یادداشت
گفتگو و گزارش

پاسخ اَفتونیوز به جوابیه دانشگاه فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد

روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در پاسخ به مطلب منتشره در پایگاه خبری افتونیوز با عنوان « دانشگاه فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد ، دبیرستان یا پادگان ؟» جوابیه ای صادر نموده که لازم آمد درباره مطالب اظهار شده در بیانیه ، توضیحاتی داده شود

پاسخ اَفتونیوز به جوابیه دانشگاه فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد

اَفتونیوز| روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در پاسخ به مطلب منتشره در پایگاه خبری افتونیوز با عنوان « دانشگاه فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد ، دبیرستان یا پادگان ؟» جوابیه ای صادر نموده که لازم آمد درباره مطالب اظهار شده در بیانیه ، توضیحاتی داده شود :

در ابتدای امر باید گفته شود، رسانه اَفتونیوز  از زمان  شروع به فعالیت خود همواره سعی کرده مسائل  دانشگاه های استان  را با نگاهی آسیب شناسانه مورد بررسی قرار دهد.

علیرغم آنچه در بیانیه آمده است، سایت خبری، تحلیلی اَفتونیوز به هیچ عنوان « قصد زیر سوال بردن اقدامات ارزشمند و ماندگار مدیران دولت مردمی » را نداشته و صرفأ به رسالت ذاتی خود که همانا شفاف سازی و روشنگری بر پایه داده های دقیق و موثق است، عمل می نماید و بر همین اساس، پالایش و راستی آزمایی اخبار و اطلاعات از اصول مسلم این پایگاه خبری است.

بر اساس اخبار واصله و تحقیقات افتونیوز، کم آبی و قطعی آب در خوابگاه های دخترانه آن دانشگاه ربطی به قطعی گاه گاه و چند ساعته منطقه شرف آباد نداشته و دلیل آن، مشکلات لوله کشی و ظرفیت پایین منبع آب بوده که جوابگوی نیاز دانشجویان نبوده است. مشکل کم آبی و قطعی آب در خوابگاهها به ویژه در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱ « نیمه دوم مهر ماه » به صورت ادامه دار و شبانه روزی بوده که باعث اعتراض شدید دانشجویان شده بود. در حالی که در همان زمان‌، مجتمع مسکونی مهر در مجاورت خوابگاهها و سایر ساختمانهای اطراف مشکلی نداشته اند. توضیح روابط عمومی دانشگاه در خصوص حل مشکل کم آبی با خرید و نصب منبع آب با ظرفیت بالا ،مؤید گفته افتونیوز است !

ضمنا تامین منبع آب با تأخیر زیاد و بعد از دوره های کم آبی طولانی، اتفاق افتاده است.

در مورد چرخشی بودن نگهبانان و ضعف حفاظت فیزیکی، خود جوابیه دانشگاه،  چرخشی بودن نگهبانان را تایید و در عین حال ادعا نموده که مرکز دارای دو نگهبان ثابت است اما توضیح نداده که با وجود داشتن دو نگهبان ثابت، چه نیازی به چرخشی نمودن نیروی ها خدماتی « هر نیرو یک روز در هفته » جهت نگهبانی بوده است ؟!

در مورد سپردن سرپرستی خوابگاه به دانشجویان، جوابیه دانشگاه ضمن تایید ضمنی این امر، دلیل آن را « کمبود شدید نیرو در حوزه سرپرستی خوابگاه » عنوان کرده است اما توضیح نداده که با وجود معضل کمبود نیرو در حوزه مذکور، چرا دانشگاه با انتقال یک سرپرست به خارج از استان و با تمدید مرخصی یکساله یکی دیگر از سرپرستها « بعد از اتمام مرخصی ۹ ماهه زایمان» موافقت نموده و دو سرپرست دیگر را به بخش اداری منتقل کرده است ؟! آیا این امر نشان بی تدبیری نیست ؟!

از مهر ۱۴۰۱ و پس از خروج سرپرست ها از خوابگاه، سرپرستی این حوزه به دو نفر از نیروهای خدماتی خانم و پس از آن به دانشجویان سپرده شد. در صورتی که طبق مقررات، استفاده از دانشجویان تنها به صورت نیروی کمک سرپرست و به شرط حضور سرپرست، مجاز است، نه این که اداره خوابگاه به طور کامل به دانشجویان محول گردد.

 با توجه به سیاست‌های دولت و وزارت علوم در خصوص تقویت و ارتقای دانشگاههای مهارت محور و تاکیدات وزیر محترم بر ارتقا و توسعه فعالیت‌های دانشگاههای فنی و حرفه‌ای، بهتر آن بود روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان به جای کلی گویی و دادن گزارشهای کلیشه ای و تکراری، گزارشی دقیق از عملکرد دو سال و نیم این دانشگاه ارائه می داد که متضمن پاسخ به موارد زیر باشد تا مشخص گردد که آیا این دانشگاه در راستای تحقق سیاستهای دولت و وزارت علوم، قدمی رو به جلو برداشته است یا خیر ؟

۱- در بیانیه دانشگاه فنی و حرفه ای در تبیین رسالت این  دانشگاه، چنین آمده است : « تربیت تکنسین های مهارتی برای ورود به بازار کار و کارآفرینی و ایفای نقش در بخش صنعت »

 سوال : دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان ، دقیقأ چه اقدام عملی و موثری  جهت اشتغال فارغ التحصیلان و ورود آنها به بازار کار انجام داده است ؟

۲- با توجه به قابلیت درآمدزایی دانشگاههای فنی و حرفه ای، این دانشگاه چه میزان درآمدزایی داشته است ؟

۳- آیا از ظرفیت خیرین استفاده شده و کمکی از طرف آنها، جذب گردیده است ؟

۴- در زمینه برگزاری دوره های آموزش آزاد چه فعالیت‌هایی صورت گرفته و چه دوره هایی برگزار شده است ؟

توجه شود که در بیانیه این دانشگاه بر « پتانسیل بالای اعضای هیئت علمی و ۱۸۰ استاد مدعو و تجهیزات کارگاهی » تاکید شده است.

۵- این دانشگاه از چند طرح پژوهشی حمایت نموده است ؟

و سؤال آخر این که :

۶- دلیل کاهش محسوس و معنادار تعداد  دانشجویان پسر این دانشگاه در دو سال اخیر چیست ؟!



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 2 نظر

  • 1 مطلع 1402/4/1 20:22:44

    سلام ضمن تشکر از افتو نیوز از وضعیت و مشکلات و عدم رسیدگی در دو سال اخیر دانشگاه پیام نور در استان نیز بنویسید مدیرنالایقی که در راس و توسط نماینده بویراحمد گذاشته شده

    پاسخ
  • 2 دنا 1402/4/1 16:46:32

    باسلام ای کاش مقایسه ای از زمان مدیریت دانشکده دخترانه در زمان سرکارخانم آرامش و الان هم ارائه میکردید.آن تعاملو اقتدار و شان و جایگاه دانشکده کجا رفت؟!!!

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها