یادداشت
گفتگو و گزارش

تأمین بدهی ۹ میلیاردی کارخانه آرد یاسوج‌راحت است/خانه های تان را بفروشید و آنرا پرداخت کنید!

مدیرکل شورای مشاوران و ایثارگران دستگاه‌های اجرایی دولت سیزدهم از مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد خواست تا خانه های شان را بفروشند تا بدهی ۹ میلیارد تومانی کارخانه آرد، گلوکز و نشاسته یاسوج پرداخت شود.

تأمین بدهی ۹ میلیاردی کارخانه آرد یاسوج‌راحت است/خانه های تان را بفروشید و آنرا پرداخت کنید!

اَفتونیوز| رضا رحیمی‌نسب"در نشست مشاورین وزرای صمت، اقتصاد و دارایی و مدیرکل شورای مشاوران ایثارگران دستگاه‌های اجرایی دولت سیزدهم با برخی از مدیران اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد و باهدف رفع مشکلات کارخانه آرد، گلوکز و نشاسته یاسوج مرکز این استان، اظهارداشت:  ۹ میلیارد تومان بدهی این کارخانه اینقدر راحت است که هرکدام از شما خانه‌هایتان را بفروشید مشکل حل خواهد شد.

او البته قول نداد که خانه خود و مشاورین همراهش را برای پرداخت بدهی این کارخانه بفروشد و خاطرنشان کرد: چنین موضوع آسانی را همین‌جا خودتان حل کنید و نگذارید رئیس جمهور آن را حل کند.

مدیرکل شورای مشاوران و ایثارگران دستگاه‌های اجرایی دولت سیزدهم تأکیدکرد: در سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد، مشکلات بزرگ‌تر را پیگیری کنید، چنین مشکلاتی در اینجا براحتی حل می‌شود.

مشاور وزیر اقتصاد و دارایی نیز در این نشست با بیان اینکه موانع و مشکلات کارخانه معلوم است و باید در اینجا راهکارها را پیدا کرد، اظهارداشت: بخشی از این مشکلات بدهی مالیاتی است.

" لطف الله ثقفی" گفت: در اموری که به مسائل بانکی و اقتصادی مرتبط می‌شود ما می‌توانیم کمک کنیم و این انگیزه و تلاش وجود دار چراکه معتقدیم اگر چنین مجموعه‌ای نباشد، برای نظام مشکل به وجود خواهد آمد و می طلبد امور در این مجموعه، طوری مدیریت شود که مجموعه خودگردان شود.

مشاور وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم هم با طرح این پیشنهاد که مدیرعامل کارخانه آرد، گلوکز و نشاسته یاسوج مشکلات را به کارگروه رفع موانع تولید در استان طرح کند و اگر پاسخ موردنظرشان به دست نیامد موضوع را به تهران اطلاع رسانی و اعلان کند، یادآورشد: مجموعه بدهی‌های این مجتمع حدود ۹ میلیارد تومان است که عدد درشتی به حساب نمی آید.

حسن مُمتحِن گفت:اگر برای پرداخت بدهی، تخفیف و فرصت این پرداخت ها، مسئولان کارخانه حمایت شوند، ما می‌توانیم مجموعه را از حالت زیان‌ده به سودآوری برسانیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد هم با تاکید براینکه این مجموعه، یک واحد تولیدی استراتژیک برای استان ما بود و چنانچه مدیران استانی همت کنند و مشاوران وزراء بتوانند گِره مشکلات این واحد تولیدی را بگشایند، رونق اقتصادی و درآمدزایی برای استان به وجود خواهد آورد، اظهارداشت: طرح نیمه تمام این واحد که بخش اعظم ماشین آلات آن نصب شده اگر به اتمام برسد، کمک به اقتصاد کشور می کند.

"کریم روزبهان " گفت: واحد آرد فعال کارخانه  است ولی اقتصادی نیست اما بخش گلوکز، ماشین آلات بسیار پیشرفته‌ای دارد که با تأمین منابع، می‌توان آن را فعال کرد.

وی با بیان اینکه طرح نیمه‌تمام دکستروز که ۹۰ درصد مواد اولیه سرم را تشکیل می دهد یکی از بهترین واحدهای تولیدی استان و کشور خواهد شد، خاطرنشان کرد: امور مالیاتی می‌تواند بخشی و شهرداری هم بخشی را حل کند البته بقیه مراجع استانی هم کمک کنند تا مشکل حل شود.

سپس مدیرکل بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد نیز مجموعه کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج را برای این استان یک موضوع حیثیتی دانست و اظهارداشت: فناوری این مجموعه محصول آلمان است و رقیب چندانی ندارد.

"رضا پارسیان نژاد"، راه‌اندازی این مجموعه را یکی از دغدغه‌های ایثارگران ذکر و یادآورشد: اگر این مجموعه حمایت شود می‌تواند قریب به ۳۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کند.

مدیرعامل کارخانجات آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج هم در این نشست با اشاره به تاریخچه این کارخانه، تصریح کرد: این کارخانجات، زمانی زبانزد خاص و عام بودند اما بنا بدلایل مختلف، بخش عمده‌ای از مجموعه تعطیل شد و در حال حاضر فقط بخش آرد آن هم با ۵۰ درصد ظرفیت فعال است.

"رضا حسینیان" گفت: توان احیاء، بازسازی و اشتغالزایی در کارخانه وجود دارد اما نیازمند حمایت است و اکنون ۵۵ نفر نیرو دارد که همگی از خانواده‌های ایثارگر استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

وی با بیان اینکه کارخانه در بهترین جای شهر یاسوج واقع شده و مِلک آن بسیار با ارزش است و نه مشکل تأمین مواد اولیه دارد و نه بازاریابی و فروش، اظهارداشت: بدهی‌های انباشته از گذشته اصلی‌ترین مشکل ماست که جمعاً حدود ۹ میلیارد تومان است.

مدیرعامل کارخانجات آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج افزود: بدهی به شهرداری در خصوص پسماند، بدهی مالیاتی و بدهی آب مصرفی سه بدهی بزرگ این کارخانجات است.

به گفته حسینیان، بَرندِ نشاسته و گلوکز کارخانه یاسوج مشتری خاص خود را دارد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها