یادداشت
گفتگو و گزارش

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خبر داد


خرید بیش از ۶۷ هزار تن گندم در استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد از خرید بیش از ۶۷ هزار تن گندم تا کنون در این استان خبر داد.

خرید بیش از ۶۷ هزار تن گندم در استان کهگیلویه و بویراحمد

اَفتونیوز| ابوالحسن صداقت کیش در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: تاکنون بیش از ۶۷ هزار تن گندم و ۷۲۵ تن کلزا از کشاورزان استان کهگیلویه و بویراحمد خریداری شده است.

وی اظهارکرد: ۵۱ درصد مطالبات گندم‌کاران و ۸۵ درصد مطالبات کلزا کاران این استان پرداخت شد و بقیه نیز به زودی پرداخت می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرشنان کرد: محصول گندم خریداری شده توسط ۱۰ مرکز خرید در سطح استان خریداری و در سیلوی گچساران و یاسوج برای استفاده خبازان ذخیره‌سازی می‌شود.

صداقت کیش با بیان اینکه خرید گندم استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چهار برابری داشت، تصریح کرد: تاکنون ۳۰ هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۲۰ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود خرید گندم در سطح استان تا شهریور ماه ادامه داشته باشد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امسال باتوجه به بارش های مطلوبی که در استان داشتیم پیش بینی می شود ۷۵ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

صداقت کیش با بیان اینکه کلزا برای تولید روغن به کارخانه روغن‌کشی گچساران ارسال می‌شود، تاکید کرد: علاوه بر کلزای تولیده شده در استان، ۳۲ هزار تن کلزا از استان‌های خوزستان، ایلام، کرمان، فارس و بوشهر نیز خریداری و برای استفاده این کارخانه ارسال شد.

وی بیان کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه امسال تاکنون ۱۰ مرکز خرید گندم و کلزا در استان فعال است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها