یادداشت
گفتگو و گزارش

چشم امید دولت روی میدان گازی مختار یاسوج

شرکت ملی نفت ایران با هدف پیشگیری از مشکل ناترازی گاز در زمستان اقدام به انجام فعالیت های توسعه و ذخیره سازی گاز در میدان مختار واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد گرفته است.

چشم امید دولت روی میدان گازی مختار یاسوج

اَفتونیوز| مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران در این باره گفت: به زودی فعالیت های توسعه و ذخیره سازی گاز در میدان مختار واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد، آغاز می شود.

احمد رجبی افزود: به منظور رفع مشکل ناترازی گاز کشور و در راستای عمل به شیوه نامه ابلاغی وزیر نفت در خصوص ذخیره سازی گاز، عملیات لرزه نگاری میدان مختار به عنوان یکی از میدان های کاندید ذخیره سازی گاز به زودی آغاز می شود.

وی میدان های ریگ، شوروم و درود را از دیگر کاندیدهای ذخیره سازی گاز اعلام کرد و گفت: انجام عملیات لرزه نگاری در میدان مختار، ریگ، شوروم و دورود با مبلغ ۱۴.۵ میلیون یورو و ۵۰۰ میلیارد تومان اخیرا در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران تصویب و شروع به کار پیمانکار منتخب از سوی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ابلاغ شده است.

به گفته رجبی، بر اساس شیوه نامه ابلاغی، انجام تمامی عملیات توصیفی، اکتشافی/ تکمیلی، مطالعات بالادستی، توسعه، تخلیه و ذخیره سازی گاز در میدان های هیدروکربوری کشور به شرکت ملی نفت ایران واگذار شده است.

به گزارش NIOC، میدان گازی مختار در ۱۰ کیلومتری شهر یاسوج قرار دارد و یکی از ظرفیت های مهم اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد است که در دولت سیزدهم تعیین تکلیف و پیمانکار آن انتخاب شده است.

گفته می شود که گاز ذخیره شده در این میدان گازی می تواند گاز طبیعی مورد نیاز استان های فارس، کهگیلویه وب ویراحمد و بخشی از استان های همجوار را تامین کند.



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها