یادداشت
گفتگو و گزارش

باقری معاون سوادآموزی استان؛


«سواد تقاضامحور» جایگزین «سواد عرضه »/ باید از همه ظرفیت ها جهت مقابله با بیسوادی استفاده کنیم

باقری معاون سوادآموزی استان اظهار داشت، طبق اساسنامه همه اصناف برای استفاده از همه ظرفیت‌های موجود جهت ریشه‌کن کردن بی سوادی بسیج شوند.

«سواد تقاضامحور» جایگزین «سواد عرضه »/ باید از همه ظرفیت ها جهت مقابله با بیسوادی استفاده کنیم

اَفتونیوز| به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دنا با حضور باقری معاون سوادآموزی استان جلسه ای در آموزش و پرورش شهرستان دنا با موضوع پشتیبانی و کیفیت بخشی سواد آموزی شهرستان دنا برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه آزاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه گزارش کاملی در خصوص اقدامات انجام گرفته در حوزه سواد آموزی شهرستان ارائه داد و سپس چالش ها و درخواست های مورد نیاز را بیان نمود.

باقری، معاون سوادآموزی استان در ابتدای سخنان خود ضمن تقدیر از مجموعه آموزش و پرورش شهرستان دنا بابت اقدامات انجام شده در بخش سواد آموزی گفت، تشکیل نهضت سواد آموزی فرمان امام راحل انقلاب بود و تنها نهادی در کشور که پیشوند نهضت را یدک می‌کشد حوزه سواد آموزی می باشد که نشان از اهمیت این حوزه دارد. به طوری که نهضت به معنای قیام همه ی آحاد مردم می باشد و به طور خاص نهضت سوادآموزی یعنی استفاده از همه ظرفیت‌ها و همه اصناف برای ریشه کن کردن بی سوادی.

باقری در ادامه به مشکلاتی که یک شخص بیسواد برای جامعه دارد اشاره کرد و گفت، یک شخص بیسواد در زمینه اقتصادی، فضای مجازی، محیط زیست، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... هم خود و هم جامعه را دچار مشکل می‌کند و لذا همین نشان از حساسیت و اهمیت این موضوع دارد.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنان خود تعریفی را که از سواد ارائه شده تشریح و گفت، امروزه شخصی را با سواد می نامند، که توانایی تغییر در زندگی شخصی و اجتماعی خود و دیگران را داشته باشد و در مواجهه با مشکلات بتواند مسیر زندگی خود را خوب تشخیص دهد و این همان سواد مهارتی است که تاکید زیادی روی آن شده است.

باقری در پایان صحبت خود با تاکید بر اینکه بر اساس وظیفه و تکلیفی که داریم می‌بایست از همه ظرفیت های موجود در جهت شناسایی، جذب و آموزش بیسوادان استان گام برداریم و گفت، بنا داریم، در سال ۱۴۰۲ سواد را مردم می کنیم و به جای اینکه سواد عرضه محور باشد، تقاضا محور شود و با برنامه‌ریزی درست، هدفمند و اصولی شخص بیسواد بر اساس احساس نیاز گام در جهت باسواد شدن بر دارد.

روابط عمومی مدیریت اموزش و پرورش شهرستان دنا



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها