یادداشت
گفتگو و گزارش

پاسخ یکی از حامیان هاشمی پور به مطلب اَفتونیوز/دوگانگی بین بزرگواری و هاشمی صحت ندارد

در حالی که منطقیان و لاهوتی هیچ‌گاه نتوانستند از سد موحد عبور کنند، اما عدل هاشمی‌پور توانست در رقابت‌های انتخاباتی برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی سید محمد موحد را شکست دهد و وارد مجلس شود. بنابراین هاشمی هشت سال پیش موحد را شکست داده و مقایسه هاشمی با منطقیان لاهوتی توجیه منطقی ندارد.

پاسخ یکی از حامیان هاشمی پور به مطلب اَفتونیوز/دوگانگی بین بزرگواری و هاشمی صحت ندارد

اَفتونیوز| پس از انتشار مطلبی در افتونیوز با عنوان «سه ضلعی انتخابات کهگیلویه؛ دوگانه هاشمی و بزرگواری یادآور رقابت منطقیان و لاهوتی» یکی از مخاطبان (حامیان هاشمی پور) با ارسال یادداشتی به این خبر واکنش نشان داد که در ادامه می‌خوانید.  

اخیراً افتونیوز رقابت‌های انتخاباتی کهگیلویه در اسفند ۱۴۰۲ را به رقابت منطقیان و لاهوتی با موحد در دوره‌های گذشته مقایسه کرده که از اساس غلط است.  

در حالی که منطقیان و لاهوتی هیچ‌گاه نتوانستند از سد موحد عبور کنند، اما عدل هاشمی‌پور توانست در رقابت‌های انتخاباتی برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی سید محمد موحد را شکست دهد و وارد مجلس شود. بنابراین هاشمی هشت سال پیش موحد را شکست داده و مقایسه هاشمی با منطقیان لاهوتی توجیه منطقی ندارد.  

اما مهم‌تر از همه شرایط موحد آنقدر نابسامان است که امکان عدم حضور او در اسفندماه بسیار بیشتر از حضورش است. عملکرد ضعیف او، گروه اطرافیانش را تا حد زیادی از هم پاشیده است و انگار دیگر نایی برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی ندارند.  

نویسنده یادداشت افتونیوز، مدعی همپوشانی آرای بزرگواری و هاشمی شده بود، در صورتی که بزرگواری به عنوان یک نیروی جریانی و اصولگرا در گذشته پا به عرصه‌های سیاسی گذاشته بود. اما سردار هاشمی در قالب یک نیروی عمرانی_اجرایی به مردم شناسانده شد. از جهت دیگر، با وجود اینکه حرمت، احترام و روابط حسنه بین این دو برقرار بوده، اما آرای آن‌ها از منظر قومی و طایفه‌ای نیز هم‌ارز نیست. البته تاکنون نیز شواهدی دال بر حضور بزرگواری در انتخابات آینده نیست و وی رسما اعلام موضع نکرده است.

گفتنی است بسیاری از پروژه‌هایی که جز دغدغه‌های اصلی نماینده اسبق بود در دوره چهارساله سردار هاشمی، مصرانه پیگیری شد و همواره تلاش بر این بود میراثی که از طرف بزرگواری برجای مانده اما ناتمام بود را تکمیل کند.

در واقع، دوگانگی در میان هاشمی و بزرگواری وجود ندارد و بی‌شک این دو همراه و همدل هستند. اما مشخص نیست رسانه افتونیوز با چه هدفی قصد دوگانه‌سازی بین این دو یار دیرینه دارد.

در حال حاضر، بخشی از طرفداران بزرگواری و هاشمی در کنار هم هستند بخش اعظمی از جریانی که عامل و بانی حضور بزرگواری بود، در این دوره حامی و هم‌اندیش سردار هاشمی است.  

به طور کلی می‌توان گفت از یک طرف، موحد با توجه به کارنامه ناموفق ۲۴ ساله‌اش، احتمالاً در عرصه انتخابات کهگیلویه بزرگ در اسفند ۱۴۰۲حضور ندارد و گروه محلی و قبیله‌ای او، به دنبال معرفی فرد جدیدی برای ورود به انتخابات هستند.

اکثریت رجال سیاسی و فعالان انتخاباتی کهگیلویه نیز با سردار هاشمی‌پور به تفاهم و همگرایی رسیده‌اند و هاشمی‌پور شرایط امیدارکننده‌ای دارد.

مهندس هاشمی با ظرفیت بالای فراجناحی‌اش، قدرت جذب اندیشه‌های سیاسی مختلف را دارد و همین گرایش مردمی، عامل قوت و رشد کم‌سابقه در بین افکار عمومی شده است.

عملکرد هاشمی تنها به دوره حضورش در مجلس محدود نمی‌شود؛ او پیش از آن‌که به مجلس برود، در سازندگی پایه‌های تمدن نوین اسلامی و ایرانی آباد و آزاد، نقش برجسته‌ای داشته است. نقش سردار هاشمی در مدیریت طرح‌های کلان و بزرگ کشور نیز از او شخصیتی توسعه‌محور و اهل تخصص ساخته است.

روشن است که کشور ایران و استان محروم کهگیلویه و بویراحمد با شعارهای توخالی انتخاباتی ساخته نمی‌شود. این استان به افرادی همچون سردار هاشمی نیاز دارد که رویکرد سازندگی و توسعه‌محور داشته باشند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 4 نظر

  • 1 اسماعیل 1402/3/26 4:3:22

    دروغ با احمدی‌نژاد در این مملکت جوانه زد و با هاشمی ریشه درست کرد خخخخخخخخ

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1402/3/25 18:21:2

    مردم کهگیلویه بزرگ هشیارتر شده و فریب وعده های توخالی را نمی خورند. موحد مردم را بدبخت کرد سه ساله خبری ازش نبود امسال شروع به تبلیغ کرد و میخواهد مردم رو گول بزند آره جمع کند و تا سه سال دیگر خبری ازش نیست .جوانان میانسالان و پیران وعده و وعید تا کی بسه دیگه موحد نیا موحد برو موحد دست بردار

    پاسخ
  • 3 حسن 1402/3/25 17:41:45

    این متن چرندیاتی بیش نیست یکم عاقلانه قلم بزنید و همین متنهای آبکی بدون تحلیل باعث خطاهای سیاسیون می شود . بیایید در بین مردم و حرفهای آنها را بشنوید بعد متنتان را تنظیم کنید .

    پاسخ
  • 4 چرامی 1402/3/25 17:38:7

    به امید خدا مردم فهیم این بار نه بزرگ به موحد که جز کارهای شخصی هیچ عابدی برای کهگیلویه بزرگ نداشته، خواهند داد هاشمی پور مرد عمل و عمل گرایی

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها