یادداشت
گفتگو و گزارش

مرادی دبیر کمیته سیاسی انتخابات کشور در نشست با رسانه ها؛


اگر فرمانداران ذره ای سوگیری داشته باشند رسیدگی خواهیم کرد/ روی سلامت انتخابات حساس هستیم/ لازم باشد شب انتخابات افراد را جا به جا می کنیم

نشست خبری عبدالله مرادی مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور، اسلامی دبیر ستاد انتخابات کشور و هاشمی معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

اگر فرمانداران ذره ای سوگیری داشته باشند رسیدگی خواهیم کرد/ روی سلامت انتخابات حساس هستیم/ لازم باشد شب انتخابات افراد را جا به جا می کنیم

اَفتونیوز| عبدالله مرادی مدیرکل سیاسی وزارت کشور در نشست خبری با رسانه ها   در خصوص راهبرد انتخابات در استان های قومی اطهار داشت، وزارت کشور به این  جمع بندی رسیده است، انتخابات امری مشارکتی است و از بالا به پایین مدیریت پذیر نیست و  ما باید شرایط بومی، محلی و قومی لحاظ کنیم.انتخابات فرصتی برای مشارکت اجتماعی است و باید فراتر از زمان انتخابات  به آن نگاه کنیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد، ما باید به موضوع حلقه های میانی توجه ویژه داشته باشیم و این حلقه های میانی در جغرافیای مختلف متفاوت اند.

وی در ادامه افزود، در مساله سلامت کوچکترین تردیدی برای ما  غیر قابل پذیرش است و این امر را در در چند قالب دنبال می کنیم و اگر فرمانداران ذره ای شائبه گرایش و سوگیری نداشته باشند رسیدگی خواهیم کرد.

وی اضافه کرد، بخاطر حساسیت این موضوع حتی شب انتخابات ما فرد را جا به جا خواهیم کرد.

وی تشریح کرد، ما مخالف مناظره شخصیت ها و افراد هستیم بلکه به دنبال گفت و گو و مناظره جریان های سیاسی و احزاب هستیم.

او در پایان گفت، نقش رسانه ها در فرایند انتخابات  مهم است و چشم بیدار جامعه هستند و می‌توانند به سه بعد مشارکت، امنیت و سلامت انتخابات کمک کنند.

 



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 5 نظر

  • 1 ناشناس 1402/3/30 23:8:22

    سلام ودرود مگر می‌شود فرمانداران وبخشدارن از اقوام درجه یک نماینده باشند انتخابات سالمی برگذار بشه فقط کافی هست در موقع انتخابات به لیست های که مسعولیت صندوق ها هستند توجه کنید همچی مشخص خواهد شد اگر واقعا قصد انتخاباتی آزاد وسالم دارند موقع انتخابات فرمانداران جابجا بشن صندوق‌های سیار زیر نظر خارج از استان اداره بشن تا به عمق فاجعه پی ببرید... متاسفانه این رویه نابجای حمایت های ناحق مردم را دلسرد کرده چون احساس می‌کنند که تاثیری در سرنوشت خودشان ندارند 😔😔

    پاسخ
  • 2 ناشناس 1402/3/30 17:21:14

    در عجبم از این فرمایش اقای مدیرکل ! انتصابات همه اش طایفه ای بوده حالا رقابت و مناظره حزبی انجام گیرد؟!!! مگر شما فضایی برای رقابت حزبی و سیاسی گذاشتید؟ آن روز که دلسوزان نظام فریاد می زدند که این انتصاب های فامیلی و طایفه ای را تمام کنید،آقای استاندار هم ولایتی چنان مغرور و بی تجربه بود که فقط سراپا گوش برای اجرای اوامر نمایندگان در انتصابات فامیلی و طایفه گرایی بود،مگر می شود در استانی مثل کهگیلویه و بویراحمد دیگر حرف از حزب و جناح سیاسی زد؟ و شک نکنید نتیجه ی آن هم دگم بازی را این استاندار ضعیف به چشم خود در این استان خواهد دید.

    پاسخ
  • 3 ناشناس 1402/3/30 17:14:16

    آن روز که مردم فریاد می زدند دولت اجازه ندهد نمایندگان در انتصابات دخالت نکنند،حالا نتیجه اش این می شود که در انتخابات هم دخالت کنند و نگذارند معیارها ی رهبری برای یک انتخابات سالم و مشارکتی به وقوع پیوندد.

    پاسخ
  • 4 ناشناس 1402/3/30 17:11:49

    انتصابات که همه اش در استان ما و در سه حوزه ی انتخابیه ویژه در بویراحمد،دنا و مارگون قومگرایی و فامیل سالاری بوده؛حالا مدیرکل محترم سیاسی وزارت کشور ممکنه بفرمایند چگونه می خواهند انتخابات توسط چه کسانی و با چه معیارهایی می خواهد برگزار شود که فرمانداران و بخشداران سوگیری قومیتی و جانبدارانه نداشته باشند؟!

    پاسخ
    • 4 - 1 ناشناس پاسخ به : 1402/3/30 23:13:47

      درود این صحبت‌ها شعاری بیش نیست این فرمانداران وبخشدارن هستند که انتخابات را تعیین می‌کنند... و وقتی کاندیدها اعتراض دارند مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.. وچینش نیروهای صندوق ها هم نا عادلانه هست.. وحتی در جاهای که رای آنها متعلق به طیف نماینده هست تعرفه های زیادی میبرند که کارهای غیره انسانی وغیره قانونی خود را انجام بدن و در باقی جاها حتی تعرفه کم دارند. اگر واقعا قصد انتخاباتی سالم دارند فقط برای یکبار انتخابات را زیر نیروهای غیره بومی برگذار کنند یا بصورت الکترونیکی باشه

سایر اخبار
برگزدیدها