یادداشت
گفتگو و گزارش

پاسخ تند فرماندار کهگیلویه به انتقاد هنرمند و عضو شورای شهر دهدشت/حکایت کار نکرده و منتی که هست!

ویژه برنامه شاهنامه نبشت در فرهنگسرای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر دهدشت برگزار شد اما به نظر می‌رسد شهرستان کهگیلویه نیازمند مدیرانی است که اندکی نسبت به ظرافت های حوزه هنر و ادب اشراف داشته باشند و حضور در این نشست ها را برای خود افتخار بدانند نه اینکه برای حضور در این جلسات بر سر هنرمندان منت بگذارند.

 پاسخ تند فرماندار کهگیلویه به انتقاد هنرمند و عضو شورای شهر دهدشت/حکایت کار نکرده و منتی که هست!

اَفتونیوز| ویژه برنامه شاهنامه نبشت با حضور سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی امنیتی استاندار،  امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار شهرستان کهگیلویه و مدیر دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در فرهنگسرای کوی آزادگان دهدشت برگزار شد.

ایمان داورپناه بعنوان نماینده انجمن خوشنویسان شهرستان کهگیلویه پشت تریبون رفت و انتقاداتی  نسبت به عدم حمایت مسولان از   هنر  و هنرمندان مطرح کرد.

داورپناه در این نشست اظهار داشت،  مدیران در سه سال گذشته هیچ کمکی به ما نکرده اند و برای برنامه های مختلف بر ما سخته گرفته می شود.

صحبت های مطالبه گرانه و انتقادی  عضو جوان شورای شهر دهدشت با واکنش تند سید عبدالعزیز موسوی فرماندار کهگیلویه  همراه شد، موسوی خطاب به داورپناه گفت، ما در حمایت از هنرمندان کوتاهی نکردیم، همین که در جلسات شما حضور پیدا می کنیم یعنی : «حمایت!»

وی در ادامه اشاره کرد، اینکه  از فضاهای فیزیکی و فرهنگی شهرستان استفاده می کنید بخش دیگر از حمایت ماست.

این مدیر دولتی در ادامه با لحنی تند اضافه کرد،اگر تابلوهای هنری شما توسط مسولان و ادارات خریداری نمی‌شود  نباید  بی مهری و بی توجهی تلقی شود.

در این برنامه از تعدادی از خوشنویسان شهرستان کهگیلویه تجلیل به عمل آمد و از آثار استاد صادق حاج هاشمی رونمایی شد.

صحبت های موسوی فرماندار کهگیلویه در حالی مطرح شد که علاقمندان فرهنگ و هنر در شهرستان براین باورند رِخوت و رکود در این حوزه محسوس  و ملموس است و سالهاست  کوچکترین  کوچکترین حمایتی از علاقمندان این حوزه صورت نمی گیرد، برای نمونه سال گذشته فرماندار و نماینده شهرستان در جلسه با هنرمندان وعده دادند که سالن  پلاتو فرهنگسرای دهدشت هر چه سریع تر تجهیز و راه اندازی شود اما از آن تاریخ هیچ گونه اقدامی در این زمينه صورت نگرفته است، هر فرد روشن ضمیر و آگاه به فعالیت های فرهنگی با انتقادات داورپناه همدلی و همراهی می کند و از  جناب فرماندار  انتظار می‌رفت در مقابل انتقادات هنرمندان جرعه ای از خودشان سعه صدر نشان میدادند نه اینکه گلایه و شکایت دلسوزان این حوزه را با تندی پاسخ دهد و جو فرهنگی جلسه را بدون هیچ گونه ملاحضه ای تحت شعاع قرار دهند. 

به نظر می‌رسد شهرستان کهگیلویه نیازمند مدیرانی است که اندکی نسبت به ظرافت های حوزه هنر و ادب اشراف داشته باشند و حضور در این نشست ها را برای خود افتخار بدانند نه اینکه  برای حضور در این جلسات بر سر هنرمندان  منت بگذارند، مبرهن است حضور مدیران و سیاسیون در نشست های هنری و ادبی برای ثبت تصاویر و عنصر تبلیغاتی صورت می گیرد و سالهاست مسولان حتی  گره کوچکی از مشکلات  هنرمندان  را حل نکرده اند.

 

 تصاویر : سید روح الله احمدی

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 7 نظر

  • 1 اکبر نیکخو 1402/3/9 18:7:30

    از ماست هر ظلمی که در هر لحظه با ماست.شرط پاسخگويی مسولیت پذیریست. فرمانداری که مسئوليت پذیر نیست و هر زمان که جواب داده،بیشتر جوابهایش بی شباهت به صحبت‌های در نانوایی نبوده،انتظار جوابی بهتر از این برایش متصور نبودیم.مطمئنا مدیریت اثربخش و توانمند توأم با تجارب برجسته،موجبات ارتقای یک مجموعه را فراهم خواهد نمود.انتخاب فرماندار کهگیلویه نه بر اساس توانایی و اثر بخشی،بلکه مهره چینی جناب موحد در بازی شطرنج انتخابات پیش روست.با توجه به انتخابات پيش رو، و نقش کلیدی فرمانداران،يقينا کسی که۲۴سال بر صندلی بهارستان چمبره زده،می‌داند مهره‌های این بازی کثیف را چگونه بچیند. یادمان نرفته در دوران فرمانداری حاج منصوری چطور سرمان بی کلاه ماند.مادامی که هیچ چیز سرجای خودش نباشد و نمایندگان در عزل و نصب‌ها دخالت دارند همین آش است و همین کاسه.بی شک باید روحیه‌ی جدیدی از میهن پرستی و مسئوليت پذیری را احضار کنیم.در پایان فقط میتوانم بگویم:جناب فرماندار،ناتوانی جای خود،یاوهگویی تا به کی؟

    پاسخ
  • 2 محمدی 1402/3/7 14:10:51

    متاسفانه ضعیف ترین فرماندار طول تاریخ کشور فرماندار کهگیلویه است که خودش هم اصلا از مدیریت چیزی نمی داند.

    پاسخ
  • 3 ناشناس 1402/3/6 0:18:13

    داورپناه بیاد افتضاحی که به بار آوردن ودوسال از عمر شورا میگذرد شش ماه شهر شهردار ثابت نداشته را جمع کنه هنرش پیشکش خودش

    پاسخ
  • 4 صمصام کشاورز 1402/3/5 22:18:34

    درود بر مهندس جوان میرزا ایمان داورپناه .برهیچ کس پوشیده نیست که سطح سواد ودلسوزی واینده نگری شما بسیار فراتر از فرماندار وقت هست ...چیزی را که همه میدانند احتیاج به تبلیغ نیست...به امید اینده ای روشن

    پاسخ
  • 5 حقگو 1402/3/5 15:46:27

    کاملا درست میگن حمایت دیگه باید چطور باشه قرار نیست که دولت خرید تضمینی داشته باشه شما هنری داری و ظرافتی به خرج میدی و درامد زایی میکنی حالا قرار نیست بخاطر اون هنر و درامد بالای شما همع دست به سینه بشن البته مقصر مدیران هستن که شرکت میکنن باید مثل دوره های قبل شرکت نکنن تا مثل گذشته ارزوی دیدن یک مسئول در این چنین برنامه ها رو داشته باشن این چنین مسائل فقط در استان پرحاشیه ما دیده میشه چون عادت شده اگه کسی لیوان آب از دستش افتاد میگه مقصر مسئولین

    پاسخ
  • 6 نادر پور 1402/3/5 15:45:53

    هیچ ارزشی به اصطلاح هنرمندان برای اجتماع ندارند ی مشت آدم بیکاری هستند ....

    پاسخ
  • 7 ناشناس 1402/3/5 15:44:32

    هنرمند چه !!! ی تعداد آدم بیکاری تا پسین دور هم جمع ایابون فقط فضای مجازی را به تشویش می کشانند ... اینا هیچ گرهی را باز نمیکنند فقط گره درست میکنند برای اجتماع ....

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها