یادداشت
گفتگو و گزارش

اختصاصی اَفتونیوز؛


اما و اگرهای جذب ۳۸ نفر در استانداری کهگیلویه و بویراحمد/ سازمان بازرسی ورود کند

در تازه‌ترین اطلاعاتی که از چند منبع به دست این پایگاه خبری رسیده است، تعدادی نیروی خدماتی در قالب حجمی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد و زیرمجموعه‌های آن جذب و به کار گرفته شده اند.

اما و اگرهای جذب ۳۸ نفر در استانداری کهگیلویه و بویراحمد/ سازمان بازرسی ورود کند

اَفتونیوز| نظام اداری کهگیلویه و بویراحمد از تورم نیروی انسانیِ غیرشایسته به شدت رنج می‌برد. در کنار عمر کم نظامِ اداری استان، دخالت‌های نابه‌جای برخی از سیاسیون، به این وضعیت دامن زده است.  

این در حالی است که کهگیلویه و بویراحمد از نظر شاخص نیروی انسانیِ ماهر و کارآمد، در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد، اما متأسفانه استفاده چندانی از این سرمایه‌های انسانی نمی‌شود. در مقابل، افرادی به کار گرفته می‌شوند که نه‌تنها تخصصی در حوزه کاریِ خود ندارند، بلکه از بدیهی‌ترین و ابتدایی‌ترین شرایط نیز برخوردار نیستند.

در تازه‌ترین اطلاعاتی که از چند منبع به دست این پایگاه خبری رسیده است، تعدادی نیروی خدماتی در قالب حجمی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد و زیرمجموعه‌های آن جذب و به کار گرفته شده اند.  

یک منبع در این خصوص به افتونیوز گفت شرکتی با نام کامیار پارس زاگرس برنده مناقصه حجمی نیروهای خدماتی استانداری شد  اما قرارداد این شرکت از تاریخ یک شهریور ۱۴۰۱ تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ به مدت شش ماه بوده است. طبق قراردادهای حجمی،  تأمین نیرو به عهده پیمانکار و تأیید صلاحیت آنها بر عهده دستگاه‌‎های اجرایی است.  

بر اساس اطلاعات بدست آمده  که در فضاهای سیاسی و اجتماعی استان درز کرده ۳۸ نیرو جذب و به‌ کار گرفته شده‌اند.  

نکته جالب ماجرا آنجاست در تاریخ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ آزمونی برای جذب نیرو برای جذب نیروهای خدماتی در استانداری برگزار می‌شود که این امر قانوناً نباید بدون اطلاع شرکت مذکور برگزار می‌شد، اما ظاهراً  مسئولین شرکت مذکور از این موضوع کاملاً بی‌خبر بوده‌اند.  

از سوی دیگر باید پرسید مجوز این آزمون از کجا اخذ شده است؟ آیا استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای تنویر افکار عمومی می‌تواند این مجوز را منتشر کند؟

اما موضوع مهم‌تر فراخوان این آزمون در سطحی بسیار محدود منتشر می‌شود؛ به گونه‌ای که تنها ۲۵۰ نفر در آن شرکت می‌کنند.  

در حالی که فراخوان جذب نیرو در بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد به طور گسترده منتشر شد و همگان از آن باخبر شدند. اما در آزمون استانداری تنها ۲۵۰ نفر شرکت کردند. در حالی که واضح است تعداد متقاضیان جذب در استان رقمی بسیار بالاتر از این است.

با هر کم و کیفی آزمون استخدامی برگزار شد. حال باید پرسید نتیجه آزمون چه شد؟ چه افرادی پذیرفته شدند؟ چرا لیست افراد پذیرفته شده شفاف منتشر نمی‌شود؟

شنیده‌ها حاکی از آن است تنها با تعداد افراد تماس گرفته شده و قبولی به آنها اعلام شده است. به دیگر شرکت‌کننده‌ها هیچ توضیحی در مورد قبولی یا عدم قبولی آن‌ها در آزمون استخدامی داده نشده است. در حالی که حتی در دهه ۶۰  در آگهی‌ها لیست قبولی‌ها منتشر می‌شد. مجموعه این اتفاقات شائبه‌هایی را در مورد عدم برگزاری صحیح آزمون در افکار عمومی به وجود آورده است.  

قرارداد پیمانکار قبلی که روز آخر سال گذشته تمام شده است. برای تمدید قرارداد این نیروها، هنوز مناقصه‌ای برگزار نشده و معلوم نیست حقوق آن‌ها بر اساس کدام منابع پرداخت می شود. 

گفتنی است اواخر سال گذشته یکی از مسئولین استانداری در گفت‌وگو با خبرنگار اَفتونیوز گفته بود آزمون را از طریق یک شرکت خصوصی از زیرمجموعه‌های سازمان سنجنش کشور برگزار کرده‌ایم، همه مراحل آزمون تحت کنترل بوده است اما کماکان ابهامات و شائبه‌هایی در مورد جذب و برگزاری آزمون استانداری وجود دارد.  

واضح است در صورت برگزاری صحیح آزمون نیز باید در خصوص چند و چون آن از سوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد شفاف‌سازی شود تا شائبه‌هایی که در این زمینه وجود دارد از بین بروند.

با توجه به تأکیدات ویژه رهبری در خصوص ضرورت امید آفرینی در جامعه به نظر میرسد جذب شائبه برانگیز نیرو ها به شدت به امید اجتماعی آحاد مختلف جامعه آسیب زده است و بخش زیادی از جوان جویای شغل هم استانی احساس می کنند صرفا با متصل شدن به اشخاص و سیاسیون شانس جذب و استخدام را دارند و این موضوع سبب لطمه خوردن امید به آینده در بین آنها شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همواره بر رعایت عدالت و شفافیت در جذب و استخدام نیروها تاکید کرده و در این مجال انتظار می‌رود در خصوص ابهامات و اما و اگر های پیش آمده توضیحاتی را ارائه دهند.

اَفتونیوز آماده درج توضیحات استانداری کهگیلویه و سایر دستگاه ها و مسولین زیربط می باشد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 9 نظر

  • 1 ناشناس 1402/3/8 10:20:55

    سلام وعرض ادب درهیچ جای دنیا برای کارحجمی وشرکتی ازمون برگزارنمیشه وتامین نیروباشرکت بوده وگزینش وصلاحیت افرادتوسط دستگاه انجام میگیره دراگهی استنانداری که درپیاگ رسان بله درج شده بود اصلا نیروی زن وجود نداشت ولی روزازمون چندنفرزن درازمون شرکت کرده بودکه انان بصورت مقطعه ای درشرکت های طرف قرارداداستانداری ازجمله پشتیبان خدمات کامپیوتری کارمیکردند ودرحال حاظردراستانداری بعنوان ماشین نویس مشغول هستندومطالب ازمون هم درخوریک اون نبوده وفقط گفته باشند مانیروراازطریق ازمون گرفته ایم کلاه شرعی برسرملت نهادن

    پاسخ
  • 2 عبدالله 1402/3/7 22:17:27

    کلیه مراحل این آزمون ازآگهی ، نحوه اطلاع رسانی، تصحیح ، انتشارمنتخبین ومصاحبه زیر سوال است.سوال شود که چه کسی ازاین افرادمصاحبه گرفته ، مگر نه اینکه برای جذب نیروی تاسیسات، تشریفات وراننده بایدمتخصص همان رشته مصاحبه راانجام دهدچرا افرادی غیر متخصص این کار راانجام داده اند.

    پاسخ
  • 3 ناشناس 1402/3/7 20:49:7

    بنده ی خدا دکتر احمدزاده خودش صد تا بازرس،همش نیروهای خدماتی هستند و قانونی،تو چه می گی دروغگو

    پاسخ
    • 3 - 1 باشت پاسخ به : 1402/3/7 23:14:0

      بازرسی اگه میخواست ورود بکنه موقعه آزمون که معلوم نیست چجوری برگزار شد حضور پیدا میکردن نمیذاشتن که اینجوری بشه

    • 3 - 2 ناشناس پاسخ به : 1402/3/7 23:12:32

      مگه خدماتی از طریق آزمون قبول نشده چرا اطلاعات کامل ازشون نمیدن به سایت ها که بقیه بشناسنشون

    • 3 - 3 ناشناس پاسخ به : 1402/3/7 22:26:1

      اگرنیروی خدماتی هستند چرااکثرا لیسانس وفوق لیسانس هستند؟

  • 4 ناشناس 1402/3/7 20:47:56

    استاندار فقط حرف می زند،عملی در او نیست گرچه خوب هم حرف نمی زند.

    پاسخ
  • 5 ناشناس 1402/3/7 19:37:37

    گویا دانشگاه یاسوج هم نیرو میگیرد تحقیق نمایید

    پاسخ
  • 6 ناشناس 1402/3/7 19:35:50

    سلام آقای آرام وسایت خبری افتو‌نیوز شما از دانشگاه یاسوج چه خبر دارید!؟ بروید سراغ بگیرید رئیس در سایه دانشگاه. یاسوج کیست ؟! در دانشگاه یاسوج چه کسانی تصمیم گیران اصلی هستند؟! استانداری در انحصار پیوند است.میگه‌معاون‌هستم . دانشگاه یاسوج را خبر بگیرید چه کسی ریس اصلی دانشگاه یاسوج است؟!

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها