یادداشت
گفتگو و گزارش

اولویت واگذاری حواله‌های کمباین و تراکتور

اولویت واگذاری حواله‌های کمباین و تراکتور در کهگیلویه

اولویت واگذاری حواله‌های کمباین و تراکتور

دلیل افزایش قیمت مرغ حذف ارز ترجیحی است 

به گزارش افتونیوز؛مدیر جهادکشاورزی کهگیلویه گفت: با محرومیت زدایی جهاد به مرز پختگی رسید و در حالی که جامعه هدف ما قبلاً فقط روستایی، عشایری و دامدار بود، اما جامعه شهری هم افزوده شده که باید تعادل هم تولید کننده و هم مصرف کننده را حفظ کند.

وی با اشاره به گله مندی رسانه‌ها از بازار و کالاهای اساسی در بحث قیمت، توزیع و فراوانی مرغ تصریح کرد: ۷۰ درصد قیمت تمام شده، غذای مرغ خارج از کشور وارد می‌شود.

روزیان یکی دیگر از دلایل افزایش مرغ را حذف ارز ترجیحی عنوان کرد.

روریان با اشاره به نانوایی‌های شهرستان افزود: همه جامعه مصرف کننده نان هستند و از حساسیت‌های بالایی برخوردار است که با راه اندازی سیستم هوشمند سازی جلوی یکسری از تخلفات گرفته شد و سهمیه برخی از نانوایی‌ها کم یا کنسل شده است.

وی علت قطع سهمیه را تخلف عنوان کرد و گفت: بصورت هوشمند تراکنش‌ها بررسی می‌شود که ممکن است در این بین کم فروشی یا خودداری از فروش باعث شده که در پایتخت این سهمیه‌ها دچار تغییر شوند.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه اعتبار تخصیصی به پروژه‌ها و زیر پروژه‌های شهرستان را حدود ۲۲ میلیارد تومان با ۲۵ پروژه در سطح شهرستان عنوان کرد.

روزیان پروژه سد کوهبرد را یکی از پروژه‌های مهم جهاد نام برد و خاطر نشان کرد: به زودی مناقصه خرید پمپاژ آب در شهرستان انجام خواهد شد و با پرداخت ۸۵ درصد یعنی معادل ۴۵ میلیون تومان وام بلا عوض برای هر هکتار به کشاورزان دارای پروانه آب پرداخت و سیستم آبیاری تحت فشار را برای مزارع خود انجام می‌دهند.

روزیان با بیان اینکه اعتبارات استانی جوابگوی پروژه پمپاژ دره خواجه نیست، ابراز امیدواری کرد: در طی سفر ریاست جمهوری با تأمین اعتبار ۷۰۰ میلیاردی این پروژه به سرانجام برسد

وی همچنین از توزیع یک هزار و ۸۳۴ تن کالای اساسی غذایی در سایر بخش‌های کهگیلویه به میزان جمعیت خبر داد.

روزیان با بیان اینکه رکورد تولید و خرید و گندم در شهرستان کهگیلویه شکسته شد، افزود: میزان برداشت گندم در سال‌های قبل ۲۷ هزار تن بوده که تاکنون با گندم بذری و سیلویی ۳۲ هزار تن خرید انجام شده است.

وی با اشاره به رشد ۳۰۰ درصدی خرید و تولید گندم خاطر نشان کرد: امسال علاوه بر رکورد در تولید، برداشت گندم و سطح زیر کشت از لحاظ ورود ۱۲۱ کمباین مهاجر در حوزه کمیزاسیون و نظارت بر مکان‌های تنش زا و مستعد آتش سوزی در شهرستان نیز ساماندهی شد.

روزیان همچنین از توزیع کود شیمیایی، مبارزه بیولوژیک با آفات وکشت ۷۰ هکتار گیاهان دارویی مختلف در مناطق سردسیری و ده هکتار گلرنگ در بخش مرکزی کهگیلویه خبر داد.

روزیان خاطر نشان کرد: جهاد کشاورزی کهگیلویه در حال اجرای ماده ۵۴ بوده و رفع تداخلات اراضی با ۱۷۵ پلاک بیشترین را در سطح استان برای نقشه برداری و جانمایی انجام خواهد داد.

وی با اشاره به طرح کاداستری امور اراضی، بیان کرد: در نقشه برداری طرح کاداستر ۸۸۲ پرونده به میزان یکهزار و ۶۶۸ هکتار تحویل اداره ثبت و صدور سند تک برگ برای کشاورزان شده است.

روزیان میزان تولید گوشت قرمز در سال را سه هزار و ۱٠٠ تن و مرغ را ۲ هزار و ۹۵٠ تن در شهرستان عنوان کرد.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه از در مدار تولید قرار گرفتن طرح‌های دامپروری و مرغداری راکد شهرستان خبر داد.

وی با بیان اینکه بحث الگوی کشت از عهده‌ی جهاد کشاورزی به تنهایی خارج است، خاطر نشان کرد: دو طرح عمده ی کشت قراردادی اراضی آبی و جهش تولید دیمزارها در اراضی دیمی کهگیلویه در سطح استان اول است.

وی شاخص‌های واگذاری حواله‌های کمباین و تراکتور را اولویت، داشتن زمین و خانواده‌های شهدای دارای زمین عنوان کرد و افزود :۷۰۰ نفر برای دریافت تراکتور ثبت نام کرده بودند که سهمیه شهرستان تنها ۱۰ حواله بود.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 ناشناس 1402/3/27 0:48:54

    ده نفر🤭🥴

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها