یادداشت
گفتگو و گزارش

گزارش؛


مجتمع تجاری یاسوج در حصار فنس ها گرفتار است/ تراژدی ۷ ساله یک طرح

پروژه ساخت بزرگ ترین مجتمع تجاری_ فرهنگی در مرکز شهر یاسوج پس از ۷ سال از زمان کلنگ زنی همچنان در حصار فنس‌ها گرفتار است.

مجتمع تجاری یاسوج در حصار فنس ها گرفتار است/ تراژدی ۷ ساله یک طرح

اَفتونیوز| قریب به ۷ سال پیش بود که زمینی دو هکتاری در بکر ترین منطقه تجاری از شهر یاسوج با همکاری تأمین اجتماعی برای ایجاد بزرگ‌ترین مجتمع تجاری، فرهنگی و پارکینگ در نظر گرفته شد.

روزگاری که امید آن می‌رفت که با حضور مصمم «شرکت معین کوثر» حیاتی ترین نقطه از مبلمان شهری یاسوج، رخساری دیگر به خود بگیرد، توقف پروژه در مرحله خاکبرداری انتظاری چند ساله را رقم زد.

سال ۹۵ بود که در یک فضای رسانه‌ای پر محتوا متولیان خبر از کلنگ زنی طرحی با اعتبار اولیه ۳٠٠ میلیارد تومان و اشتغال زایی قریب به ۳٠٠٠ نفر می‌دادند.

با حضور هیئت دولت در استان، کلنگ این طرح بزرگ و امید ساز بر زمین زده شد.

مجتمع تجاری که قرار بود آن روزها در ۱۸ ماه از زمان کلنگ زنی به بهره برداری برسد، در همان ایستگاه‌های اول ترمزش کشیده شد.

این روزها تنها تصویر به جای مانده از آن پروژه عظیم، به یک خاکبرداری و گودبرداری ۷ ساله منتهی شده است.

علیرغم پیگیری‌های مکرر متولیان استانی، این پروژه در ایستگاه اولیه رها شده و در حصار فنس‌ها چهره‌ای ناهمگون به محیط اطراف داده است.

با وجود گودبرداری و حصار کشی، محدود سازی مسیرهای ترددی و کاهش راندمان اقتصادی محیط اطراف به ویژه فروشگاه‌های مختلف رقم خورده و سرنوشت این طرح همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

پروژه‌ای که روزی نوید واقعیت بخشیدن به توسعه زیرساخت و تقویت ظرفیت تجاری_ فرهنگی شهر را می‌داد، در بی انگیزگی سازمان متولی برای تعیین تکلیف طرح متوقف شده است.

با همه موارد مطرح شده، تاکنون هیچ نسخه شفا بخشی در باب ادامه عملیات ساخت مجتمع تجاری یاسوج پیچیده نشده و چشم مردمان این دیار حصار نارنجی این پروژه را هر روز به خود نزدیکتر و رؤیای یک مجتمع بزرگ را هر ثانیه به خود دورتر می‌بینند.

تراژدی این طرح مهم در شهر یاسوج ۷ ساله شده و همچنان واژه توقف را رو به روی خود می بیند.

باید دید در آستانه سفر رئیس سازمان اجتماعی کشور به شهر یاسوج نیم نگاهی به این پروژه رها شده خواهد شد؟.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها