یادداشت
گفتگو و گزارش

بزرگداشت روز جهانی پرندگان مهاجر در مدارس استان

روز جهانی پرندگان مهاجر با نقش تاثیرپرندگان بر زندگی زیستمندان در مدارس 2 مقطع ابتدایی و راهنمایی کهگیلویه وبویراحمد گرامی داشته شد / آب محور اصلی روز جهانی پرندگان

بزرگداشت روز جهانی پرندگان مهاجر در مدارس استان

اَفتونیوز|  به گزارش اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد –13 می مصادف با 23 اردیبهشت روز جهانی پرندگان مهاجر نامگذاری شده است . در این روز تشکل های زیست محیطی مردم نهاد و دستگاه های اجرایی بمنظور انجام اقدامات عملی برای حفاظت از پرندگان مهاجر که گاها" بیش از 2 هزار کیلومتر مهاجرت دارند  با ایجاد کمپین یا فراخوان بین المللی سعی در آگاهی افزایی برای حفظ سلامتی پرندگان دارند .
بر همین اساس اداره کل حفاظت محیط زیست استان با برگزاری کارگاه آموزشی در 2 مقاطع ابندایی و راهنمایی مدارس روستاهای زیلایی این روز را گرامی داشت .
مسعود حاتمی کارشناس مسئول تالاب های استان در حاشیه این کارگاه آموزشی در این خصوص گفت : روز جهانی پرندگان مهاجر بعنوان یک کمپین یا فراخوان بین المللی در راستای اقدام عملی برای حفاظت از پرندگان مهاجر است که دامنه زندگی و مهاجرت آنها اغلب کشورهای جهان را در بر می گیرد .
وی گفت : بدلیل وسعت زیاد مهاجرت ، کاهش منابع آبی ناشی از خشکسالی ها و تغییرات اقلیمی،  امروزه این پرندگان با ارزش و تاثیر گزار بر زندگی ما  انسان ها با تهدیدهای زیادی مواجه می شوند .
حاتمی افزود : با هدف افزایش آگاهی های عموم از اهمیت پرندگان ، نقش و کارکرد آنهابرای زیستمندان کره زمین بخصوص انسان ها نیاز حفاظت از پرندگان مهاجر و کارکرد آنها برجسته گردد .
وی گفت : در حقیقت این روز ابزاری موثر برای کمک به افزایش آگاهی جهانی در مورد تهدیدات پرندگان مهاجر ،اهمیت اکولوژیکی آنها و نیاز به همکاری بین المللی برای حفاظت از آنهاست .
حاتمی گفت : با توجه به نقش آب در مهاجرت پرندگان، شعار روزجهانی پرندگان مهاجر در سال 2023 با موضوع : "آب حفظ حیات پرندگان است"  نامگذاری شده است .


وی در خصوص هدف از انتخاب شعار این روز گفت : اهمیت آب و حفظ  اکوسیستم های آبی شامل دریاچه ها ، رودخانه ها ، نهرها ،برکه ها  برای پرندگان مهاجر ضروری و امری اجتناب ناپذیر  است ، فلذا بمنظور آشنایی دانش آموزان به اهمیت اکوسیستم آبی و جلوگیری از تهدیداتی که ممکن است برخی افراد سود جو برای پرندگان ایجاد نمایند کارگاه آموزشی 53 دانش آموز تالابی مقاطع ابتدایی و راهنمایی در کنار 2 تالاب  مور زرد و شرم درنگ در زیلایی برگزار شد .
حاتمی تصریح کرد : دراین کارگاه آموزشی دانش آموزان به تهدید های فزاینده یرای کمیت و کیفیت آب ، سلامتی پرندگان در هنگام اقامت موقت در منابع آبی، برنامه های آموزشی و آگاهی افزایی برای متحد نمودن  صداهایمان برای حفاظت از پرندگان مهاجر اکوسیستم های آبی بعنوان زیستگاه پرندگان ارائه شد .  
  گفتنی است 13 می مصادف با 23 اردیبهشت بعنوان روز جهانی پرندگان مهاجر نامگذاری شده و این روز در سراسر جهان با اجرای برنامه های فرهنگی آموزشی درحمایت از پرندگان مهاجر گرامی داشته می شود .
 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها