یادداشت
گفتگو و گزارش

اَفتونیوز بررسی می کند؛


اداره کار کهگیلویه و بویراحمد؛ بازگشت تسهیلات خانگی را باور کنیم یا استان برتر در حوزه اشتغال زایی ؟

در تازه ترین خبر، رسانه ها از زبان استاندار نوشتند با اعلام وزارت کار استان کهگیلویه و بویراحمد جز برترین استان ها در حوزه تعهد اشتغال شد. اگر اداره کل کار و رفاه امور اجتماعی استان تا این اندازه شرایط مطلوبی در حوزه اشتغال زایی داشته چرا سرپرست این اداره کل استعفا داد یا به زبان درست تر ناچار به استعفا شد؟

اداره کار کهگیلویه و بویراحمد؛  بازگشت تسهیلات خانگی را باور کنیم یا استان برتر در حوزه اشتغال زایی ؟

اَفتونیوز| اداره کل کار طی ماه‌های اخیر درگیر حواشی متعددی بود که گل سر سبد و نقطه اوج آن در برگشت خوردن ۵۹ میلیارد وام های مشاغل خانگی تجلی یافت، موضوعی که در کنار سایر مسائل در نهایت منجر به استعفای واعظی سرپرست این اداره کل شد.

در تازه ترین خبر، رسانه ها از زبان استاندار نوشتند با اعلام وزارت کار استان کهگیلویه و بویراحمد جز برترین استان ها در حوزه تعهد اشتغال شد.

سید علی احمدزاده رئیس شورای اشتغال استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این نشست گفت: بر اساس اعلام وزارت تعاون و سامانه ملی رصد اشتغال، کهگیلویه و بویراحمد جزو برترین استان ها در پیشرفت تعهد اشتغال سال ۱۴۰۱  قرار گرفت.

احمدزاده افزود: کهگیلویه و بویراحمد جزو ۵ استان برتر در کاهش نرخ بیکاری است و در حال حاضر با ۶.۸ درصد در رتبه دوم کشور قرار دارد.

 

خبری که  بنظر میرسد با امار و اطلاعات موجود تناقض دارد چراکه تعهد اشتغال استان در سال۱۴۰۱ به تعداد ۱۳۵۲۰ نفر بوده که تا کنون فقط ۱۲۳۵۰ نفر از ان معادل ۹۱ درصد  تحقق پیدا کرده است، این در حالی است که حدود ۲۰ استان پیشرفت بالای ۱۰۰ درصد داشته اند  از جمله ایلام ، هرمزگان و ...

بر اساس آمار و اطلاعات منتشر شده از جمله در سایت یازار نیوز به نقل از همشهری استان کهگیلویه و بویراحمد  با ۹۱ درصد در رتبه ۲۵ یا ۲۶ کشور قرار گرفته است.

البته باید گفت، همین ۱۲۳۵۰ شغل وارد شده هم جای بحث دارد چرا که در ابتدا مشخص نیست این افراد در کجا ؟ کی؟ و به چه شکلی؟ شاغل شده اند، ثانیا بر اساس جدول  ارزیابی منتشر شده در ۲۱ ابان ۱۴۰۱ از مجموع ۹۲۴۰ شغل ثبت شده در استان تا  تاریخ مذکور در سامانه رصد ۱۰ درصد از آنها یعنی ۹۲۴ مورد راستی ازمایی شد و در نتیجه  فقط ۲۵۸ مورد یعنی ۳۹ درصد اظهار کرده بودند که وام مشاغل خانگی گرفته بقیه اشتغال های ثبت شده غیر واقعی بوده است.

 اگر اداره کل کار و رفاه امور اجتماعی استان تا این اندازه شرایط مطلوبی در حوزه اشتغال زایی داشته چرا سرپرست این اداره کل استعفا داد یا به زبان درست تر ناچار  به استعفا شد؟ 

خارج هر بحثی، به نظر می رسد ارائه آمارها و این دست گزارشات  نه تنها سودی برای استان ندارد بلکه امکان دارد استان را از یکسری بسته های حمایتی مانند تخصیص تسهیلات اشتغالزایی هم محروم نماید، پس ضرورت دارد استاندار و سایر مدیران در این زمینه با مطالعه و دقت بیشتر اظهار نظر کنند. ؟

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 4 نظر

  • 1 ناشناس 1402/3/6 21:10:54

    دروغ که کنتور نمی ندازه بزار امار بدن

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1402/3/6 19:38:30

    افتو نیوز منافق،تو همی خبرهات فقط با غرض هست

    پاسخ
    • 2 - 1 عزیز پاسخ به : 1402/3/7 0:3:51

      دفاع دوست عزیز دفاع اگر دروغ گفته جواب بدن و عرض خبرنگار را ثابت کنند

  • 3 سلطان 1402/3/6 18:8:19

    اشتغال کجا بود. مگه آزمونی برگزار کردین، همه نیرو ها خاله خورزویی گرفتید، بخش عمده رو نماینده ها چپوندن، بخشی هم مدیران کل از فک و فامیل و برخی هم برای خوش خدمتی برای نهادهای نظارتی و... گرفتن. مردم بدبخت هم که همیشه بچه هاشون با نه موجه میشن.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها