یادداشت
گفتگو و گزارش

در راستای تجلیل از خانواده شهدا:


دیدار مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران با خانواده شهدا

در راستای تجلیل از خانواده شهدا و ضرورت ترویج فرهنگ ایثار وشهادت زهرا مظفر مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران و حسنعلی عزت خواه مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی با خانواده شهیدان «آرش نیک اقبالی»، «فریبرز عبدالله پور» و «علی قاسم دستخوش» در سی سخت دیدار کردند.

دیدار مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران با خانواده شهدا

اَفتونیوز| مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران در این دیدار ها ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و تجلیل از صبر و استقامت خانواده‌های شهدا گفت: بنده به نمایندگی از مقام عالی وزارت جناب آقای دکتر صحرایی خدمت خانواده های عزیز شهیدان رسیده‌ام و به نیابت از ایشان اعلام می کنم همه ما در آموزش و پرورش به ویژه حوزه ستادی مدیون خون شهدا هستیم و اولویت همه کارها و برنامه ها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دنا؛  زهرا مظفر افزود: این که پدر و مادر از فرزند خود در راه رضای خدا برای پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی می‌گذرد و با رضایت قلبی فرزند خود را راهی جبهه می کند، بزرگترین ایثار و فداکاری است و هیچ گونه نمی توان قدردان چنین از خودگذشتگی هایی بود و اگر این فداکاری‌ها و ایثار خانواده شهدا و از جان گذشتگی شهدا و رهنمودهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی نبود، امکان اینکه نهال نوپای انقلاب اسلامی این چنین تنومند شود، وجود نداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در دیدار با خانواده شهدا گفت: همانگونه که امام راحل فرمودند، خانواده شهدا چشم و چراغ ملت هستند، امروزه هرچه انقلاب اسلامی دارد از برکت مجاهدت شهدا و ایثارگران است و این مهم ترین راهنما برای مشخص کردن مسیر تعالی جامعه است.

حسنعلی عزت خواه با ابراز خوشحالی از بابت حضور در کنار خانواده شهدا گفت: صمیمانه به پدران و مادران خانواده شهدا تبریک می گویم که از دامان چنین مادرانی چنین فرزندانی پرورش پیدا می کنند و مادران شهدا در تربیت رزمندگان و تشویق فرزندان شان برای حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس نقش انکارناپذیری داشتند و چنین تربیتی نتیجه‌اش می‌شود فرزندانی که الگوی واقعی نسل‌های بعدی بودند.

امید آزاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان دنا  نیز ضمن خیرمقدم  به مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: شهرستان دنا دارای ۱۲۰ شهید دوران دفاع مقدس است که از این تعداد ۱۵ شهید دانش آموز و ۲ شهید معلم می باشد.

آزاده با بیان اینکه همه ما در مقابل شهدا و خانواده های والامقام این عزیزان مسئول هستیم گفت: امروزه قداست نام و یاد شهیدان در فضای جامعه دارای ارزش است و به همین خاطر است که قبور شهدای گرانقدر پایگاه قوی وحدت در جامعه هستند.

یاداور می شود شهیدان «آرش نیک اقبالی» و  «فریبرز عبدالله پور» از شهیدان دانش آموز و شهید «علی قاسم دستخوش» از شهدای دانشجو معلم شهرستان دنا بودند که در راه پاسداری از آرمانهای انقلاب اسلامی و در جنگ تحمیلی ۸ سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

گفتنی است: شهید آرش نیک اقبالی متولد ۱۳۵۱ از روستاي علي آباد در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۲۱ در جبهه جنوب، شهید فريبرز عبدالله پور متولد ۱۳۵۰ از روستای کوخدان در تاریخ ۱۳۶۶/۰۸/۰۴ در کردستان و شهید علی قاسم دستخوش متولد سال ۱۳۴۵ از روستای جلاله شهرستان دنا در تاریخ ۱۳۶۷/۰۲/۱۷ در کردستان به فیض شهادت نائل آمدند.

اطلاع رسانی و روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دنا



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها