست به آن پاسخ می‌دادند!

ابوطالب محسنی‌فر بخشدار کبگیان فرزند چیتاب، از طرفداران نماینده در دوره گذشته بوده و در حال حاضر هم گفته می‌شود تیم نماینده او در انتصاب او نقش داشته‌اند.  

شعبانی بخشدار مرکزی دنا از هم طایفه ای نماینده و  ارتباط نزدیکی با نماینده دارد و به گفته برخی، او  همواره او ار حامیان نماینده بوده است.

حال با ارتباط نزدیکی که بین بخشداران و فرمانداران این حوزه انتخابی با نماینده کنونی مجلس وجود دارد، بیم آن می‌رود، شک و شبهه‌ای در انتخابات مجلس در اذهان عمومی به وجود بیاید. هر چند نزدیکی به نمایندگان فی‌نفسه امری مذموم نیست؛ اما این نزدیکی می‌تواند موجب انتقاداتی در افکار عمومی شود و حتی با صحت کامل انتخابات، شاهد نارضایتی‌هایی در بین افراد واجد رأی باشیم. بنابراین بهتر است از هم‌اکنون چاره کار اندیشیده شود.

مطلب مرتبط را در زیر بخوانید؛

چالش‌های انتخاباتی در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها؛ بخش اول: حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ / انتخابات اسفند با سه فرماندار، ۱۵ مدیر و شش بخشدار از نزدیکان نماینده برگزار می‌شود؟!

https://aftokhabar.ir/s/xs۸۶i



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 12 نظر

  • 1 خردمند 1402/2/30 13:13:58

    اینطوری که بررسیها و تحقیقات شما نشان میدهد ، فقط رهبر و رئیس‌جمهور ، خویش و قوم نماینده نیستند! دست از این شانتاژ بازیها و حسادتها و دشمنی‌ها بردارید ، مردم خودشان هم ناظران خوبی هستند و هم قضاوتگران خوبی!

    پاسخ
  • 2 علی احمدی 1402/2/30 1:42:11

    اتفاقا مردم باید بشدت نگران باشند ، وقتی فرمانداران و بخشداران منتخب و وابسته نمایندگان فعلی باشند چینش اعضای شعب اخذ رای هم دست خودشان است و احتمال تقلب بسیار بالاست . دستگاههای امنیتی و نظارتی برای پیشگیری از وقوع تقلب میبایست وارد عمل شوند .

    پاسخ
  • 3 سعداوی 1402/2/26 18:5:13

    بیچاره مردم که باید نگران رای خودشون باشن

    پاسخ
  • 4 محمد علی وردی 1402/2/26 11:51:43

    سلام چه جالب یعنی انتخابات قبلی اینجوری بارگذاری میشد و نتیجه انتخابات مشخص میشد ،اگه مطلبتون واقعیت داشته باشه بایدانتخابات این چهل سال نظام جمهوری اسلامی زیر سوال برد ،چون هر نماینده ای که بیاد نیرو خودشو میذاره .عجب انتخاباتی .........

    پاسخ
  • 5 ناشناس 1402/2/26 1:53:58

    تغییر همه ی عوامل اجرایی انتخابات برای انتخابات سالم،مشارکتی،رقابتی و تامین امنیت بر اساس فرمایش رهبری،یک خواست و مطالبه ی عمومی است و حتما" و بدون استثناء این تغییر یه نفع مردم و نظام است وگرنه هزینه ی انتخابات به شدت بالا می رود.

    پاسخ
    • 5 - 1 بخشدار مرکزی پاسخ به : 1402/2/26 7:29:31

      تنها کسی را که روشنفکر پشت پرده جدی حمایت کرد اکبری تبار بود

  • 6 بهادر 1402/2/26 1:50:38

    سلام بخشدار لوداب که به چند جهت ازفامیل سببی نماینده هست نیز جای نگرانی است

    پاسخ
  • 7 ناشناس 1402/2/26 1:49:51

    فرماندار دنا که پسر دایی نماینده ی فعلی است؛به نظر شما یک نفر چگونه می تواند برای پسرعمه اش انتخابات بی طرفانه برگزار کند؟!!!

    پاسخ
    • 7 - 1 حق وحقیقت پاسخ به : 1402/2/26 18:58:1

      من اهل شهرستان مارگونم بخداقسم زمانی که درخشان زاده ۶سال واندی بخشدارمارگون بودتد آنقدردرچینش نیروهای صندوق انتخابات وتشکیل هیئت اجرایی و....یکطرفه وجانبدارانه وسلیقه ای وافراطی عمل کردکه دادمردم درمارگون درآمدودرهمون دوره هم تغییرش دادندالان شک ندارم تمام ذکروفکرش در دنا چینش سلیقه ای ودخالت درانتخابات و.....هست که لازمه ایشون یاتغییرپیداکنه یاهم مثل سال۹۸که کناری فرمانداری بویراحمد دربرگزاری انتخابات نقشی نداشت ونماینده استاتدارومقام اجرایی شخصامدیریت کرد بایستی دنا ومارگون فرمانداران راکدبمانمد واین اتفاق ازمردادبایدشروع بشه یعنی عملا عضوخنثی درانتخابات باشندوگرنه اعتمادواعتقادی به کارشون نیست

  • 8 ناشناس 1402/2/26 1:48:0

    از معاونت سیاسی و مدیرکل انتخابات تا فرمانداری ها و بخشدارها همه منتسب به نماینده ی فعلی هستند؛با چنین روندی امکان ندارد مردم به نتیجه ی انتخابات خوشبین باشند.

    پاسخ
  • 9 ناشناس 1402/2/26 1:45:46

    در کل فرمانداری ها و بخشداری ها باید تغییراتی اساسی به نفع برگزاری انتخابات مطابق با معیارهای مورد نظر رهبری و از افراد بی طرف و حتی اگر شده غیربومی استفاده شود تا مردم به صحت برگزاری انتخابات اعتماد داشته باشند.

    پاسخ
  • 10 آبیدل 1402/2/26 0:47:56

    سپیدار هم بخشه...بخشدار دارد...

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها