یادداشت
گفتگو و گزارش

اَفتونیوز بررسی می کند؛


انتخابات و فرمانداران ناآزموده در کهگیلویه و بویراحمد

به نظر می‌رسد برخی از فرمانداران کهگیلویه و بویراحمد بیش از اینکه خود را نماینده دولت و سیستم اجرایی بدانند بیشتر با جهت گیری های نماینده مجلس خود را هم راستا می کنند

انتخابات و فرمانداران ناآزموده در کهگیلویه و بویراحمد

اَفتونیوز| با انتخاب  احمد وحیدی به عنوان وزیر کشور و البته شخص رئیس جمهور  که سال ها در حوزه ی قضایی مشغول خدمت بودند پیش بینی انتخاب استانداران از حوزه قضایی و نظامی چندان دشوار نبود و  اکثریت استانداران از حوزه قضایی و نظامی به حوزه  وزارت کشور آمدند.

به طور کلی اگر بررسی کنیم قوای سه گانه کشوری با سیستم های مجزا و مستقل از یکدیگر اداره می شوند و کار در حوزه قضایی نیازمند یک رفتار نظامی خاص است چرا که  شرایط این حوزه با  قوه ی مجریه و وزارت کشور متفاوت است و فعالیت در نهاد دولتی  نیازمند انعطاف و حمایت از کار گروهی و تعامل با مدیران زیر دست و بالادستی است. لذا انتقالی از هر دو حوزه با توجه به روحیات مناسب برای فعالیت در هر حوزه شرایط دشواری را پیش می آورد.

استان ما نیز از این قاعده مستثنی نبود و استاندار از حوزه قضایی به وزارت کشور انتقال یافت و دیری نپایید فرمانداران از دیگر  دستگاه ها یکی پس از دیگری انتخاب شدند.

رویکردهای  نظامی و آموزش و پرورشی در انتخاب فرمانداران استان مشهود است  و تعدادی از فرماندارها  از آموزش و پرورش و سیستم نظامی انتخاب شدند.

شهرام مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد نظامی، روانبخش دیهیم  فرماندار گچساران انتقالی از آموزش و پرورش، نادر گرامی فرماندار باشت انتقالی از کمیته امداد، عبدالعزیز موسوی فرماندار کهگیلویه انتقالی از آموزش و پرورش ، جلال دانش فرماندار لنده ظاهرا هنوز در مرحله  استخدام به سر میبرند، محمدی فرماندار بهمئی انتقالی از حوزه نظامی، توفیقیان فرماندار چرام انتقالی از حوزه  سازمان زندان ها، مختار اندرخور فرماندار مارگون از آموزش و پرورش عشایر، کوروش درخشان فرماندار دنا تنها نیروی وزارت کشوری است اما عملکرد و تحرکات وی نیز به دلیل نسبت فامیلی نزدیک با نماینده به شدت زیر تیغ انتقاد است.

مبرهن است که بالاترین مقام اجرایی  دولت نباید دست آویز آزمون و خطا و آموزش نیرو باشد‌ بلکه می بایست مدیری توانمند که سال ها در این وزارتخانه  مدارج  مختلف را گذرانده باشد طی فرآیندی  عهده دار مسولیت شود  اما متاسفانه  رویه به گونه ای است که  صرفا به نزدیکی به حلقه نمایندگان ملاک است و قطعا برای یک نماینده مجلس سبد رای مطرح است ولاغیر...

نگارنده این سطور قصد ندارد تحلیلی تقلیل گرایانه ارائه دهد و این مطلب نافی توانایی برخی از این افراد در حوزه های مرتبط شان نیست اما  به نظر می‌رسد با توجه به در پیش بودن سال انتخابات نیاز است تغییری در ترکیب فرمانداران داده شود.

به نظر می‌رسد برخی از فرمانداران کهگیلویه و بویراحمد بیش از اینکه خود را نماینده دولت و سیستم اجرایی بدانند بیشتر با جهت گیری های نماینده مجلس خود را هم راستا می کنند، کافی است یه صحبت های دوماه پیش فرماندار کهگیلویه توجه کنید تا بفهمید وی بیشتر خود را نماینده موحد میداند تا نماینده دولت، یا در اقدام دیگری معاون عمرانی  حتی نمی‌تواند حفظ ظاهر کند  در استوری مجازی خود برای رقبای نماینده کری می‌خواند، وضعیت در برخی از فرمانداری ها به مراتب بدتر از این است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 8 نظر

  • 1 ناشناس 1402/3/19 20:3:16

    پس چرا هرچه ا دوست داری تایید میکنی،؟!

    پاسخ
  • 2 زینب خانم 1402/3/19 1:18:6

    فقط فرماندار شهرستان دنا مجوز تبلیغ برای نماینده دارد و بقیه اگر تبلیغ کنند گوششون می برم میزارم کف دستشون. بسطامی

    پاسخ
  • 3 ناشناس 1402/3/18 21:30:35

    این روزها ولوله ای برای منتظریان به پا شده است فرمانداران باید فرماندار نظام باشند نه فرماندار نمایندگان

    پاسخ
  • 4 ناشناس 1402/3/18 21:29:27

    اگر انتخابات در صحت و سلامت کامل برگزار شود بی شک پیروز انتخابات کسی نیست جز نادر منتظریان

    پاسخ
    • 4 - 1 کبیر پاسخ به : 1402/3/20 9:33:19

      گپ چنه ایزنی؟ بهرامی انتخابات را با هفت هزار رای اختلاف با نفر دوم که منتظریان باشه را میبره و نماینده بویراحمد میشه. این کامنت را ثبت کنید تا بعد انتخابات مجلس امروز 20 خرداد 1402 هست که این نظر را نوشتم

    • 4 - 2 شهرداری پاسخ به : 1402/3/20 9:31:6

      اره درست میگی البته بعد از بهرامی!!!

  • 5 ناشناس 1402/3/18 21:28:29

    رای مردم حق الناس است و رهبری بر این موضوع تاکید کرده اند اگر استاندار می خواهدمردم به سلامت انتخابات اعتماد داشته باشند و فرمایش رهبری هم مثل عدم دخالت نمایندگان در انتخابات بر زمین نماند باید از همین الان نسبت به تغییر فرمانداران متناسب را انتخابات نظام تغیبر ایجاد کند.

    پاسخ
  • 6 ناشناس 1402/3/18 21:25:38

    فرمانداران نظامی،آموزش و پرورشی و منسوبین نزدیک نمایندگان باید دچار تغییر شوند و از نیروهای بی طرف وزارت کشور استفاده شود تا مردم نسبت به صحت و سلامت انتخابات و رقابتی و مشارکتی بودن آن اعتماد داشته باشند وگرنه مردم خود برای صیانت از آراء کمیته های مردمی صیانت تشکیل خواهند داد.

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها