یادداشت
گفتگو و گزارش

اختصاصی اَفتونیوز


رد پای صاحب نفوذان در جذب اساتید دانشگاه یاسوج/ یک مدیرکل و همسر یکی از رؤسای قبلی استخدام می شوند؟

از آنجایی که استقلال دانشگاه ها در جذب اساتید همواره مورد تاکید مقامات بالادستی بوده اما تاریخچه دانشگاه یاسوج نشان می‌دهد دست های پر قدرت برخی سیاسیون و نمایندگان توانسته تعدادی از اساتید فاقد صلاحیت علمی و پژوهشی را به دانشگاه ها تحمیل کند.

رد پای صاحب نفوذان در جذب اساتید دانشگاه یاسوج/ یک مدیرکل و همسر یکی از رؤسای قبلی استخدام می شوند؟

اَفتونیوز| یکی از آسیب هایی که در سال‌های اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد رواج یافته  بحث جذب رابطه ای اعضای هیات علمی دانشگاه هاست.

از آنجایی که استقلال دانشگاه ها در جذب اساتید همواره مورد تاکید مقامات بالادستی بوده اما تاریخچه دانشگاه یاسوج نشان می‌دهد دست های پر قدرت برخی سیاسیون و نمایندگان توانسته تعدادی از اساتید فاقد صلاحیت علمی و پژوهشی را به دانشگاه ها تحمیل کند.

دانشگاه یاسوج بعنوان دانشگاه مادر استان همواره با این چالش مواجه بوده به گونه ای بحث بورسیه های غیرقانونی در دولت احمدی نژاد همچنان نقل محافل است.

لازم به ذکر است، در سال‌های اخیر تخلفات بسیاری در روند جذب اعضای هیات‌علمی در دانشگا‌هی ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده است و «کمیسیون آموزش و اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به بخشی از این پرونده‌ها و تخلفات ورود پیدا کرده است. همچنین تعداد بی‌شماری پرونده باز در اصل ۹۰ وجود دارد و در حال رسیدگی است.»

اخیرا بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج در نشست با رسانه عنوان کرده تا پایان امسال اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج از ۲۶۰ نفر به ۳۰۰ نفر خواهد رسید.

با توجه به تجربه های سال های اخیر این در بحث جذب اعضای هئیت علمی نیاز است سازمان بازرسی به بحث جذب استاد در این دانشگاه ورود پیدا کند.

بر اساس اطلاعات رسیده به این پایگاه خبری،  همسر یکی از رؤسای قبلی دانشگاه که علاوه بر اینکه  رزومه علمی کافی ندارد همچنین از شرایط سنی مناسب برخوردار نیست در مراحل پایانی جذب قرار دارد،   همچنین  گفته می شود  مدیرکل یکی از دستگاه های فرهنگی استان در دانشگاه  یاسوج به دنبال عضویت  هیأت علمی دانشگاه می باشند که ظاهرا گروه مربوطه نیازی به جذب استاد جدید ندارد و ظرفیت تکمیل است!

شنیده می شود، برای  یکی دیگر از گروه های آموزشی نیز با وجود عدم درخواست برای جذب استاد  در فراخوان سال جاری  تقاضای نیروی جدید شده است و اخیرا نیز مصاحبه ها برای جذب انجام پذیرفته است.

جمیع موارد بالا و احتمالا نمونه های شائبه برانگیز دیگری که بر ما پوشیده است نشان می‌دهد که دستگاه های نظارتی و بازرسی می بایست در بحث جذب اعضای هیات علمی دانشگاه یاسوج را با وسواس بیشتری دنبال کنند.

لازم به ذکر است، رسانه ها در یک سال اخیر نقد های متعددی را نسبت به دخالت افراد غیردانشگاهی(سیاسی)

در امورات دانشگاه مطرح کرده اند و بعید است این افراد صاحب نفوذ در مهلت جذب اعضای هیات علمی بیکار نشسته باشند.

حق پاسخگویی برای دانشگاه یاسوج محفوظ است و این رسانه آماده انتشار جوابیه و توضیحات مسولان زیربط می باشد.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 7 نظر

  • 1 عادل 1402/4/4 10:51:43

    کلمه حرام زاده بدترین کلمه و دشنام است همین کلمه نشان دهنده این است که بورسیه ها به حق نبوده و این فرد هم یکی از انها است. همه میدانند این کلمه از دهان جه کسی بیرون امده بورسیه های با متانت را هم بدنام کرد

    پاسخ
  • 2 دانشجوی ارشد 1402/4/1 15:0:7

    گل بود به سبزه نیز آراسته شد. در داستان بورسیه های غیرقانونی و رانتی سه هزارنفری دولت احمدی نژاد، دانشگاه یاسوج در بکارگیری آنها رتبه اول کشور را کسب کرد. دولت همان دولت است و دانشگاه همان دانشگاه. می گویند بیشتر همان بورسیه های غیرقانونی الان مدیران دانشگاه یاسوج شده اند. پس گناهی ندارند باید برای دوستان جامانده کاری بکنند.

    پاسخ
  • 3 بورسیه مردی از مردان بزرگ و ماندگار ایران دکتر احمدی نژاد 1402/4/1 14:58:25

    آن حرام زاده ای که گفته بورسیه غیر قانونی کیه اسمش را مطرح کنید. نشریه شما ندانسته تحقیق نکرده یا از قصد تخریب این مطلب را درج کرده آیا موقع بورسیه کردن ۶۰ نفر در زمان دکتر عسکریان در دانشگاه یاسوج کسی اعتراض کرد؟ ملاک شما از قانون اینست که فردی که خودش ارشد و دکتری رانتی داشته و سرپرست دانشگاه شده بود در حالیکه اخلاق و ادب معلمی نداشت تعیین کننده قانون هنگام مصاحبه جذب هیات علمی باشد؟

    پاسخ
  • 4 علی 1402/4/1 10:22:9

    دانشگاه یاسوج موارد زیادی از این دست هست.. کرمی نابود کرد دانشگاه را

    پاسخ
    • 4 - 1 ناشناس پاسخ به : علی 1402/4/2 14:48:51

      هرکس رییس دانشگاه شود یک عده دیگر دنبالش خراب کاری می کنند. دوره رمضانی دوره رحیمی دوره عریان دوره ارژنگ همینطور بوده. البته از انصاف نگذریم تخلفات دوره رحیمی بیشتر از مجموع تخلفات تمامی دوران دانشگاه بوده است

  • 5 ناشناس 1402/3/31 23:49:45

    دکتر کرمی مقتدر و قوی.

    پاسخ
  • 6 ناشناس 1402/3/31 22:16:29

    اسمش را بنویس یک یک دیگه چیه؟!! این هم شد خبر!!!!

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها