یادداشت
گفتگو و گزارش

اقدام تعجب برانگیز مرغداران کهگیلویه و بویراحمد برای افزایش قیمت

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: مرغداری‌ها با هدف تشدید فشارها برای افزایش قیمت، برخی مواقع در تولید و توزیع این محصوب اختلال ایجاد می‌کنند.

اقدام تعجب برانگیز مرغداران کهگیلویه و بویراحمد برای افزایش قیمت

اَفتونیوز| رضا بهنام پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: مرغداران، کشتارگاه‌ها و عاملان توزیع مرغ گرم استانی برخی مواقع با هدف تشدید فشارها برای افزایش قیمت، در تولید و توزیع این محصول اختلال ایجاد می‌کنند که البته با مقاومت سازمان جهاد کشاورزی روبه‌رو می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل کمبود و گرانی مرغ در یاسوج و دیگرهای مناطق استان چیست؟، عنوان کرد: واقعیت امر دلیل کمبود مرغ در بازار در برخی مواقع، کمبود مرغ زنده است زیرا مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها و عاملان توزیع در نظام تامین و توزیع بازار خلل ایجاد می‌کنند که از این طریق قیمت را افزایش دهند.

بهنام پور با تاکید بر اینکه جهاد کشاورزی در این مواقع مقاومت می‌کند که عرضه در بازار از قیمت متعارف بالاتر نرود و متناسب و حتی کمتر از استان‌های همجوار باشد، افزود: ابراز کرد: در چند روز گذشته در بازار با کمبود مرغ کشتار روز روبه‌رو بودیم که دلیل آن توقف کار برخی عوامل دخیل در تولید تا عرضه مرغ گرم بوده است.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: قیمت جوجه یک روز در ستاد تنظیم بازار 15 هزار و 500 تومان تا 16 هزار و 500 تومان مصوب شده که در صورت اجرای این مصوبه قیمت مرغ گرم به روال عادی یعنی 73 هزار تومان بر می‌گردد.

بهنام‌پور خاطرنشان کرد: در شرایط عادی بخشی از مرغ مورد نیاز از خارج استان تامین می‌شود و جوجه نیز در استان تولید نداریم و البته قیمت مثل شیراز بوده و برخی مواقع پایین‌تر است و البته برنامه باید در سطح کشوری اعلام شود.

وی با اشاره به فعالیت 150 مرغداری گوشتی در کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: نیاز این استان در سال 21 هزار تن بوده که اگر مرغ تولیدی تماما در استان مصرف شود تنها پاسخگوی 67 درصد نیاز است.

بهنام‌پور با اشاره به اینکه سال گذشته 14 هزار تن مرغ گوشتی در استان تولید داشتیم، ادامه داد: نوسانات افزایشی شدید قیمت نهاده‌های تولید، کمبود وگرانی جوجه یکروزه، کمبود و نبود تسهیلات بانکی بخصوص نقدینگی، نیازبه نقدینگی بیشتر و افزایش ریسک تولید، تاخیر زیاد در بارگیری و ارسال نهاده ذرت و سویا از بنادر، افزایش کرایه حمل جوجه وسایر نهاده‌ها از حمله مهمترین مشکلات مرغداران است.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها