یادداشت
گفتگو و گزارش

نشست حسن روحانی با استانداران سابق و ماجرای لیست واحد برای مجلس /سید موسی خادمی کاندیدای انتخابات در کهگیلویه؟!

با توجه به احتمال قوت گرفتن لیست انتخاباتی واحد توسط حسن روحانی که گفته می‌شود این لیست با محوریت استانداران دولت وی بسته می شود محتمل است خادمی کاندیدای انتخابات در شهرستان کهگیلویه شود.

نشست حسن روحانی با استانداران سابق و ماجرای لیست واحد برای مجلس /سید موسی خادمی کاندیدای انتخابات در کهگیلویه؟!

اَفتونیوز| در حالی که قرار است انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۱۱اسفندماه سال۱۴۰۲ برگزار شود،

گمانه‌زنی‌هایی از احتمال نامزدی حسن روحانی برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس به گوش می‌رسد، گویا وی به دنبال این است همچنان چهره سیاسی خود را حفظ کند.

روحانی چند صباحی است جلسات انتخاباتی خود را از  پیش آغاز کرده است و حتی گفته می‌شود این  جلسات به صورت هفتگی برگزار می شود، به نظر می‌رسد  با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته؛ حضور و نقش‌آفرینی وی در انتخابات مجلس شورای اسلامی قطعی است. برخی نزدیکان وی، گفته‌اند که باید برنامه‌ای منظم برای ارائه یک لیست واحد انتخاباتی با محوریت و حمایت آقای روحانی تدارک دیده شود.

اما در جدید ترین رویداد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق ایران روز سه‌شنبه ۲۳ خرداد با جمعی از استانداران دولت‌های یازدهم و دوازدهم دیدار کرد.

نکته قابل توجه در این دیدار حضور سید موسی خادمی استاندار اسبق استان کهگیلویه و بویراحمد و لرستان بود‌.

با توجه به احتمال  قوت گرفتن  لیست انتخاباتی واحد توسط حسن روحانی که گفته می‌شود این لیست با محوریت استانداران دولت وی بسته می شود محتمل است خادمی کاندیدای انتخابات در شهرستان کهگیلویه شود.

البته برخی از نزدیکان خادمی معتقدند وی وارد صحنه انتخابات نخواهد شد چرا که او سال‌های متمادی دور از فضای استان زیست کرده و ارتباط نزدیکی با بدنه مردمی و کف جامعه ندارد.

در هر صورت بحث کاندیداتوری استاندار اسبق دولت تدبیر و امید منوط به مجموعه شرایط مختلف ملی و منطقه ای است، باید دید اعتدال گرایان و اصلاح طلبان عزم جدی  برای حضور در انتخابات دارند یا نه؟ اگر اراده ای مبنی بر حضور باشد آیا بدنه اجتماعی حامی اصلاح طلبان باز پای صندوق های رای خواهند آمد یا نه ؟ دستگاه های حاکمیتی مانند شورای نگهبان چه برخوردی با لیست واحد حسن روحانی خواهند داشت؟ و در نهایت در سطوح محلی و منطقه ای سید موسی خادمی می‌تواند در میان رقبای قدری همچون هاشمی، موحد و هم‌طایفه‌ای اش بزرگواری … امکان بازیگردانی و اجماع سازی خواهد داشت؟ برای پاسخگویی به سوالات بالا باید منتظر ماه‌های منتهی به انتخابات بود تا ببینیم بحث کاندیداتوری استاندار سابق تا چه اندازه جدی است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 ناشناس 1402/3/26 2:30:45

    ای خاک بر سر روحانی،که مملکت و اتیش زد

    پاسخ
  • 2 صابر محمودی نیا 1402/3/25 23:7:35

    خادمی آدم عاقلی هست ... زندگی خودش را تباه نمیکند ... هرچه برای مردم زحمت بکشی اکثرا ناسپاسی میکنند ... قدر شناس نیستند مردم منطقه ... ی رای میدن انتظار دارند نماینده تمام مشکلات خانوادشان را برطرف کند ...

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها