یادداشت
گفتگو و گزارش

هجوم ملخ‌ها به ۲ هزار هکتار از اراضی بویراحمد/ نسل‌ بعدی ملخ به مزارع برنج آسیب می‌زند

فرماندار بویراحمد گفت: ملخ‌ها به بیش از دو هزار هکتار از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان خسارت زده‌اند و جهاد کشاورزی به تنهایی در حال مبارزه با این آفت است.

هجوم ملخ‌ها به ۲ هزار هکتار از اراضی بویراحمد/ نسل‌ بعدی ملخ به مزارع برنج آسیب می‌زند

اَفتونیوز| دومین نشست اضطراری هجوم ملخ ها به مزارع کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان بویراحمد با محوریت بخش لوداب در فرمانداری بویراحمد تشکیل شد.

در این جلسه که معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان، معاون منابع طبیعی استان، محیط زیست، ستاد اجرایی فرمان امام ،جانشین مدیریت بحران استانداری و مراکز ترویج جهاد کشاورزی در لوداب، دشتروم و کاکان و دیگر سازمان های مرتبط حضور داشتند، ابتدا محمدزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت رصد و پایش مزارع کشاورزی شهرستان پرداخت و گفت: علاوه بر لوداب، هجوم ملخ به دهستان دشتروم و بخشی از کاکان نیز رسیده است و جهاد کشاورزی به تنهایی در حال مبارزه با این آفت است

بنیادی مدیر مرکز ترویج جهاد کشاورزی بخش لوداب با گزارش کاملی از آخرین وضعیت آلودگی مزارع و منابع طبیعی در لوداب به هجوم ملخ های بومی گفت: جهاد کشاورزی لوداب با پشتیبانی جهاد شهرستان و با مشارکت کشاورزان تاکنون در بیش از ۱۰۰۰ هکتار سمپاشی انجام داده است ولی نسل های بعدی این ملخ نیز وجود دارند و به مزارع برنج هم آسیب خواهند زد.

بنیادی افزود: بخش قابل توجهی از این ملخ ها در ارتفاعات و مناطق صعب‌العبور هستند که دسترسی برای مبارزه با آنها بسیار سخت است و نیاز به دستگاه‌های سمپاش انفرادی است.

باقرپور معاون منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آفت جوانه‌خوار بلوط گفت: علی‌رغم اینکه از مبارزه نتیجه چندانی حاصل نشد ولی روند این آفت رو به کاهش است.

در این نشست، مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد گفت: براساس گزارشات رسیده ،تاکنون بالغ بر ۲هزار هکتار از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان بویراحمد در معرض هجوم ملخ ها قرار دارد که بخش  لوداب با ۱۲۰۰ هکتار فعلا بیشترین خسارت را متحمل شده است.

فرماندار بویراحمد در این خصوص با اظهار نگرانی از روند این موضوع، خاطرنشان کرد: براساس هماهنگی با مدیریت بحران استاندار، این مسئله در ستاد بحران استان پیگیری خواهد شد و از ستاد اجرایی فرمان امام نیز درخواست همکاری شده است .

مهدوی مطلق عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان یک سازمان بزرگ است و باید در این خصوص یک ستاد و کارگروه ویژه تشکیل دهد تا اگر قرار است مبارزه ای انجام شود ،به شکل اصولی و متناسب با اکوسیستم طبیعت باشد چرا که ممکنه مبارزه بدون مطالعه به سایر موجودات طبیعت ضربه زده شود.

معاون جهاد کشاورزی استان هم ضمن اعلام آمادگی جهت پشتیبانی از مراکز ترویج جهاد کشاورزی در شهرستان برای مقابله با این پدیده، گفت: تمام ظرفیت های موجود نیز بکارگیری خواهند شد تا کم‌ترین تلفات را داشته باشیم.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها