یادداشت
گفتگو و گزارش

اَفتونیوز بررسی کرد؛


داستان دعوت روشنفکر به مناظره؛ عقب‌نشینی یا پولتیک؟

در حالی که روشنفکر، چندی پیش سیاسیون استان را دعوت به مناظره کرده بود، حال پس از اعلام آمادگی تعدادی از سیاسیون و استقبال تشکل‌های دانشجویی و پایگاه‌های خبری استان برای میزبانی این مناظره، دیگر خبری از او نیست.

داستان دعوت روشنفکر به مناظره؛ عقب‌نشینی یا پولتیک؟

اَفتونیوز| در حالی که روشنفکر، چندی پیش سیاسیون استان را دعوت به مناظره کرده بود، حال پس از اعلام آمادگی تعدادی از سیاسیون و استقبال تشکل‌های دانشجویی و پایگاه‌های خبری استان برای میزبانی این مناظره، دیگر خبری از او نیست.

اخیراً مهدی روشنفکر نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی درخواستی برای مناظره با چهره‌های سیاسی استان مطرح کرده بود که مورد استقبال برخی از چهره‌ها، افکار عمومی و رسانه‌های استان قرار گرفت.

این پایگاه خبری با استقبال از این دعوت، بلافاصله خبر را به صورت گسترده منتشر کرد و در ادامه به فضای مجازی استان نیز کشیده شد.

در پی این دعوت، تعدادی از سیاسیون مانند «محمد بهرامی» شهردار اسبق یاسوج آمادگی خود را برای مناظره و گفت‌وگو اعلام کرد. بهرامی در توئیتی نوشته بود: با هدف نهادینه شدن فرهنگ گفت‌وگو و تبادل نظر در استان، دعوت جناب آقای دکتر روشنفکر در مورد هم‌اندیشی حول مسائل مختلف حوزه انتخاباتی بویراحمد، دنا و مارگون را می‌پذیرم. وی در ادامه نوشته بود: جهت شفاف‌سازی هر چه بیشتر لازم است این نشست با حضور فعالین سیاسی و معتمدین مردم برگزار شود.  

«شیرعلی خرامین» نیز در گفت و گویی کوتاه با رسانه‌ها  پیشنهاد مناظره را ناپختگی و ضعف کاندید موردنظر دانسته بود.

بعد از این ماجرا، برخی از پایگاه‌های خبری، آمادگی خود را برای به عهده گرفتن میزبانی این مناظره را اعلام کردند.  

بعضی از تشکل‌های دانشجویی نیز اعلام کردند می‌توانند در دانشگاه‌های استان این مناظره را برگزار کنند. چند روز پیش نیز رئیس دانشگاه یاسوج اعلام کرد بدون جهت‌گیری سیاسی می‌تواند به نامزدهای انتخاباتی در این خصوص کمک کند.  

اما با این وجود دیگر خبری از روشنفکر نشد. روشن  نیست روشنفکر به چه جهت دعوت به مناظره کرده و حالا نسبت به پذیرش دعوتش، واکنشی نشان نمی‌دهد.

برخی بر این باورند که روشنفکر فکر نمی‌کرده که ممکن است شخصی دعوت او را بپذیرد و به همین خاطر تیری در تاریکی انداخته است. این افراد معتقدند مهدی روشنفکر، نمی‌تواند در مناظرات سیاسی پیروز میدان باشد و حضور او در چنین فضاهایی نتایج مطلوبی برای او به دنبال نخواهد داشت.  

برخی دیگر نیز مسئله را به هوادارانش ربط می‌دهند و معتقدند که طرفداران نماینده از او خواسته‌اند، در مناظرات شرکت نکند؛ چرا که تاکنون نمونه‌ای موفق از حضور او در مناظره دیده نشده است.  

البته پیش از این نیز روشنفکر، در خصوص سد خرسان نیز اعلام آمادگی برای گفت‌وگو کرده بود که آن نیز بی‌نتیجه رها شد.  

این‌که روشنفکر عقب‌نشینی کرده و یا با هدف خاصی در پی شناخت رقبایش برای انتخابات آینده بوده، هنوز معلوم نیست. اما هر چه باشد، روشنفکر نمی‌تواند از زیر بار مسئولیتی که برای خود به وجود آورده، شانه خالی کرده و در مناظرات حضور پیدا نکند.  

 نماینده بویراحمد، دنا و مارگون تا اینجا فرهنگ گفت‌وگو را پذیرفته است. اما هر چه از آن روز می‌گذرد، افکار عمومی به این سمت می‌رود که ممکن است روشنفکر باز هم نمی‌خواهد عملکرد خود را شفاف در معرض دید شهروندان قرار دهد. 

اما به هر حال باید نشست و دید در روزهای آینده روشنفکر چه اقدامی انجام می‌دهد؛ آیا به وعده‌اش وفا می‌کند و یا بی‌توجه به استقبال گسترده مردمی، قید شرکت در مناظره را می‌زند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 12 نظر

  • 1 تامرادی های که بهشون ظلم و خیانت شد 1402/3/24 13:46:16

    روشنفکر بلد نیست صحبت کند و روخوانی است و به شدت ترس داشته و زونی و شجاعت مناظره را ندارد سابقه ندارد چون دیگه نمی تواند دروغ بگوید و نفاق درست کند که مردم را به جون هم بیندازد و مناظره تقریبا مثل احمدی نژاد و کروبی میشه . و باخت آن صد درصد است و ضعیف ترین فرد دربین کاندیداهاست چون فکر نمی کرد زمانی نماینده مجلس شود. خدایی این کامنت را بگذارید .

    پاسخ
  • 2 محمد یزدانپناه 1402/3/23 19:55:5

    مه ساده ای .این از خودش چیزی نداره .فقط احساسی حرف میزنه و نظرات دیگران رو‌میده

    پاسخ
    • 2 - 1 ناشناس پاسخ به : محمد یزدانپناه 1402/3/24 20:30:59

      آمدن مقدم در صحنه انتخابات شانس حداقلی روشنفکر را بر باد داد.

    • 2 - 2 ناشناس پاسخ به : محمد یزدانپناه 1402/3/23 22:54:41

      اگر روشنفکر حاضر شد دو دقیقه مناظره یا گفتگو کند من از هیچی هم‌کمترم. به قول یکی از مخاطبان ژنتیک و روح ایشان‌با گفتگو تضاد جدی دارد. دشمن نماینده نور است و روشنایی

  • 3 حسین ککا 1402/3/23 19:2:4

    اخ سی روشن فکر مرد روزهای بیتابی و بدبختی

    پاسخ
  • 4 امیرزیل 1402/3/23 18:50:17

    روشنفکراز روی متن های نوشته شده وقتی می خواند چندین اشتباه بزرگ دارد چگونه می خواد در مناظره شرکت کند

    پاسخ
  • 5 ناشناس 1402/3/23 18:8:55

    هر سه نفر تاریخ مصرفشان گذشته و توانایی لازم را ندارند .دلایلش واضح و مبرهن هست .آدم کور دو بار عصایش را گم نمیکند .آزموده را آزمودن خطاست مردم باید هشیار باشند و فریب لیدرهای منفعت طلب را نخورند . موحد باکارهای عمومی بیگانه هست . کار شخصی میکنه و طبعا نمینونه اگثریت را راضی کنه بهمین خاطر مطالعه عمومی مردم را فراموش کرده و یا راکد کرده آمدنش به صلاح نیست عرز خود میبری و زحمت ما می داری بزرگواری هم نه توانش را دارد و نه بیانش را و نه تعامل را از چماق لری هم کاری بر نمی آید عدل هم به عدالت حکم نمیکنه؟ فقط شعار میدهد عملگرا نیست لطفا هر سه بخاطر آبروی خودتان دست نگه دارید فرصت را به نسل دوم انقلاب بدهید

    پاسخ
  • 6 ناشناس 1402/3/23 17:56:2

    ایشان متاسفانه بسیار ضعیف است و نمی تواند در مناظره شرکت کند بنابراین همه می دانند که حرفی برای گفتن ندارد.

    پاسخ
  • 7 شرکت گاز استان 1402/3/23 16:12:32

    به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد ؛ نشست مشترک شرکت گاز و منطقه پالایش و پخش استان با حضور سيد شريف حسيني مشاور وزیر نفت در امور ایثارگران،دکتر رحیمی معاون بنیاد شهید کشور و حجت الاسلام و المسلمین رستمی مسئول حقوقی حوزه مشاور وزیر نفت، برگزار شد. https://nigc-kb.ir/news/show/2942

    پاسخ
  • 8 ناشناس 1402/3/23 15:24:58

    اختف نیوز

    پاسخ
  • 9 ناشناس 1402/3/23 13:44:52

    نتیجه روشنگری و شفاف سازی در هر موضوعی بازنده اش روشنفکر است.

    پاسخ
    • 9 - 1 دهدشت پاسخ به : 1402/3/23 14:42:40

      اماکن ندارد روشنفکر در هیچ مناظره یا جلسه یا گفتگویی شرکت کند و در مورد یک موضوع سخنرانی نمایند. اصلا سابقه نداشته

سایر اخبار
برگزدیدها