یادداشت
گفتگو و گزارش

دردسرهای دو نرخی شدن کرایه تاکسی ها در گچساران

با کمی پرسش از شهروندان متوجه می شویم که فاصله ی نرخنامه اعلامی توسط شهرداری و مبلغ دریافت شده توسط رانندگان بسیار زیاد است و حتی در بعضی خطوط تاکسی درون شهری، از هفته های قبل به صورت خودجوش نرخ تاکسی توسط رانندگان نرخ های بالاتری گفته شد .‌

دردسرهای دو نرخی شدن کرایه تاکسی ها در گچساران

اَفتونیوز| سازمان مدیریت و حمل و نقل شهری از جمله ارگان های زیر مجموعه شهرداری هر شهر است که ساماندهی خطوط تاکسی درون شهری از جمله خدمات این ارگان می باشد.

سازمان خدمات و مدیریت حمل و نقل شهرداری دوگنبدان طی چند روز گذشته  نرخنامه ای مصوب برای تاکسی های شهری شهر دوگنبدان و کرایه های دربستی، آژانس و تاکسی های بی سیم درون شهری گچساران مصوب و با اطلاعیه ای این نرخنامه را به مردم اعلام کرده است.

اما با کمی پرسش از شهروندان متوجه می شویم که فاصله ی نرخنامه اعلامی توسط شهرداری و مبلغ دریافت شده توسط رانندگان بسیار زیاد است و حتی در بعضی خطوط تاکسی درون شهری، از هفته های قبل به صورت خودجوش نرخ تاکسی توسط رانندگان نرخ های بالاتری گفته شد، 

باید توجه داشت، مسولیت تاکسیرانی  صرفا  به ابلاغ نرخنامه خلاصه نمی شود  و باید نظارت مستمر جهت اجرای دقیق مصوبه در شهر وجود داشته باشد.

از طرف دیگر، در بعضی مناطق، عنوان ایستگاه آخر تنها روی کاغذ است و رانندگان تاکسی چنین چیزی را رعایت نمی کنند و از رفتن به ایستگاه آخر خودداری می کنند، اگر قرار بر نرفتن رانندگان تاکسی تا آخرین ایستگاه هست چرا روی کاغذ نوشته شده است؟ چرا نظارتی برای اجرای دقیق وجود ندارد؟

بی نظمی، کمبود تاکسی در بعضی خطوط نیز سبب اعتراض شهروندان و گرایش به استفاده از ماشین های شخصی شده و در نتیجه افزایش ترافیک مرکز شهر شده است و اتوبوس های درون شهری شهرداری دوگنبدان هم در اختیار نهادهای دیگر قرار گرفته اند.

یکی از شهروندان در اعتراض به وضعیت موجود گفت : راننده تاکسی یک ماه است کرایه ۴۰۰۰ تومان  از من دریافت می کند!  وقتی اعتراض می کنم می گوید تاکسیرانی در جریان این نرخ هست اگر دوست ندارید سوار نشید ما اجبار نکردیم!

شهروند دیگری می گوید: باید زمان زیادی منتظر تاکسی  باشیم تا بتوانیم به مرکز شهر برویم و یا از مرکز شهر به سمت خانه بازگردیم نرخ دربستی هم بسیار زیاد است و شرایط دشواری برای رفت و آمد داریم.

در هر صورت سیاست یک بام و دو هوای تاکسیرانی در شهر گچساران می بایست پایان یابد و فاصله میان نرخ واقعی و نرخ روی کاغذ کاهش پیدا کند تا هم رانندگان و شهروندان تکلیف خود را بدانند و در نهایت نظارت دقیقی بر اجرای نرخنامه اعمال شود.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 امید 1402/3/30 11:48:38

    تو گچساران هیچ قانونی نیست وگرنه باید اتوبوس باشه تا شهروند حق انتخاب داشته باشه که سوار اتوبوس بشه یا تاکسی وقتی هر اداره ای از جمله همین شهرداری با رابطه نیرو جذب میکنن و افراد ضعیف رو میزارن مسؤل حمل و نقل معلومه که اینجوری میشه که راننده هر قیمتی دلش بخواد مطالبه میکنه

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها