یادداشت
گفتگو و گزارش

راه‌اندازی کارخانه قند یاسوج در سفر رئیس جمهور

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: کارخانه قند یاسوج در سفر دور دوم رئیس جمهور به استان راه اندازی می‌شود.

راه‌اندازی کارخانه قند یاسوج در سفر رئیس جمهور

اَفتونیوز| سید علی احمدزاده در بازدید دستیار ویژه رئیس جمهور از کارخانه قند با اشاره به اینکه این کارخانه سنبل پیشرفت، ترقی و نماد صنعت این استان که به فروش رفته بود، اظهار داشت: با حضور آیت الله ‌رئیسی در ریاست قوه قضائیه شرایط پیمان و قرارداد کارخانه و وضعیت بیکاری کارگران بررسی شد و آیت الله رئیسی دستور داد، قرارداد مورد بررسی قضایی قرار گیرد.

وی افزود: با بررسی همه جوانب کارخانه تصمیم بر پلمب کارخانه شد و در مقطع کوتاهی نیروهای دادگستری این پرونده ها را مورد رسیدگی قرار دادند و متوجه شدند که حقوق کارگران رعایت نشده است.

احمدزاده بیان کرد: با ورود دادگستری فروش کارخانه باطل شد و اینکه آیا امکان دارد این پروژه به چرخه تولید بازگردد مورد بررسی قرار گرفت و در سفر اول دولت به استان دستور داده شد که کارخانه به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) واگذار شود.

وی ادامه داد: شرط واگذاری کارخانه قند به ستاد اجرایی اختصاص 400 میلیارد تومان برای بازسازی کارخانه بود که همه این روال طی شد اما نکته امیدوار کننده استفاده از ظرفیت کارگران کارخانه برای کمک به احیاء آن بود که با نظر رئیس ستاد اجرایی خود این افراد وارد شدند و شروع به احیاء کارخانه کردند.

احمدزاده خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همت کارگران و پای کار بودن ستاد اجرایی حضرت امام(ره) کارخانه قند یاسوج که شرایط پیچیده ای داشت احیاء و در سفر آینده دولت سیزدهم به استان افتتاح و وارد چرخه تولید می شود.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با راه اندازی کارخانه کام کارگران و خانواده آنها شیرین و امید به زندگی آنها باز می گردد، ضمن اینکه کارگران بیشتری به کار گرفته می شود.

احمدزاده با اشاره به اینکه تعطیلی کارخانه قند حادثه تلخی برای استان بود، تصریح کرد: امیدواریم شاهد تعطیلی هیچ کارخانه و واحد صنعتی و تولیدی در سطح استان و این کشور نباشیم.

وی با اشاره به اینکه به زودی صدای تولید و فعالیت در کارخانه قند به گوش مردم می رسد، افزود: این واحد با هزار تن خوراک روزانه چغندر، ظرفیت تولید 150 تن شکر دارد و 450 تن شکر قرمز را نیز تسویه کند



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها