یادداشت
گفتگو و گزارش

عضو شورای شهر یاسوج در گفت و گو با اَفتونیوز مطرح کرد؛


اکبری : شهردار ضعیف است و برنامه ای برای برون رفت از شرایط موجود ندارد/ هزینه ۵۰ هزار تومانی ورودی آبشار را قبول نداریم/ حکایت ساختمان های ۱۰ طبقه و بالابری که ۴ طبقه را پوشش می‌دهد!

امروز شهروندان یاسوجی رضایتی نسبت به وضعیت موجود ندارند، اَفتونیوز د این فرصت پای صحبت های عضو منتقد شورای شهر نشسته است.

اکبری : شهردار ضعیف است و برنامه ای برای برون رفت از شرایط موجود ندارد/ هزینه ۵۰ هزار تومانی ورودی آبشار را قبول نداریم/ حکایت ساختمان های ۱۰ طبقه و بالابری که ۴ طبقه را پوشش می‌دهد!

اَفتونیوز| شورای شهر یاسوج در سال‌های اخیردر ستیز میان دو گروه اقلیت و اکثریت بر سر ماندن یا رفتن «نستهن مقدم» شهردار کنونی  سپری شد و در این میان خدمات شهری نیز تحت شعاع اختلافات قرار گرفت و امروز  شهروندان یاسوجی رضایتی نسبت به وضعیت موجود ندارند، اَفتونیوز د این فرصت پای صحبت های عضو منتقد شورای شهر نشسته است.

هدایت اکبری عضو شورای شهر یاسوج در خصوص علت عزل نشدن شهردار و حواشی آن در گفت  و گو با اَفتونیوز اظهار داشت،  بنده تا ۶ ماه پیش از حامیان آقای مقدم بودم ولی به علت ضعف عملکرد به منتقد ایشون تبدیل شدم. وی ادامه داد، شورا برای خود ضوابط و شرایطی دارد برای انتصاب شهردار به ۴ رای نیاز داریم و برای عزل شهردار به ۵ رای نیاز است بالاخره باید این ۵ رای مهیا شود که شهردار عزل شود و قطعا اگر ما اعتقاد به دموکراسی داشته باشیم و اعتقاد به اکثریت و اقلیت داشته باشیم باید تابع شرایط قانون باشیم و تا مادامی که ۵ تا عضو علیه شهردار رای ندهند هیچ کاری نمی توان انجام داد اما این نافی این موضوع نیست که آقای شهردار یا مجموعه شهرداری کار را رها کنند بالاخره یکی از وزیران نیز ممکن است چندبار به صحن مجلس فراخوانده شود و مجدد رای اعتماد بگیرد و به کار ادامه دهد.

اکبری در خصوص سوالی در مورد بی اعتمادی شهروندان نسبت به شورای کنونی گفت، مردم بالاخره صاحبان این شهر هستند و کسانی هستند که خود اعضای شورای شهر را انتخاب می کنند و ما نمی توانیم به جای مردم تصمیم بگیریم، عملکرد هر کسی باید توسط مردم ارزیابی شود شما استحضار دارید که دور پنجم بعضی از دوستان موفق نشدند رای بیاورند خوب  این پاسخ مردم است‌ اگر بنده از نظر مردم عملکرد  بنده مثبت نبود قطعا مردم پاسخم را می دادند و  پاسخ مردم پای صندوق رای است.

مهم ترین انتقادات اعضای اقلیت شورا  از شهردار چیست؟

اکبری خاطر نشان کرد، شهردار در بحث مسائل عمرانی خیلی ضعیف عمل می کند، و این عملکرد  ضعیف در بحث حقوق  پرسنل وجود دارد و مهم تر اینکه راهکاری برای برون رفت از شرایط  وجود ندارد. مسائل عمرانی شامل همه چیز  جدول کشی، آسفالت و فضای سبز است. در فضای سبز ما وضعیت خیلی نامطلوبی داریم یعنی فضاهای سبز در حال خشک شدن هستند. حقوق پرسنل که در هر مجموعه ای باید اول پرسنل راضی باشند و تا پرسنل راضی نباشند قطعا مدیریت رو به جلو نمی تواند حرکت کند، پرسنل ناراضی اند و هر لحظه امکان تجمع دارند روز یکشنبه جلوی شورا تجمع داشتند و چند نماینده آن ها به داخل جلسه شورا آمدند و ما هم تاکید کردیم که سوال از شهردار برای اصلاح امور است و یکی از سوالات ما از شهردار این است که چرا حقوق شما را پرداخت نکرده اند.

این عضو منتقد شهردار در ادامه افزود،  جلسات پرسش  شورا از شهرداری  برگزار شد یک جلسه شهردار حضور نداشت و یک جلسه هم پاسخ سوالات را فرستادند که در دو بخش بود یک بخش رو پاسخ دادند و بخش دوم رو گفتند حضوری پاسخ میدهم .

وی در ادامه اشاره کرد،  با توجه به اینکه تحصن کارگران شهرداری را داشتیم و جلسه به آخر وقت کشیده شد قرار بود امروز سه شنبه ۹ خردادماه جلسه رای گیری انجام شود که متاسفانه به علت به حد نصاب نرسیدن جلسه تشکیل نشد.

ماجرای عزل و نصب های  نامتعارف شهرداری چیست؟

عزل و نصب های درون شهرداری توسط شهردار انجام می شود و به نظر من اعضا نباید دخالتی داشته باشند، این مورد نیز  بستگی به خود شهردار دارد که تا چه حد میدان را  برای برخی اعضای شورا باز بگذارد.

وی در خصوص رفتار متناقض با سه معاون شهردار آقایان «فرج زاده و نجفی» ماموریت شان پایان یافت و حکم شان تمدید نشد اما  «اکبری معاونت توسعه » همچنان به کار خود ادامه میدهد گفت، جناب شهردار مدعی هستند حکم آقای اکبری پایان نیافته است و  بعد از اینکه تاریخ آن تمام شد تصمیم می گیریم.

 

موافقین  شهردار در جلسات چه می گویند؟

وی تصریح کرد، در جلسات چندان فرد  موافقی نداشتیم یکی از موافقین که اظهارنظر نمی کند و دیگری می گوید به من ثابت نشده که ایشان ضعیف است و عملکردش برای من قابل قبول است بالاخره هر کس از زاویه دید خود نگاه می کند باید از این اقایون بپرسید که برای چه موافق هستند من می توانم بگویم چرا مخالف هستم و دیگری می تواند بگوید چرا موافق است.

پیش بینی آینده شهرداری

 ما امیدواریم که این قضیه زودتر حل شود و ۲ سال و چند ماه از عمر این شورا باقی مانده امیدواریم در این مدت باقی مانده هر چه خیر است برای شهر یاسوج و شهروندان پیش بیاید اگر قرار است آقای مقدم برود شخصی بیاید که توانمند باشد و بتواند پاسخگوی مردم و مسئولین شهری باشد و در پاسخ به سوال آیا  آقای رخشنده جز گزینه های جایگزینی مقدم شهردار کنونی می باشد گفت، بله ایشان جز  گزینه های شهرداری است.

این عضو شورا گفت، ما راضی به گرفتن هزینه ۵۰ هزار تومان در ورودی آبشار یاسوج نیستیم و قانونا باید هزینه مبلغی در حدود ۲۰ هزار تومان باشد و در جلسه آینده شهردار باید پاسخگوی این موضوع باشد.

تقصیرات گردن کیست؟ شهردار یا شورای شهر؟

اکبری تشریح کرد، شورای شهر بیشتر جنبه ی نظارتی دارد، بحث ما این است که چندین مورد و چندین مصوبه شورا اجرایی نشد ما هم به مسئولین دستگاه های نظارتی منعکس کردیم حالا دیگه آن ها باید پیگیری کنند.

وی ادامه داد، ما بارها گفتیم  آقای شهردار باید از یک مشاور قوی استفاده کند  و یک طرح جامع و کامل ترافیکی برای سطح شهر یاسوج طراحی کند و ما آن را اجرا کنیم تا از این وضعیت نجات پیدا کنیم، برای نمونه خیابان جمهوری کمیسیون ماده ۵ را تصویب کرده که با این شرایط آزاد شود اما با تعلل مجموعه شهرداری تاکنون اقدامی صورت نگرفته است وگرنه خیلی از مالکین عقب نشینی می کنند، در کمیسیون ماده ۵ مصوب کردیم که زمین هایی که مربوط به شهرداری است تجاری شود و از حالت فضای سبز خارج شود و به افرادی که ملک شان در خیابان است واگذار شود.

 خیابان جمهوری شاهراه اصلی آبشار است و تنها مکان تفریحی نزدیک شهر یاسوج آبشار است خیلی از مسافران‌ خیابان جمهوری باز شود(عریض شود) و به ۴۵ متری تبدیل شود وضع موجود تغییر می کند. و در نتیجه ورودی آبشار روان تر می شود علاوه براین یک بخشی از ترافیک درون شهری را نیز حل می کند یا در مثال دیگر ۴۵ متری آیت الله ملک حسینی اگر به نتیجه برسد خیلی از معضل ترافیک را حل می کند اما در کمال تاسف  تعلل ها باعث می شود که کارها به درستی پیش نرود.

این عضو شورای شهر به ضعف تجهیزاتی شهرداری  در زمان بحران اشاره کرد و گفت، شما استحضار دارید که ما ساختمان ۱۰ طبقه نیز در شهر یاسوج داریم اما بالابری که آتش نشانان استفاده می کنند تا ۴ طبقه را پوشش می دهد اگر می بینید که پرسنل آتش نشانی در طبقه ی ششم یا هفتم آتش را خاموش می کنند نشانه جان فشانی و عِرق خودشان است وگرنه در هیچ جای دنیا با نردبان ۴ طبقه آتش در طبقه هفتم را خاموش نمی کنند . از طرفی خوشبختانه تاکنون اتفاقی رخ نداده که امکانات اش را نداشته باشیم اما خود من تلاش کردم و به عنوان رئیس شورا پیگیری کردم که به طریقی این نردبان گرفته شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات اش در خصوص املاک شهرداری گفت، بخشی از املاک را بابت معوض یک سری مسائل دیگر واگذار کرده اند مثلا جایی زمینی برای بازگشایی معبری می خواستند واگذار شد و تا حدودی تلاش کردیم که مجوز فروش ندهیم.

مساله سرویس بهداشتی ها در سطح شهر

وی در این خصوص توضیح داد و گفت، در پارک های ما چون فشار مسافر بالاتر از حد بوده و هیچ جای ایران مردم روی چمن اطراق نمی کنند و سکو جهت نشستن درست شده و مردم از سکو استفاده نمی کنند و یکی عواملی که  چمن پارک های ما زودتر از موعد  خراب شده همین موضوع است، او اضافه کرد، در خروجی شهر یاسوج میدان جهاد و همان قسمت ها سرویش بهداشتی داریم اما در خود مرکز شهر به دلیل قیمت بالای زمین و تمکن شهرداری امکان چنین چیزی وجود ندارد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 5 نظر

  • 1 شهروند مظلوم 1402/3/10 23:16:51

    علیرغم انتقادات فراوان نسبت به اعضای شورای شهر موافق شهردار کتش می‌دانستم جناب آقای دکتر مقدم با وجودی که اکثریت کارمندان شهرداری و مردم شهر ار عملکرد وی به شدت انتقاد و ناراضی هستند چرا برای ماندن در این منصب این همه حریص است قول شرف میدهم که بیش از ۹۵ درصد کارمندان و مردم شهر یاسوج از عملکرد وی ناراضی هستند

    پاسخ
  • 2 دلسوز شهر 1402/3/10 20:19:39

    شورا باید هر چه سریعتر مقدم را استیضاح و عزل کند و دکتر درخشنده پور را جایگزین کند.کسی که متخصص در امور شهری و اجرایی است تا این شهر مشکلات و معضلاتی عدیده ای که دارد حل شود ...وگرنه مادامی که مقدم شهردار است زد و بند در شهرداری و مشکلات وجود خواهد داشت

    پاسخ
  • 3 امید بویراحمد 1402/3/10 10:13:34

    با سلام خیانت های که خودت به این شهر کردی و لابی گرهای که میکردی حالا باید پاسخ گو باشی

    پاسخ
    • 3 - 1 نیما پاسخ به : امید بویراحمد 1402/3/14 18:45:24

      اکبری نیازی نداردالکی وبدون دلیل وسندصحبت نکنیدچون درقیامت پاسخگوخواهیدبودضمناهدایت اکبری خیراست

    • 3 - 2 شهروند پاسخ به : امید بویراحمد 1402/3/12 15:53:39

      تنها کسی که نیاز به پول وثروت ندارد و فقط هدف ایشان خدمت به اقشار مردم ضعیف میباشد .سید هدایت اکبری

سایر اخبار
برگزدیدها