یادداشت
گفتگو و گزارش

مسائل دانشگاه ها گمشده جلسه استاندار با دانشجویان

جای خالی مسائل دانشگاه و دانشجویان در جلسه استاندار با تشکل های دانشجویی محسوس بود و به نظر می‌رسد مدیران ارشد استان و حتی دانشجویان نسبت به این موضوع غافل بودند.

مسائل دانشگاه ها گمشده جلسه استاندار با دانشجویان

 اَفتونیوز| سالهاست از مفهوم جنبش دانشجویی به جز شعار چیزی باقی نمانده و دانشجویان یا جایگاه و حقوق خود را نمی شناسند یا اینکه در ضمیر خود نسبت به آنها آگاهی ندارند.

دانشجویان تشکلی استان کهگیلویه و بویراحمد مدت زمان مدیدی است   از فضای جنبشی خارج شدند و حرکت مثبتی به لحاظ کار جنبشی شاهد نیستیم، این فضایی که در دانشگاه‌های استان به وجود آمده و می‌توان که می‌توان از آن  به عنوان  «خواب جنبشی»  تعبیر کرد.

طی روزهای اخیر جلسه تشکل های دانشجویی با استاندار  برگزار شد که از جهات مختلف قابل بررسی است.

اولین نکته ای که در این جلسه به چشم می آید غیبت معاون سیاسی و امنیتی  استاندار است،  سید جواد هاشمی که ماه‌هاست بحث رفتن او از این  معاونت مطرح است، این روزها حتی به جلسه ای که کاملا در حوزه اختیارات و مسولیت های  اوست دعوت نمی شود( در تصاویر روئیت نمی شود) اما نکته قابل توجه حضور دیگر معاون استانداری یعنی مراد علی پیوند معاون توسعه و منابع در این جلسه خودنمایی می کند، به نظر می‌رسد برخی مدیران ارشد استان  همچنان  از شرح وظایف و حوزه مسولیت های خود مطلع نیستند وگرنه حضور پیوند در این جلسه کاملا بی ارتباط و بلاموضوع  است!

نکته دیگر که می‌توان به آن اشاره کرد، صحبت های مطرح شده در این نشست است.

در این جلسه از هر دری صحبت می شود ( اعم از گازرسانی، مشکلات نهضت ملی مسکن، مشکلات مربوط به اراضی، مشکلات شهرک های صنعتی، بهسازی جاده ای روستا ها، جاده دهدشت_ پاتاوه  و.... صحبت می شود و دستور کار خاصی مشخص نیست.

اما مفقوده  جلسه استاندار  با دانشجویان  مسائل دانشگاه هاست، در حالی که  وضعیت مدیریتی  دانشگاه های استان  به طرق مختلف مورد نقد رسانه هاست شخص استاندار و حتی خود دانشجویان کوچکترین اشاره ای به این موضوعات نمی کنند.

خلاصه مطلب، خارج از هر بحث دیگری  جای خالی مسائل دانشگاه و دانشجویان در جلسه استاندار با تشکل های دانشجویی محسوس بود و به نظر می‌رسد مدیران ارشد استان و حتی  دانشجویان نسبت به این موضوع غافل بودند. 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 استانداری 1402/3/23 1:20:15

    آخی هاشمی هیچوقت یادت نره بزرگترین اشتباه زندگیت این بود که با اینهمه رزومه و سابقه درخشان و تجربه ، این مسئولیت رو در اینجا پذیرفتی.. اینجا حاشیه سازی و خاله زنکی بیداد میکنه .. هرچند اینقد معتبری و خوشنام که با این خاله زنکی ها گزندی به شخصیتت وارد نمیشه

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1402/3/22 23:15:39

    خوب خودت در ادامه مطلبت جواب نکته اولت رو دادی . در جلسه ای که فقط برای مسائل حاشیه ای و نه موضوع تخصصی دلیل هم نداره معاون سیاسی حتما حضور داشته باشه.. چون در این جلسات اینچنینی قطعا یک صحبت تخصصی یا لااقل در حوزه دانشگاهی زده نمیشه ..ضمنا ممکنه در زمان اون جلسه هاشمی در جلسه دیگر یا نقطه دیگری از استان بوده . ای کاش کمی شرافت داشتین و لااقل اول قشنگ تحقیق میکردین بعد حرف میزدین

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها